Gå til innhold

Å planlegge graviditet ift arbeidssituasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Mannen min og jeg på henholdsvis 26 år har tenkt til å prøve å bli gravide fra April - Mai. Det er en stund til enda og det er ikke sikkert man blir gravid ved første "utkast" (haha), men mange tanker rundt prosessen har begynt å surre likevel hvis vi blir kjapt gravide - mtp arbeidssituasjon. 

Jeg er utdannet sykepleier, og jobber i en 100 % stilling i en arbeidshverdag preget med gassanestesi og røntgen. Prøvde å google litt rundt eksponeringen av dette, men kan egentlig ikke finne noen sikre svar på hva dette kan ha å si mtp graviditet. I den anledning lurer jeg på hva du, som gravid, gjorde med arbeidsgiver i samme situasjon? Er det anbefalt å bli mindre eksponert under graviditeten, eller er det så minimal risiko at man kan jobbe som normalt? 

Setter pris på å høre andres erfaringer. Synes det er ålreit å være litt forberedt på tanken om å kanskje måtte dele det med arbeidsgiver litt tidligere enn man egentlig har lyst til ;) 

Takk på forhånd! 

Anonymkode: 3ef9e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...