Gå til innhold

Sodastreamer/ sparer man virkelig penger på å bruke den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mange råd om å kjøpe sodastreamer. Jeg elsker kullsyrholdig drikke/ både vann, og jeg er desverre avhengig av cola. Men jeg lurer virkelig på om jeg ville spare penger på å kjøpe en slik streamer, for alt koster : maskinen koster, kullsyrepatronen koster, flaskene koster, sodatilsetningene koster/ og rengjøringstabelettene koster. 

Maskinen koster vel 800 kroner. Den som jeg har sett på, som virker god. I pakken får man kullsyrepatron og flaske med. Men derretter så må man pante inn og kjøpe nye kullsyrepatronen for vel 199 kroner. og sodatilsetninger. 

Jeg kjøper mye ferdig cola/ first price / det billigste merke. 

Noen som har sodastreamer, og som sparer mye penger på å ha det? Noen tanker om det?

Anonymkode: bf448...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått mange råd om å kjøpe sodastreamer. Jeg elsker kullsyrholdig drikke/ både vann, og jeg er desverre avhengig av cola. Men jeg lurer virkelig på om jeg ville spare penger på å kjøpe en slik streamer, for alt koster : maskinen koster, kullsyrepatronen koster, flaskene koster, sodatilsetningene koster/ og rengjøringstabelettene koster. 

Maskinen koster vel 800 kroner. Den som jeg har sett på, som virker god. I pakken får man kullsyrepatron og flaske med. Men derretter så må man pante inn og kjøpe nye kullsyrepatronen for vel 199 kroner. og sodatilsetninger. 

Jeg kjøper mye ferdig cola/ first price / det billigste merke. 

Noen som har sodastreamer, og som sparer mye penger på å ha det? Noen tanker om det?

Anonymkode: bf448...552

 

 

Jeg hadde sodastream. Synes det bare var styr. Nå drikker ikke jeg kjempe mye brus, og brukte den ikke så mye, så for meg lønte det seg ikke. 

Anonymkode: bfed3...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått mange råd om å kjøpe sodastreamer. Jeg elsker kullsyrholdig drikke/ både vann, og jeg er desverre avhengig av cola. Men jeg lurer virkelig på om jeg ville spare penger på å kjøpe en slik streamer, for alt koster : maskinen koster, kullsyrepatronen koster, flaskene koster, sodatilsetningene koster/ og rengjøringstabelettene koster. 

Maskinen koster vel 800 kroner. Den som jeg har sett på, som virker god. I pakken får man kullsyrepatron og flaske med. Men derretter så må man pante inn og kjøpe nye kullsyrepatronen for vel 199 kroner. og sodatilsetninger. 

Jeg kjøper mye ferdig cola/ first price / det billigste merke. 

Noen som har sodastreamer, og som sparer mye penger på å ha det? Noen tanker om det?

Anonymkode: bf448...552

Jeg regnet på det og det koster 3-5 kr per liter for kullsyreholdig vann, hvis du vil ha smak må du selvfølgelig legge det til i prisen. Og i tillegg kommer også prisen på maskinen. Det lønner seg også å ja extra kullsyre patroner ettersom plutselig blir det tomt uten forvarsel, i tillegg lønner det seg å kjøpe extra pet flasker så du kan ha det kaldt i kjøleskapet. 

Anonymkode: bfed3...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått mange råd om å kjøpe sodastreamer. Jeg elsker kullsyrholdig drikke/ både vann, og jeg er desverre avhengig av cola. Men jeg lurer virkelig på om jeg ville spare penger på å kjøpe en slik streamer, for alt koster : maskinen koster, kullsyrepatronen koster, flaskene koster, sodatilsetningene koster/ og rengjøringstabelettene koster. 

Maskinen koster vel 800 kroner. Den som jeg har sett på, som virker god. I pakken får man kullsyrepatron og flaske med. Men derretter så må man pante inn og kjøpe nye kullsyrepatronen for vel 199 kroner. og sodatilsetninger. 

Jeg kjøper mye ferdig cola/ first price / det billigste merke. 

Noen som har sodastreamer, og som sparer mye penger på å ha det? Noen tanker om det?

Anonymkode: bf448...552

Jeg har ikke selv, men flere i familien og venner har. Felles for de alle er at den blir brukt mye i begynnelsen for å så bli stående. De synes det både ble mye styr og langt fra så godt som forespeilet. Jeg har fått servert vann med kullsyre og den var så lite god at jeg heller tok vann fra springen.

Jeg har begynt å kjøpe boblevann fra Kiwi og de synes jeg er gode. De koster 30 for 4, så det blir ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har ikke selv, men flere i familien og venner har. Felles for de alle er at den blir brukt mye i begynnelsen for å så bli stående. De synes det både ble mye styr og langt fra så godt som forespeilet. Jeg har fått servert vann med kullsyre og den var så lite god at jeg heller tok vann fra springen.

Jeg har begynt å kjøpe boblevann fra Kiwi og de synes jeg er gode. De koster 30 for 4, så det blir ikke så dyrt.

Det er nok mye styr med rengjøring av flasker og nye patroner osv. 

Mulig det er mye bedre å bare holde seg til billig brus/ boblevann.  

Anonymkode: bf448...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sodastreamer., men vi bruker aldri noen tilsetning. Jeg setter en flaske med vann i kjøleskapet og kjører inn kullsyren ved første gangs bruk. Da er det alltid avkjølt.   

Jeg synes det smaker akkurat det samme som vanlig kullsyrevann - av den typen med forholdsvis lite kullsyre, den varer jo ikke evig. Rengjøring er ikke noe tema når flaskene bare brukes til vann.  Patronen holder lenge. 

Jeg vet ikke helt hvordan det kommer ut prismessig hvis man sammenlikner med det aller billigste kjøpevannet, men vi slipper mye bæring av flasker hjem fra butikken og tilbake til panteautomaten. 

Springvannet inneholder mindre salter enn kjøpevannet, det kan være et poeng for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir langt billigere enn det billigste kjøpevannet, og du slipper drasse med tunge flasker hjem.

Anonymkode: 5f5fd...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått mange råd om å kjøpe sodastreamer. Jeg elsker kullsyrholdig drikke/ både vann, og jeg er desverre avhengig av cola. Men jeg lurer virkelig på om jeg ville spare penger på å kjøpe en slik streamer, for alt koster : maskinen koster, kullsyrepatronen koster, flaskene koster, sodatilsetningene koster/ og rengjøringstabelettene koster. 

Maskinen koster vel 800 kroner. Den som jeg har sett på, som virker god. I pakken får man kullsyrepatron og flaske med. Men derretter så må man pante inn og kjøpe nye kullsyrepatronen for vel 199 kroner. og sodatilsetninger. 

Jeg kjøper mye ferdig cola/ first price / det billigste merke. 

Noen som har sodastreamer, og som sparer mye penger på å ha det? Noen tanker om det?

Anonymkode: bf448...552

En ny refill patron koster 120 på Clas Ohlson.

Anonymkode: 5f5fd...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sodastream er bra for miljøet.

 

Jeg har en og kjøpte masse lettbrus varianter. For det første følte jeg at skulle det bli godt så måtte jeg bruke mer en det flasken sa, og det var ikke så godt som kjøpebrus. Så enden på visa var att den ligger i kjellerboden.

 

Hvis du drikker mye kullsyret vann, kan det jo være noe sikkert, men det gjør ikke jeg.

Jeg har ikke prøvd de nye pepsi max variantene til soda stream. Jeg kjøpte når det var den gamle colaen til Sodastream.

Anonymkode: 501c2...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...