Gå til innhold

Må jeg avslutte amming for å bli gravid med nummer 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 26 år og har et barn på 8 mnd. Ble gravid på første forsøk. Ammer ca +/- 7 ganger i døgnet. Ammer ikke mellom 00.00 og 05.00. Vil gjerne ha flere barn og bli gravid igjen snart. Er normalvektig, i god fysisk form og har overskudd av energi, føler meg opplagt og uthvilt stort sett, følger helsedirektoratets kostholdsråd, tar vitamintilskudd for ammende mødre. Hatt to blødninger. Tatt eggløsningstester og har fått 2 positive tester. Fått blødning 7 dager etter antatt eggløsningsdag begge gangene. Jeg tok temperaturen i en periode, men denne varierte veldig selv om jeg tok den ca samme tidspunkt. Utfloden er mer klissete og mindre varierende enn før jeg ble gravid. Hatt noe som minner om eggløsningsslim, men er mer hvitt på farge og større mengde før eggløsning. 
 

Håper å høre fra deg

 

Anonymkode: a897e...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er 26 år og har et barn på 8 mnd. Ble gravid på første forsøk. Ammer ca +/- 7 ganger i døgnet. Ammer ikke mellom 00.00 og 05.00. Vil gjerne ha flere barn og bli gravid igjen snart. Er normalvektig, i god fysisk form og har overskudd av energi, føler meg opplagt og uthvilt stort sett, følger helsedirektoratets kostholdsråd, tar vitamintilskudd for ammende mødre. Hatt to blødninger. Tatt eggløsningstester og har fått 2 positive tester. Fått blødning 7 dager etter antatt eggløsningsdag begge gangene. Jeg tok temperaturen i en periode, men denne varierte veldig selv om jeg tok den ca samme tidspunkt. Utfloden er mer klissete og mindre varierende enn før jeg ble gravid. Hatt noe som minner om eggløsningsslim, men er mer hvitt på farge og større mengde før eggløsning. 
 

Håper å høre fra deg

 

Anonymkode: a897e...35c

Det er dessverre ingen gynekolog som svarer her inne lenger. Kan du kanskje snakke med helsesøster om dette når den lille skal på kontroll neste gang?

Det sies at fullamming fungerer som prevensjon de første 6 mnd dersom man ikke har fått mensen igjen etter fødselen, ifølge ammehjelpen sine nettsider. Allikevel vet man jo aldri når den første eggløsningen finner sted, så jeg ville ikke stolt på det om jeg ikke ville bli gravid. Siden du har fått mensen tilbake så er nok muligheten der, men personlig ville jeg gitt kroppen litt mer tid, et svangerskap er jo en stor belastning for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming er ikke prevensjon!!!! 
Ja, du kan bli gravid. 
Jeg ammet fremdeles første barn, da nr 2 ble født..... 

Anonymkode: 89831...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hatt to blødninger. Tatt eggløsningstester og har fått 2 positive tester. Fått blødning 7 dager etter antatt eggløsningsdag begge gangene.

Da tyder alt på at du kan bli gravid. Men det er helt normalt at man ikke blir det på aller første forsøk. Jeg synes ikke du skal avslutte ammingen før det er naturlig (eller nødvendig av andre årsaker) for både deg og barnet, bare for å øke sjansene for graviditet.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er normalvektig, i god fysisk form og har overskudd av energi, føler meg opplagt og uthvilt stort sett

Du kommer til å trenge energien din hvis du ender opp med en baby og en ettåring samtidig 😉 Men det er jo mange som velger å få akkurat det. Lykke til!

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...