Gå til innhold

Fastlege som ikke vil følge opp svar på blodprøve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal være årsaken til det ? 

Jeg regner med at årsaken min er at jeg er 43 år / alder og at jeg vil ta en AMH prøve anngående IVF på utenlandsk klinikk. Fastlegen har sagt at jeg kan ta blodprøven hos han dersom en annen lege følger den opp. Jeg regner med at dette må gå på at fastlegen mener at jeg er for gammel og at fastlegen er statlig og ikke privat. 

Hva tror dere om det ? 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal være årsaken til det ? 

Jeg regner med at årsaken min er at jeg er 43 år / alder og at jeg vil ta en AMH prøve anngående IVF på utenlandsk klinikk. Fastlegen har sagt at jeg kan ta blodprøven hos han dersom en annen lege følger den opp. Jeg regner med at dette må gå på at fastlegen mener at jeg er for gammel og at fastlegen er statlig og ikke privat. 

Hva tror dere om det ? 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Skulle ikke du få legen på den utenlandske klinikken til å følge opp dette?

Gå til et privat legesenter, jeg synes ikke dette er noe som skal belastes det offentlige helsevesen skal jeg være helt ærlig. Du er jo ikke steril eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal være årsaken til det ? 

Jeg regner med at årsaken min er at jeg er 43 år / alder og at jeg vil ta en AMH prøve anngående IVF på utenlandsk klinikk. Fastlegen har sagt at jeg kan ta blodprøven hos han dersom en annen lege følger den opp. Jeg regner med at dette må gå på at fastlegen mener at jeg er for gammel og at fastlegen er statlig og ikke privat. 

Hva tror dere om det ? 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Jeg tenker at det er riktig at du betaler for dette selv privat.

Anonymkode: cfbf5...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lillemus skrev:

Skulle ikke du få legen på den utenlandske klinikken til å følge opp dette?

Gå til et privat legesenter, jeg synes ikke dette er noe som skal belastes det offentlige helsevesen skal jeg være helt ærlig. Du er jo ikke steril eller noe slikt.

Jeg forstår det. 

Jeg har fått en del anbefaling av andre som holder på med det samme. De anbefaler meg å bruke Hausken pluss utenlandske klinikken i tillegg  men Hausken koster 2800 kr for en time for utredning.  Mens utenlandske klinikken er billigere. Jeg skal høre om utenlandske klinikken kan ta den siste prøven og følge opp resten. Venter med hausken inntil mannen har fått svar på sin prøve. Men en ting er sikkert. Det er dyrt. 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det. 

Jeg har fått en del anbefaling av andre som holder på med det samme. De anbefaler meg å bruke Hausken pluss utenlandske klinikken i tillegg  men Hausken koster 2800 kr for en time for utredning.  Mens utenlandske klinikken er billigere. Jeg skal høre om utenlandske klinikken kan ta den siste prøven og følge opp resten. Venter med hausken inntil mannen har fått svar på sin prøve. Men en ting er sikkert. Det er dyrt. 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Hvis 2800 er dyrt, har dere råd til å få barn da?

Anonymkode: cfbf5...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det. 

Jeg har fått en del anbefaling av andre som holder på med det samme. De anbefaler meg å bruke Hausken pluss utenlandske klinikken i tillegg  men Hausken koster 2800 kr for en time for utredning.  Mens utenlandske klinikken er billigere. Jeg skal høre om utenlandske klinikken kan ta den siste prøven og følge opp resten. Venter med hausken inntil mannen har fått svar på sin prøve. Men en ting er sikkert. Det er dyrt. 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Samboeren din var villig til å betale alt, men han er kanskje ikke klar over hvor mye det koster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2800 kr er vel ikke mye når dere vurderer IVF? Googlet kjapt, og fant en artikkel som anslo ca 90.000 kr. Det er vel mange undersøkelser, medikamenter og behandlinger som skal gjennomføres?

Enig med Lillemus i at det er rimelig at dere betaler dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, påskelilje skrev:

2800 kr er vel ikke mye når dere vurderer IVF? Googlet kjapt, og fant en artikkel som anslo ca 90.000 kr. Det er vel mange undersøkelser, medikamenter og behandlinger som skal gjennomføres?

Enig med Lillemus i at det er rimelig at dere betaler dette selv.

Det er dyrt. Min samboer skal betale det men jeg forsøker å finne rimeligst mulige løsninger. Dersom vi kan spare flere tusener av kroner på å ta alt av tester i utlandet så gjør vi nok det.  

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Samboeren din var villig til å betale alt, men han er kanskje ikke klar over hvor mye det koster? 

Skal ta en gjennomgang om prisene. Jeg tror ikke at han er helt klar over hvor dyrt dette kan bli. Det er tilleggspriser ramset ned for ulike tester/ undersøkelser / medisiner osv. Er ikke slik at alt inngår i en pakkeløsning. 

Anonymkode: 2ffd9...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...