Gå til innhold

Kjedelig på psykiatrisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Glitter skrev:

Ja, det er jo det, men når jeg er der så er jeg i såpass dårlig form at jeg orker ikke kjede meg. Likevel er dagene lange da. 

 

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg synes jeg blir verre av å være der. Men det er vel subjektivt

Får dere noe besøk når dere er der? Jeg har ingen som besøk meg

Anonymkode: 471ee...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Får dere noe besøk når dere er der? Jeg har ingen som besøk meg

Anonymkode: 471ee...fb7

Nei ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Får dere noe besøk når dere er der? Jeg har ingen som besøk meg

Anonymkode: 471ee...fb7

Nei. Har fått besøk tidligere, men jeg ønsker ikke besøk. Trenger å fokusere på meg selv. Faren min kan heller komme til meg når jeg er hjemme. Samme med kompisen min. Han ser jeg ca to ganger i måneden. Ellers er jeg for det meste alene bortsett fra hjemmebesøk fra kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuttavdelingen er psykiatrisk sin intensivavdeling. Det er kjedelig å ligge på intensivavdelingen på somatisk også. Men prioriteringen på en intensivavdeling er ikke underholdning, men helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😃

Anonymkode: 471ee...fb7

Men det går over... jo fortere de blir frisk jo fortere kommer du ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Akuttavdelingen er psykiatrisk sin intensivavdeling. Det er kjedelig å ligge på intensivavdelingen på somatisk også. Men prioriteringen på en intensivavdeling er ikke underholdning, men helse.

Det er ti ganger kjedeligere på psykiatrisk avdeling enn på somatisk.  Selv om det ikke er hyggelig på somatisk så er det nattbord, stol og vask der.  Du kan ha tlf., pc og ladere f.eks.  Du trenger ikke å ha klærne dine på gulvet eller på doen mens du dusjer.  Min erfaring er at personale på psykiatrisk avdeling er utrolig inkompetent og uprofesjonelt.  Skulle gjerne vite hva det kommer av. 

Anonymkode: 5a9f3...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ti ganger kjedeligere på psykiatrisk avdeling enn på somatisk.  Selv om det ikke er hyggelig på somatisk så er det nattbord, stol og vask der.  Du kan ha tlf., pc og ladere f.eks.  Du trenger ikke å ha klærne dine på gulvet eller på doen mens du dusjer.  Min erfaring er at personale på psykiatrisk avdeling er utrolig inkompetent og uprofesjonelt.  Skulle gjerne vite hva det kommer av. 

Anonymkode: 5a9f3...c12

Eller er du mer i psykisk ubalanse til å vurdere personalet objektivt når du er innlagt på psykiatrisk enn når du er innlagt på somatisk avdeling? Selv har jeg både hatt nattbord og stoler å sitte på på psykiatrisk avdeling, så kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av møbleringen på psykiatrisk avdeling om det ikke er isolatet du snakker om. Men personalet på en akuttavdeling har noe begrenset tid til å snakke så sant man ikke har fastvakt, men sykepleierne løper nokså fort på en somatisk avdeling også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så kjedelig at jeg føler jeg blir verre. Forstår at fokuset er på bli bra. Men å gå rundt i time etter time å ikke ha noe å gjøre er ikke bra det heller, da kommer alle tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Eller er du mer i psykisk ubalanse til å vurdere personalet objektivt når du er innlagt på psykiatrisk enn når du er innlagt på somatisk avdeling? Selv har jeg både hatt nattbord og stoler å sitte på på psykiatrisk avdeling, så kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av møbleringen på psykiatrisk avdeling om det ikke er isolatet du snakker om. Men personalet på en akuttavdeling har noe begrenset tid til å snakke så sant man ikke har fastvakt, men sykepleierne løper nokså fort på en somatisk avdeling også :)

Jeg snakker ikke om isolat, men om akutt avdeling som legevakten sender til.  Jeg er ikke i psykisk ubalanse når jeg skriver dette og jeg husker godt da personalet prøvde å få meg til å skryte av dem og avdelingen.  Jeg spurte en sykepleier hvorfor de forventet av meg at jeg bekreftet at de gjorde en god jobb.  Det er vanvittig å fortelle meg at de fleste blir positivt overrasket over avdelingen når det eneste jeg ønsket var å komme meg hjem, og ikke trenge å høre på kranglingen mellom personale og andre pasienter.

Anonymkode: 5a9f3...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg synes det er så kjedelig at jeg føler jeg blir verre. Forstår at fokuset er på bli bra. Men å gå rundt i time etter time å ikke ha noe å gjøre er ikke bra det heller, da kommer alle tankene. 

Det forstår jeg veldig godt, men hva er grunnen til at innleggelse vurderes?

Anonymkode: 5a9f3...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg veldig godt, men hva er grunnen til at innleggelse vurderes?

Anonymkode: 5a9f3...c12

Nei, jeg mener sånn når jeg har vært der før. Føler aldri det Har hjulpet. Tenker bare hele tiden jeg vil hjem jeg vil hjem. Men dette er jo selvfølgelig bare min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Nei, jeg mener sånn når jeg har vært der før. Føler aldri det Har hjulpet. Tenker bare hele tiden jeg vil hjem jeg vil hjem. Men dette er jo selvfølgelig bare min mening. 

Du har full rett til å si din mening.  Jeg har samme erfaring.  Man slutter ikke å ha følelser og meninger selv om man har psykiske problemer.  Min mening eller hypothese er at psykiatrisk personale blir miljøskadet over tid.  Jeg har snakket med flere psykiatere, men det er et fåtall som ikke har vist arroganse og mangel på respekt overfor meg som menneske.  Jeg husker en jeg møtte på legevakten som var fantastisk og fikk meg til å tro at det finnes noen som ikke hever seg opp hele tiden.  Jeg har sett disse tendensene i jobbsituasjoner også (dvs. mine jobbsituasjoner hvor jeg har en helt annen rolle enn pasient).

Anonymkode: 5a9f3...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om isolat, men om akutt avdeling som legevakten sender til.  Jeg er ikke i psykisk ubalanse når jeg skriver dette og jeg husker godt da personalet prøvde å få meg til å skryte av dem og avdelingen.  Jeg spurte en sykepleier hvorfor de forventet av meg at jeg bekreftet at de gjorde en god jobb.  Det er vanvittig å fortelle meg at de fleste blir positivt overrasket over avdelingen når det eneste jeg ønsket var å komme meg hjem, og ikke trenge å høre på kranglingen mellom personale og andre pasienter.

Anonymkode: 5a9f3...c12

Det er nok forskjell fra akuttavdeling til akuttavdeling hva møblering angår. På de akuttavdelingene jeg har vært på rundt om i landet (til sammen tre ulike fylker) har det vært både nattbord og stol og på ett av rommene var det også skrivebord og klesskap (som selvsagt var låst), så vi har en delt erfaring der. Men badet var strippet for møbler. Isolatet var derimot triste saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har full rett til å si din mening.  Jeg har samme erfaring.  Man slutter ikke å ha følelser og meninger selv om man har psykiske problemer.  Min mening eller hypothese er at psykiatrisk personale blir miljøskadet over tid.  Jeg har snakket med flere psykiatere, men det er et fåtall som ikke har vist arroganse og mangel på respekt overfor meg som menneske.  Jeg husker en jeg møtte på legevakten som var fantastisk og fikk meg til å tro at det finnes noen som ikke hever seg opp hele tiden.  Jeg har sett disse tendensene i jobbsituasjoner også (dvs. mine jobbsituasjoner hvor jeg har en helt annen rolle enn pasient).

Anonymkode: 5a9f3...c12

Ja det er min erfaring også. Føler jeg blir snakket ned til. Og de tar aldri hensyn til mine meninger.f eks  En gang fikk jeg noen medisiner som gjorde meg dårlig, men de nektet å la meg bytte. Og sånne ting gjør jo at en mister tillit til behandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...