Gå til innhold

Hvordan tør du å røyke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært uten røyk i 7 år og 2 måneder. Jeg fatter ikke at jeg turte. Jeg slutta da jeg var 39. 

I dag tok jeg spirometri og lungene har ikke tegn til kols. Men det må jo være en drittsykdom å få, eller alle de andre lungesykdommene.

Jeg skjønner folk utsetter røykeslutt, for det er veldig deilig å røyke. Jeg savner det av og til enda og for eksempel når jeg drømmer så drømmer jeg om att jeg røyker, både en feit sigar og pakkevis med rullings.

 

Men folk jeg vet om de røyker enda, selv om de har gått på astmamedisin i årevis allerede, og begynner å vippe 50.

 

Jeg burde ikke si noe da jeg snuser, men akkurat det med å kunne puste fritt er viktig. Man har aldri noen garanti.

Anonymkode: 9c340...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen vits i å leve lengst mulig da? Vil heller dø med røyk og KOLS som 70-åring enn å leve røykfri til jeg er 90-100.

Anonymkode: 6c122...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor prøver jeg å slutte, har om en uke, vært røykfri i 2 måneder. Men jeg damper litt og bruker nikotintyggis.  Føler at jeg jukser når jeg damper + at det nok heller ikke er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men bare tre røyk om dagen, utover det får det holde med snus, har jeg bestemt. Men da jeg sto med hodet i vedovnen og prøvde å blåse litt fart i glørne i sta, tenkte jeg at om noe kommer til å knekke lungene mine, er det nok heller alle bål jeg har hatt hodet oppe fra jeg var liten, enn sigaretter. Vi skal alle dø av noe. Mormor hverken røyka eller drakk alkohol, men hun døde av kreft da hun var 77.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen vits i å leve lengst mulig da? Vil heller dø med røyk og KOLS som 70-åring enn å leve røykfri til jeg er 90-100.

Anonymkode: 6c122...0bd

Det er ikke nødvendigvis noen vits å leve lengst mulig, den er jeg enig i. Men har du egentlig innsikt i hvordan det er å leve med KOLS? Å gå rundt og kjenne på at du gradvis kveles mer og mer. For så at du til slutt dør av hjertesvikt. Evt. At KOLS-en blir så ille at du dør av kvelning. Det er tortur å dø på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glitter skrev:

Det er ikke nødvendigvis noen vits å leve lengst mulig, den er jeg enig i. Men har du egentlig innsikt i hvordan det er å leve med KOLS? Å gå rundt og kjenne på at du gradvis kveles mer og mer. For så at du til slutt dør av hjertesvikt. Evt. At KOLS-en blir så ille at du dør av kvelning. Det er tortur å dø på den måten. 

Om det blir slik så finnes det jo en kjappere utvei! 

Anonymkode: 6c122...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...