Gå til innhold

Har en butikksjef lov å kritisere en ansatt mens kunder hører det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Finnes neppe lover mot dette, men generelt skal nåde sjefer og ansatte oppføre seg respektfullt overfor hverandre. Eventuell kritikk eller klaging bør tas på tomannshånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, emilie321 skrev:

Vet ikke hva de har lov til eller ikke, men jeg synes sånt skal taes på bakrommet, og på tomannshånd. 

Enig. Slike diskusjoner burde ikke skje i åpen offentlighet. Fikk ikke lyst å handle der igjen. Var pinlig å være kunde å høre på det. 

36 minutter siden, Xtra skrev:

Finnes neppe lover mot dette, men generelt skal nåde sjefer og ansatte oppføre seg respektfullt overfor hverandre. Eventuell kritikk eller klaging bør tas på tomannshånd.

Jeg synes mest dårlig om sjefen. Synes at det var respektløst ovenfor oss kunder også med å ta opp en slik situasjon med høy røst i butikken. Jeg kommer til å gå på en annen butikk å handle.  

Anonymkode: 84a47...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Veldig uprofesjonelt av sjefen. Har vært vitne til slik selv. Den perioden jeg var så ung at man måtte søke sommerjobb på enkelte steder. Tenkte at her skal ikke jeg spørre om jobb isåfal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Veldig uprofesjonelt av sjefen. Har vært vitne til slik selv. Den perioden jeg var så ung at man måtte søke sommerjobb på enkelte steder. Tenkte at her skal ikke jeg spørre om jobb isåfal!

Tenkte det samme. Har vært vitne til slikt i noen andre butikker også. Og jeg vil verken søke jobber der, eller handle  

Anonymkode: 84a47...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, kupton skrev:

Lov er det nok, men tross det dumt og uhøflig.

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Har du opplevd det selv?

Anonymkode: 92939...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Jeg ville heller sagt ifra der og da.  Har selv gjort det en gang. Ikke i en butikk, men på et behandlingssted .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Som resten sier er det neppe noen lov som forbyr dette, men det skaper en dårlig opplevelse for både den ansatte, kunder og sikkert for sjefen sjøl også. Ha var sikkert temmelig frustrert og lei av at denne ansatte ikke greier å ta til seg tidligere advarsler, men det er likevel ikke ok å ta dette i offentlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, det er en måte du faktisk kan bidra til å støtte den ansatte her. Jeg vil råde deg til å skrive det samme som du har skrevet over her, - både om hvordan det er for deg som kunde å bli vitne til noe sånt, og om din positive opplevelse generelt av den ansatte. Så sender du det til den sjefen, og gir den ansatte en kopi av det.  Det vll være veldig godt for den ansatte å få en slik bekreftelse, at noen har sett hva som har foregått. Og så vil det forhåpentligvis være en vekker for den sjefen, at han kan få et mer nyansert syn på den ansatte, og at han ikke gjør noe sånt i kunders nærvær igjen. (Du kan bruke et kallenavn hvis du ikke vil bruke ditt virkelige navn)

Anonymkode: fb5f4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...