Jump to content
AnonymBruker

Har en butikksjef lov å kritisere en ansatt mens kunder hører det?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

emilie321

Vet ikke hva de har lov til eller ikke, men jeg synes sånt skal taes på bakrommet, og på tomannshånd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Finnes neppe lover mot dette, men generelt skal nåde sjefer og ansatte oppføre seg respektfullt overfor hverandre. Eventuell kritikk eller klaging bør tas på tomannshånd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
49 minutter siden, emilie321 skrev:

Vet ikke hva de har lov til eller ikke, men jeg synes sånt skal taes på bakrommet, og på tomannshånd. 

Enig. Slike diskusjoner burde ikke skje i åpen offentlighet. Fikk ikke lyst å handle der igjen. Var pinlig å være kunde å høre på det. 

36 minutter siden, Xtra skrev:

Finnes neppe lover mot dette, men generelt skal nåde sjefer og ansatte oppføre seg respektfullt overfor hverandre. Eventuell kritikk eller klaging bør tas på tomannshånd.

Jeg synes mest dårlig om sjefen. Synes at det var respektløst ovenfor oss kunder også med å ta opp en slik situasjon med høy røst i butikken. Jeg kommer til å gå på en annen butikk å handle.  

Anonymkode: 84a47...988

Share this post


Link to post
Share on other sites
90tallsbarn

Veldig uprofesjonelt av sjefen. Har vært vitne til slik selv. Den perioden jeg var så ung at man måtte søke sommerjobb på enkelte steder. Tenkte at her skal ikke jeg spørre om jobb isåfal!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
14 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Veldig uprofesjonelt av sjefen. Har vært vitne til slik selv. Den perioden jeg var så ung at man måtte søke sommerjobb på enkelte steder. Tenkte at her skal ikke jeg spørre om jobb isåfal!

Tenkte det samme. Har vært vitne til slikt i noen andre butikker også. Og jeg vil verken søke jobber der, eller handle  

Anonymkode: 84a47...988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Drømmeautomat

Dårlig sjef. Jeg ville boikotta butikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kupton

Lov er det nok, men tross det dumt og uhøflig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
8 timer siden, kupton skrev:

Lov er det nok, men tross det dumt og uhøflig.

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Jeg ville sendt en klage. 

Anonymkode: de82d...a66

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Har du opplevd det selv?

Anonymkode: 92939...076

Share this post


Link to post
Share on other sites
emilie321
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en form for ærekrenkelse/ ydmykelse  ovenfor kollegaen når man sier noe sånnt høyt med tilskuere tilstede. Men det var sjefen som jeg tenkte dårlig om. Ikke kollegaen. Jeg kommer til å boikotte å bruke den butikken. Har opplevd det samme i noen få andre butikker. Jeg boikottet de.  

Anonymkode: 84a47...988

Jeg ville heller sagt ifra der og da.  Har selv gjort det en gang. Ikke i en butikk, men på et behandlingssted .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kayia
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var å handlet på en butikk. Hørte sjefen i butikken si til den ansatte at han hadde fått klare advarsler tidligere om at han måtte jobbe raskere. Og at han var for treg. Den ansatte var helt rød i ansiktet. Min observasjon av den ansatte er at han er svært hyggelig, og alltid rask og flink i kassen. Fyren virker på ingen måte som en latslabb. Jeg synes det var direkte pinlig å være kunde i den butikken fordi sjefen pratet så høyt om det. Kunne de ikke tatt det på bakrommet? Er det lov av en sjef å ta slike diskusjoner rett foran mange kunder? Jeg skyndte meg ut av butikken for det var ikke kjekt å være der i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 84a47...988

Som resten sier er det neppe noen lov som forbyr dette, men det skaper en dårlig opplevelse for både den ansatte, kunder og sikkert for sjefen sjøl også. Ha var sikkert temmelig frustrert og lei av at denne ansatte ikke greier å ta til seg tidligere advarsler, men det er likevel ikke ok å ta dette i offentlighet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker

Vet du, det er en måte du faktisk kan bidra til å støtte den ansatte her. Jeg vil råde deg til å skrive det samme som du har skrevet over her, - både om hvordan det er for deg som kunde å bli vitne til noe sånt, og om din positive opplevelse generelt av den ansatte. Så sender du det til den sjefen, og gir den ansatte en kopi av det.  Det vll være veldig godt for den ansatte å få en slik bekreftelse, at noen har sett hva som har foregått. Og så vil det forhåpentligvis være en vekker for den sjefen, at han kan få et mer nyansert syn på den ansatte, og at han ikke gjør noe sånt i kunders nærvær igjen. (Du kan bruke et kallenavn hvis du ikke vil bruke ditt virkelige navn)

Anonymkode: fb5f4...a0d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...