Gå til innhold

Hva gjør dere for å pleie håret?


Glitter

Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg lurer på hva dere gjør for å pleie håret? 

Jeg har langt, nordisk stritt hår og det blir fryktelig tørt i kantene og veldig slitt slik at det bare er fjon nederst når mamma stusser det ca to ganger i året. 

Til jul fikk jeg både hårolje og 3 minutts hårkur som man bruker i dusjen. 

Den siste uken har jeg tatt hårkur to ganger og olje en gang. Ikke i hele håret, men hårkuren fra ørene og ned og oljen fra litt under haken og ut i tuppene. Det har virket mye mykere og mindre tørt allerede. 

Hvis jeg fortsetter med dette vil det holde seg lenger før det blir slitt da? Bør jeg bruke oljen etter hver hårvask eller holder det med et par ganger i uken? 

Jeg er veldig lite jålete av meg så dette er nytt for meg. Prøver å pleie meg selv litt for å få inn litt egenomsorg. Det er jeg ikke så god på. 

Hva tror dere jeg bør gjøre for å unngå slitt hår? Jeg bruker Sunsilk sjampo og balsam. Vil ikke bruke masse penger på dyre produkter. Det kan jeg ikke ta meg råd til. Derfor jeg tenkte olje to ganger i uken og hårkur 1-2 ganger som det står på krukken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Glitter skrev:

Hva tror dere jeg bør gjøre for å unngå slitt hår? Jeg bruker Sunsilk sjampo og balsam. Vil ikke bruke masse penger på dyre produkter. Det kan jeg ikke ta meg råd til. Derfor jeg tenkte olje to ganger i uken og hårkur 1-2 ganger som det står på krukken. 

Om du stusser det 4 ganger i året vil det se mye freshere ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Om du stusser det 4 ganger i året vil det se mye freshere ut. :) 

Men blir det ikke kort da? Jeg har lengde til rett nedenfor brystene. Vil ikke ha kortere enn det i alle fall. Gjerne litt lenger egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glitter skrev:

Men blir det ikke kort da? Jeg har lengde til rett nedenfor brystene. Vil ikke ha kortere enn det i alle fall. Gjerne litt lenger egentlig. 

Nei, det tåler fint å stusses hver 3. mnd. Om du gjør bare hver 6. mnd blir det jo, som du erfarer, tørt og flisete i tuppene og de brekker lett. Noe som gjør at håret ser pjuskt og ustelt ut. Du trenger jo ikke å ta 10 cm akkurat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, det tåler fint å stusses hver 3. mnd. Om du gjør bare hver 6. mnd blir det jo, som du erfarer, tørt og flisete i tuppene og de brekker lett. Noe som gjør at håret ser pjuskt og ustelt ut. Du trenger jo ikke å ta 10 cm akkurat. :)

Okei. Ja det har jo ikke fungert å få det lenger slik jeg har gjort det. Så da må jeg vel prøve noe annet? Takk for tips. Da skal jeg få mamma til å stusse meg i mars i stedet for til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Glitter skrev:

Heihei. Jeg lurer på hva dere gjør for å pleie håret? 

Jeg har langt, nordisk stritt hår og det blir fryktelig tørt i kantene og veldig slitt slik at det bare er fjon nederst når mamma stusser det ca to ganger i året. 

Til jul fikk jeg både hårolje og 3 minutts hårkur som man bruker i dusjen. 

Den siste uken har jeg tatt hårkur to ganger og olje en gang. Ikke i hele håret, men hårkuren fra ørene og ned og oljen fra litt under haken og ut i tuppene. Det har virket mye mykere og mindre tørt allerede. 

Hvis jeg fortsetter med dette vil det holde seg lenger før det blir slitt da? Bør jeg bruke oljen etter hver hårvask eller holder det med et par ganger i uken? 

Jeg er veldig lite jålete av meg så dette er nytt for meg. Prøver å pleie meg selv litt for å få inn litt egenomsorg. Det er jeg ikke så god på. 

Hva tror dere jeg bør gjøre for å unngå slitt hår? Jeg bruker Sunsilk sjampo og balsam. Vil ikke bruke masse penger på dyre produkter. Det kan jeg ikke ta meg råd til. Derfor jeg tenkte olje to ganger i uken og hårkur 1-2 ganger som det står på krukken. 

2 ganger i året er ingenting, du bør stusse tuppene langt oftere så skal du se det hjelper :) 

Anonymkode: 09831...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Glitter skrev:

Men hva med dette med hårkur og hårolje? Hjelper det? Føler det er mindre tørt i hvert fall. 

ja det kan fungere, men sørg for å bruke gode produkter i utgangspunktet og ikke fra rema 1000 fordi da slipper du å "reparere" like mye. Selv bruker jeg produkter uten parfyme og slikt fra apotek så det betyr ikke at det dyreste er det beste. Jeg bruker lite penger på oljer og kurer men jeg klipper/stusser tuppene hver 3dje måned. 

Anonymkode: 09831...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det kan fungere, men sørg for å bruke gode produkter i utgangspunktet og ikke fra rema 1000 fordi da slipper du å "reparere" like mye. Selv bruker jeg produkter uten parfyme og slikt fra apotek så det betyr ikke at det dyreste er det beste. Jeg bruker lite penger på oljer og kurer men jeg klipper/stusser tuppene hver 3dje måned. 

Anonymkode: 09831...2b8

Okei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tynt stritt hår. Klipper det ca 3 ganger per år. Bruker bare billig shampo og balsam fra butikken,  ingen hårkur eller olje. Syntes dey hørtes voldsomt ut med behandling av håret flere ganger i uka 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...