Gå til innhold

Hva regnes som "å snakke med" andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en annen tråd her om mannen som ble funnet død etter 14 mnd, og som kun hadde snakket med 3 personer på et helt år. 

Hva regnes som å snakke med andre? Hvor lenge må man snakke, hva må man snakke om, å si "hei" til naboen eller "takk" til kassadamen, regnes det med?

Anonymkode: e4eba...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler ikke det er å snakke med andre nei. Det er jo bare høflighetsfraser. 

De siste to ukene har jeg kun snakket én gang med noen andre enn helsepersonell. Og da teller jeg altså ikke med kassedamen jeg så vidt klarer å få ut et lavt "hei" til. Også har jeg hatt litt skriftlig kontakt med familien da, men nå tenkte jeg på å snakke med noen verbalt som man er i samme rom som. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så snakker man jo når man sier "hei" og "ja" til pose også, men i denne sammenhengen vil jeg si at å snakke er noe man gjør når man sier mer enn 1 ord.

Hvis noen spør deg hvordan det går og du svarer "joa, det går bra", da har du snakket.

Anonymkode: 2c0b9...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at å snakke med noe er en samtale.

Jeg synes at det krever mer enn høflighetsfraser for at det skal kalles en samtale. Verken det du sier i køen, i kassa eller når man møter noen hastig og de spør hvordan det går uten egentlig å bry seg om svaret. 

I denne sammenhengen mener jeg at det å snakke med noen innebærer at behovet for å bli sett som den man er, at man kjenner på en varme og at en får mulighet til å kjenne på at en betyr noe for en annen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...