Gå til innhold

Dårlig opptak av medisin


Fionys

Anbefalte innlegg

Hva kan det skyldes at man har dårlig opptak av medisin? Jeg har dårlig opptak av Lamictal slik at jeg kommer til å ende opp med å ta 100 tabletter for å komme opp i det nivået som er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Fionys skrev:

Hva kan det skyldes at man har dårlig opptak av medisin? Jeg har dårlig opptak av Lamictal slik at jeg kommer til å ende opp med å ta 100 tabletter for å komme opp i det nivået som er ønskelig.

Går du på annen medisin som reduserer opptaket av Lamictal? Det er enkelte medisiner som gjør det synes jeg å huske. Se under Interaksjoner på Lamictal i Felleskatalogen.. Der får du opp en liste med alle medisiner du bør være oppmerksom på for ulike interaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Går du på annen medisin som reduserer opptaket av Lamictal? Det er enkelte medisiner som gjør det synes jeg å huske. Se under Interaksjoner på Lamictal i Felleskatalogen.. Der får du opp en liste med alle medisiner du bør være oppmerksom på for ulike interaksjoner.

Bruker bare Litium og det skal ikke være interaksjoner på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 18.34, Fionys skrev:

Hva kan det skyldes at man har dårlig opptak av medisin? Jeg har dårlig opptak av Lamictal slik at jeg kommer til å ende opp med å ta 100 tabletter for å komme opp i det nivået som er ønskelig.

Noen har bare dårligere opptak av enkelte medisiner enn andre. Slik er det for meg med Paracet og Ibux. Må ta over anbefalt dose for å få effekt, men bruker de lite og med andre medisiner er det motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 18.34, Fionys skrev:

Hva kan det skyldes at man har dårlig opptak av medisin? Jeg har dårlig opptak av Lamictal slik at jeg kommer til å ende opp med å ta 100 tabletter for å komme opp i det nivået som er 

Kan kanskje også være at du skiller det raskt ut igjen? Det går an å teste om man har anlegg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Jeg har tydeligvis også et dårlig opptak av Lamictal, og prøver meg nå på noen mg over doseringsnormalen. Er likevel fremdeles ustabil i stemningsleiet, men håper det kommer seg snart. Spent på hva neste serumspeil vil vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Villanda skrev:

Kan kanskje også være at du skiller det raskt ut igjen? Det går an å teste om man har anlegg for det. 

Ja det er sikkert mest sannsynlig. Får se hvordan det går før jeg tar test.

1 time siden, Trekkspill skrev:

Godt spørsmål. Jeg har tydeligvis også et dårlig opptak av Lamictal, og prøver meg nå på noen mg over doseringsnormalen. Er likevel fremdeles ustabil i stemningsleiet, men håper det kommer seg snart. Spent på hva neste serumspeil vil vise...

Fikk beskjed at jeg mest sannsynlig må gå over doseringsnormalen for å få tilfredsstillende serums nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...