Gå til innhold

Rundskriv - Bidrag til spesielle formål (bl.a. legemidler, ridefysioterapi, tandemsykkel m.m.)


Eva Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet et rundskriv som kan være fint å ta med seg -Rundskriv til ftrl § 5-22: Bidrag til spesielle formål - Lovdata. Etter hva jeg har lest, gir vel rundskrivet mer begrensninger enn muligheter, men jeg har ikke lest igjennom alle kapitlene fra begynnelse til slutt.

Interessant for brukere her på DOL dersom man har en psykisk lidelse, kan kanskje være under legemidler og ridefysioterapi. Men jeg kjenner jo ikke alles situasjon her, så en får se igjennom og se om det er noe som passer sin situasjon og sitt liv.

Da jeg så på legemidler, ble denne ordningen avviklet fra 2018 for nye brukere som ikke hadde søkt om støtte tidligere. Man kunne få tilbakebetalt det overskytende i et kalenderår som ble forskrevet på hvit resept. For øvrig var det en hel rekke legemidler som begrenset hva man kunne få støtte for. Personlig hadde ikke jeg kommet over i det årlige beløpet på 1.927 kr. med alle de restriksjoner som er satt i øst og vest :)

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er man fysisk funksjonshemmet kan man også søke stipend og gaver fra legat-håndboken. Den har de på biblioteket.

Anonymkode: 6bde3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...