Gå til innhold

Redd for ikke å få hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pga Korona-viruset er jeg redd for at behandlerne mine skal bli syke eller satt i hjemmekarantene sånn at jeg ikke skal få den hjelpen jeg trenger hvis jeg blir dårlig. Er det rart å frykte det? Er det sannsynlig eller usannsynlig at så vil skje?

Anonymkode: 59846...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga Korona-viruset er jeg redd for at behandlerne mine skal bli syke eller satt i hjemmekarantene sånn at jeg ikke skal få den hjelpen jeg trenger hvis jeg blir dårlig. Er det rart å frykte det? Er det sannsynlig eller usannsynlig at så vil skje?

Anonymkode: 59846...30d

Kan du ikke ta det opp med behandlerne dine når dere sees? Så kan dere lage en plan om det i verste fall skulle skje? Sannsynligheten er liten for å bli smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en reell bekymring. Helsepersonell vil også bli smittet. Bli syke og/eller havne i karantene. De gjenværende på jobb må omdisponere sitt arbeid, og pasienter må prioriteres. Det er klart at for den enkelte er det negativt bare det å få en annen behandler for en stund. I tillegg kan det bli sjeldnere evt ingen timer å få om en ikke hører til de alvorligst syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du klarer deg vel på egenhånd? I såfall er det kanskje på tide å lære seg å ta litt ansvar for seg selv. Har du kjæreste og/eller venner så er det ihvertfall ikke synd på deg da får du snakke med de istedenfor.

Anonymkode: 6f098...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cilie skrev:

Kan du ikke ta det opp med behandlerne dine når dere sees? Så kan dere lage en plan om det i verste fall skulle skje? Sannsynligheten er liten for å bli smittet. 

Sannsynligheten for å bli smittet er vel ikke liten? Slik jeg har forstått det, så er sannsynligheten for å bli smittet ganske stor - mens sannsynligheten for å bli alvorlig syk er liten. På jobben min er vi blitt pålagt å bruke hjemmekontor i størst mulig grad, avlyse alle unødvendige møter/arrangementer osv. - så her er man opptatt av graden av smittsomhet. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Er bekymret jeg også :( Og også redd for at de er smittet når de kommer her, er det det beste å avlyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke bekymret. Men det er kanskje pga mine kroniske selvmordstanker!? Aldri så galt at det ikke er godt for noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Sannsynligheten for å bli smittet er vel ikke liten? Slik jeg har forstått det, så er sannsynligheten for å bli smittet ganske stor - mens sannsynligheten for å bli alvorlig syk er liten. På jobben min er vi blitt pålagt å bruke hjemmekontor i størst mulig grad, avlyse alle unødvendige møter/arrangementer osv. - så her er man opptatt av graden av smittsomhet. 

Ja, det er sant. Hvor stor sannsynlighet har egentlig blitt anslått? Så bra m hjemmekontor. Håper det skjer på min og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlighet for å bli smittet er rimelig stor. De fleste blir ikke særlig syke. Det er tilnærmet 100% sikkert at du kommer til å dø av noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man kan selvfølgelig lære seg å ta ansvar selv, og det gjør man nettopp gjennom å følge råd man har fått av de med faglig kompetanse. Det er ikke slik at man enten må gjøre _alt_ selv eller så kan man ikke ta noe ansvar selv. En av grunnene til at psykoedukasjon er så viktig, er jo nettopp at det kan gjøre pasienter i stand til å ta mye mer ansvar for sin egen sykdom fremover.

Endret av Forumansvarlig
slettet sitat fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, frosken skrev:

Jo, man kan selvfølgelig lære seg å ta ansvar selv, og det gjør man nettopp gjennom å følge råd man har fått av de med faglig kompetanse. Det er ikke slik at man enten må gjøre _alt_ selv eller så kan man ikke ta noe ansvar selv. En av grunnene til at psykoedukasjon er så viktig, er jo nettopp at det kan gjøre pasienter i stand til å ta mye mer ansvar for sin egen sykdom fremover.

Ok. Da er det jo bare å fortsette med nedlegging av psykehusplasser, slik Høie vil. En kan også si opp hundrevis av eksperter innen psykiatri, for om de bare underviser pasientene i hvordan de kan ta ansvar for seg selv iht medisiner, så trengs de jo ikke. DPS over hele landet hvor ekspertisen på psykiatri og psykofarmaka sitter, kan bare legges ned. At noen ikke har kommet på dette før er en stor gåte. 

Anonymkode: 59846...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.3.2020 den 19.34, stjernestøv skrev:

Er bekymret jeg også :( Og også redd for at de er smittet når de kommer her, er det det beste å avlyse?

Bruk telefon eller skype for kontakt. Vi må tenke kreativt i disse dager :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Bruk telefon eller skype for kontakt. Vi må tenke kreativt i disse dager :- ) 

Sykepleieren sa han hadde planer om å komme neste uke,men det kan jo forandre seg. Ser helst at vi tar det på telefonen,har ikke så mye å si jeg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren sa han hadde planer om å komme neste uke,men det kan jo forandre seg. Ser helst at vi tar det på telefonen,har ikke så mye å si jeg uansett. 

Om du ikke ønsker besøk sender du bare en melding og sier at du helst vil ta det på telefon, tror det uansett er godt at du snakker litt med ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Om du ikke ønsker besøk sender du bare en melding og sier at du helst vil ta det på telefon, tror det uansett er godt at du snakker litt med ham

Ja det skal jeg gjøre,vet ikke helt hva jeg skal si. Er litt satt ut av hele sistuasjonen, ber hver kveld om healing fra pleiadene, englene mine og hjelperene mine. Håper de redder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det skal jeg gjøre,vet ikke helt hva jeg skal si. Er litt satt ut av hele sistuasjonen, ber hver kveld om healing fra pleiadene, englene mine og hjelperene mine. Håper de redder meg. 

Om ikke du er i risikosonen så er det vel bedre at du ber for de som faktisk kan bli veldig syke av dette.

Anonymkode: 59846...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...