Gå til innhold

Venn i karantene ‘får lov å gå på jobb?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun kom nettopp hjem fra et land med høy smittefare. Hun fikk beskjed om å være i karantene, men går likevel på jobb. Sjefen sier hun kan gå på jobb siden de jobber i landskap det det er stor avstand avstand mellom de ansatte😳 Hun jobber i et stort anerkjent oljefirma.

Dette høres bare feil ut.  Klart hun vil smitte folk rundt seg om hun er smittet selv..?!

Om folk holder på slik er det jo ikke rart smittetilfellene eksploderer her også.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kom nettopp hjem fra et land med høy smittefare. Hun fikk beskjed om å være i karantene, men går likevel på jobb. Sjefen sier hun kan gå på jobb siden de jobber i landskap det det er stor avstand avstand mellom de ansatte😳 Hun jobber i et stort anerkjent oljefirma.

Dette høres bare feil ut.  Klart hun vil smitte folk rundt seg om hun er smittet selv..?!

Om folk holder på slik er det jo ikke rart smittetilfellene eksploderer her også.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Ektefelle av en kollega er ansatt i Equinor og der ble alle ansatte satt i karantene i går, selv om de har vært i smitteområder eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det er uansvarlig av bedriften, pg av den ansatte. Veldig mange bedrifter oppfordrer nå ansatte som har mulighet til hjemmekontor til å gjøre det, selv om de ikke har vært i utlandet. Dette er jo for å begrense smittespredning og for å holde flest mulig av de ansatte friske lengst mulig. Dette burde rapporteres til kommunelegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er uansvarlig, ikke minst på grunn av signaleffekten.

Hvis alle skal gjøre sine egne tolkninger og vurderinger av hva karantene innebærer sklir det fullstendig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kom nettopp hjem fra et land med høy smittefare. Hun fikk beskjed om å være i karantene, men går likevel på jobb. Sjefen sier hun kan gå på jobb siden de jobber i landskap det det er stor avstand avstand mellom de ansatte😳 Hun jobber i et stort anerkjent oljefirma.

Dette høres bare feil ut.  Klart hun vil smitte folk rundt seg om hun er smittet selv..?!

Om folk holder på slik er det jo ikke rart smittetilfellene eksploderer her også.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Jeg hadde også en i firmaet som har en høy stilling som kom hjem med fly fra et av de mest rammede landene. Vedkommende tenkte å bryte karantenen å på jobb fordi han mente selv at han og familien ikke er smittet,  men ombestemte seg heldigvis. Dersom vedkommende hadde brutt karantenen så hadde jeg meldt ifra om det til myndighetene fordi jeg har flere rundt meg i risikosonen.  Og det er feil å bryte karantenen ovenfor folk i den gruppen. 

Anonymkode: 77993...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vedkommende som vurderte å bryte karantenen jobber i matbransjen så det kunne blitt ille tilstander om han hadde brutt den. Heldigvis tok vedkommende til sunn fornuft  

Anonymkode: 77993...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Gargamel skrev:

Det er uansvarlig, ikke minst på grunn av signaleffekten.

Hvis alle skal gjøre sine egne tolkninger og vurderinger av hva karantene innebærer sklir det fullstendig ut. 

Jeg ble rett og slett litt vantro når hun i dag kan fortelle meg at hun skal på jobb i morgen også, tross de nye retningslinjene i dag, der de fleste som kan blir anbefalt å jobbe hjemmefra og skoler/barnehager stengt++

Arbeidsgiveren sier at så lenge alle på kontoret var på samme reise (jobbreise), så kan jo ingen der smitte hverandre😱

Når skal det bli sanksjoner/straff for å bryte karantenen lurer jeg på😶

Anonymkode: 7d0cd...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble rett og slett litt vantro når hun i dag kan fortelle meg at hun skal på jobb i morgen også, tross de nye retningslinjene i dag, der de fleste som kan blir anbefalt å jobbe hjemmefra og skoler/barnehager stengt++

Arbeidsgiveren sier at så lenge alle på kontoret var på samme reise (jobbreise), så kan jo ingen der smitte hverandre😱

Når skal det bli sanksjoner/straff for å bryte karantenen lurer jeg på😶

Anonymkode: 7d0cd...c75

Kanskje du burde lære vennen ditt litt om smitte, som hun kan formidle videre til arbeidsgiver. Selvfølgelig kan de smitte hverandre. Dersom en har blitt smittet, mens de andre var hakket flinkere til å vaske hendene på reise, vil denne personen, når symptomene kommer (og litt før), kunne smitte de som slapp unna på reisen. Man må ha hatt et virus for å bli immun. Man blir ikke immun av å ha en smittekilde i nærheten. Og at de sitter i landskap er jo enda verre enn om hun hadde hatt et eget kontor.

Jeg ville rapportert det om jeg var deg. Skal det bli straff for å bryte karantene, må jo myndighetene vite at folk bryter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Trine skrev:

Kanskje du burde lære vennen ditt litt om smitte, som hun kan formidle videre til arbeidsgiver. Selvfølgelig kan de smitte hverandre. Dersom en har blitt smittet, mens de andre var hakket flinkere til å vaske hendene på reise, vil denne personen, når symptomene kommer (og litt før), kunne smitte de som slapp unna på reisen. Man må ha hatt et virus for å bli immun. Man blir ikke immun av å ha en smittekilde i nærheten. Og at de sitter i landskap er jo enda verre enn om hun hadde hatt et eget kontor.

Jeg ville rapportert det om jeg var deg. Skal det bli straff for å bryte karantene, må jo myndighetene vite at folk bryter den.

Helt enig med deg. Jeg er bare så forbasket konfliktsky og tørr ikke si så mye. Har prøvd forsiktig å si at arbeidsgiveren hennes nok tar feil her og at hun egentlig er pliktet til å bli hjemme. At hun bør kontakte legen sin for å få legeerklæring. Vet ikke om hun gjør det, men foreløpig virker det som hun er veldig naivitet tror arbeidsgiveren henne har gode argumenter og har rett. Hun sier også hun kontaktet legen tirsdag, men at hun ikke kom igjennom. Sendte så elektronisk melding/SMS , som hun enda ikke har fått svar på. Akkurat dette kan jeg tro på, det virker som det er nokså kaotisk på legekontorene for tiden.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg er bare så forbasket konfliktsky og tørr ikke si så mye. Har prøvd forsiktig å si at arbeidsgiveren hennes nok tar feil her og at hun egentlig er pliktet til å bli hjemme. At hun bør kontakte legen sin for å få legeerklæring. Vet ikke om hun gjør det, men foreløpig virker det som hun er veldig naivitet tror arbeidsgiveren henne har gode argumenter og har rett. Hun sier også hun kontaktet legen tirsdag, men at hun ikke kom igjennom. Sendte så elektronisk melding/SMS , som hun enda ikke har fått svar på. Akkurat dette kan jeg tro på, det virker som det er nokså kaotisk på legekontorene for tiden.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Beklager mye feilskriving her. Er verken utlending eller har dysleksi, bare veldig dårlig autokorrektur🤣

Anonymkode: 7d0cd...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg er bare så forbasket konfliktsky og tørr ikke si så mye. Har prøvd forsiktig å si at arbeidsgiveren hennes nok tar feil her og at hun egentlig er pliktet til å bli hjemme. At hun bør kontakte legen sin for å få legeerklæring. Vet ikke om hun gjør det, men foreløpig virker det som hun er veldig naivitet tror arbeidsgiveren henne har gode argumenter og har rett. Hun sier også hun kontaktet legen tirsdag, men at hun ikke kom igjennom. Sendte så elektronisk melding/SMS , som hun enda ikke har fått svar på. Akkurat dette kan jeg tro på, det virker som det er nokså kaotisk på legekontorene for tiden.

Anonymkode: 7d0cd...c75

Det forstår jeg. Men det kan jo hende hun faktisk ikke vet bedre og trenger litt tydelig tale.Du kan jo bare si at myndighetene krever at hun er hjemme. Og si noe om at dersom det skal bli slutt på galskapen, er folk nødt til å være "føre var).

Å ikke komme gjennom til legen, tror jeg også på. Men hun må kanskje purre litt på meldingen hun ikke har fått svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...