Gå til innhold

er det trygt å gå i butikk uten å bli smitta av covid19?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

hviss man foreksempel kjøper smågodt på auropris på vestlandet (Haugesund), er man da helt trygg fra coronaen, selv om jeg ikke har på meg noe smittevern utstyr, siden bare 7 er smitta i Haugesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hviss man foreksempel kjøper smågodt på auropris på vestlandet (Haugesund), er man da helt trygg fra coronaen, selv om jeg ikke har på meg noe smittevern utstyr, siden bare 7 er smitta i Haugesund?

Tror ikke jeg hadde kjøpt smågodt i løsvekt nå. Ellers er det trygt å handle. Vask hendene grundig når du kommer hjem.

Anonymkode: 55aa5...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg hadde kjøpt smågodt i løsvekt nå. Ellers er det trygt å handle. Vask hendene grundig når du kommer hjem.

Anonymkode: 55aa5...552

ok. takk for råd. jeg vasker hendene. hvorfor bør man ikke kjøpe smågodt i løsvekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg hadde kjøpt smågodt i løsvekt nå. Ellers er det trygt å handle. Vask hendene grundig når du kommer hjem.

Anonymkode: 55aa5...552

Jeg jobber i dagligvarebransjen. Kjenner redselen for smitte. Men håper det beste. 

Anonymkode: e89e6...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i dagligvarebransjen. Kjenner redselen for smitte. Men håper det beste. 

Anonymkode: e89e6...d3b

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hvorfor bør man ikke kjøpe smågodt i løsvekt? 

Fordi det kan være tryggere å kjøpe noe som er innpakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kommer bare til å kjøpe smågodt og vingummi i ferdige poser nå. 

Anonymkode: 35f66...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. takk for råd. jeg vasker hendene. hvorfor bør man ikke kjøpe smågodt i løsvekt? 

Fordi folk hoster over åpne bokser med smågodt i butikken... Gubben her vil også på Europris i morgen og kjøpe smågodt, men da satte jeg foten ned! Han får heller kjøpe en pose lakrisbåter og en pose seigmenn, sjokolade har vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hviss man foreksempel kjøper smågodt på auropris på vestlandet (Haugesund), er man da helt trygg fra coronaen, selv om jeg ikke har på meg noe smittevern utstyr, siden bare 7 er smitta i Haugesund?

ikke kjøp ting i løsvekt, kjøp godteri i pose, det som er ferdig pakket inn 🙂 

Anonymkode: 889d5...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Fordi folk hoster over åpne bokser med smågodt i butikken... Gubben her vil også på Europris i morgen og kjøpe smågodt, men da satte jeg foten ned! Han får heller kjøpe en pose lakrisbåter og en pose seigmenn, sjokolade har vi.

ok. selv om man spriter hendene etter å ha handlet smågodtet, så unngår man ikke smitta, fordi de hoster og nyser over smågodtet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. selv om man spriter hendene etter å ha handlet smågodtet, så unngår man ikke smitta, fordi de hoster og nyser over smågodtet? 

Ja, det kan man risikere. I tillegg går det jo vanlig influensa for tiden og mange er forkjølet også. Nei, smågodt i løs vekt bør man ligge unna akkurat nå. I alle fall på de plassene der alt ligger i åpne bokser slik det gjør en del steder - det er direkte ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, det kan man risikere. I tillegg går det jo vanlig influensa for tiden og mange er forkjølet også. Nei, smågodt i løs vekt bør man ligge unna akkurat nå. I alle fall på de plassene der alt ligger i åpne bokser slik det gjør en del steder - det er direkte ekkelt.

ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, det kan man risikere. I tillegg går det jo vanlig influensa for tiden og mange er forkjølet også. Nei, smågodt i løs vekt bør man ligge unna akkurat nå. I alle fall på de plassene der alt ligger i åpne bokser slik det gjør en del steder - det er direkte ekkelt.

selv om de har dugnad der? 

 

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

selv om de har dugnad der? 

 

 

ja

Anonymkode: 889d5...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De ansatte går lett for nære hveandre i butikkene. Og kunder kommer også nær oss ansatte. Så jeg synes det er utrolig om jeg ikke blir smitta...  Må innrømme at jeg er engstelig for å bli smitta på jobb. 

Anonymkode: e89e6...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ansatte går lett for nære hveandre i butikkene. Og kunder kommer også nær oss ansatte. Så jeg synes det er utrolig om jeg ikke blir smitta...  Må innrømme at jeg er engstelig for å bli smitta på jobb. 

Anonymkode: e89e6...d3b

de hadde sperra av smågodtet med pressenning på europris. så det ble ikke smågodt på meg, men jeg kjøpte meg en liten maisxhips som smaker bacon og litt lakris fra rema 100 istedet, og spritet hendene etterpå.

 

jeg fant en 100lapp ved utgangen. kan det være at en person men coronasmitte la den der med vilje, for at jede som fant den skulle få smitte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill å holde avstand i køen!! 

Anonymkode: 35f66...ee7

det var ikke kø der, untatt en forran meg som jeg kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg fant en 100lapp ved utgangen. kan det være at en person men coronasmitte la den der med vilje, for at jede som fant den skulle få smitte? 

Nei, den tanken hadde ikke falt meg inn engang, det kan du nok trygt bare glemme. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...