Gå til innhold

Jobber i dagligvarebransjen. Kan jeg regne med å få Koronna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får nok ikke bruke maske i butikken enda som ansatt (du vil skremme kunder som vil tro du er smittet, for det er smittede folk som anbefales å bruke maske for å beskytte andre, det er også mangel på masker så du vil fremstå egoistisk når du vet at helsepersonell er tom, som behandler sårbare grupper og kan smitte mange flere om du ikke har beskyttelse, og isteden for å donere til dem bruker du selv),

men sprer panikken seg enda mer så alle bruker masker får du sikkert lov om en uke eller to

 

Ikke sett 1 eneste person med maske jeg, og ikke 1 eneste tom hylle i butikken. Virker som panikken ikke er jevnt fordelt over hele landet....

Lurer fortsatt på hva som er planen på sikt, viruset forsvinner jo aldri om alle beskytter seg eller låser seg inne i huset, da blir det bare nye utbrudd hele tida med turister på besøk som starter nye utbrudd, med mindre en stenger all turisme i årene fremover da, er jo mulig

 

Vi får se hva som skjer

Anonymkode: 58e23...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Det diskuteres noe i denne tråden 

Uansett lever ikke viruset mer en et par dager på f.eks. papp i normaltemperatur, så om man lar maska ligge noen dager før man bruker den igjen skulle man tro evt. virus på maska var deaktivert.

 

Litt vanskelig for oss i matbutikk som holder på med papp hele dagene. Jeg må ofte tømme papp for de andre ansatte oppi papp presseren. Så jeg håndterer mye det andre har tatt i på jobb.

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får nok ikke bruke maske i butikken enda som ansatt (du vil skremme kunder som vil tro du er smittet, for det er smittede folk som anbefales å bruke maske for å beskytte andre, det er også mangel på masker så du vil fremstå egoistisk når du vet at helsepersonell er tom, som behandler sårbare grupper og kan smitte mange flere om du ikke har beskyttelse, og isteden for å donere til dem bruker du selv),

men sprer panikken seg enda mer så alle bruker masker får du sikkert lov om en uke eller to

 

Ikke sett 1 eneste person med maske jeg, og ikke 1 eneste tom hylle i butikken. Virker som panikken ikke er jevnt fordelt over hele landet....

Lurer fortsatt på hva som er planen på sikt, viruset forsvinner jo aldri om alle beskytter seg eller låser seg inne i huset, da blir det bare nye utbrudd hele tida med turister på besøk som starter nye utbrudd, med mindre en stenger all turisme i årene fremover da, er jo mulig

 

Vi får se hva som skjer

Anonymkode: 58e23...3f5

Jeg kjenner på litt frustrasjon for dette viruset. Jeg hadde store planer som jeg ikke kan gjennomføre nå pga viruset. Jeg er nok ikke alene om det. Jeg kjenner litt på angst og. Men jeg har ikke sånn veldig panikk ennå heldigvis. Er viktig å finne en ro men ta forholdsregler. 

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får nok ikke bruke maske i butikken enda som ansatt (du vil skremme kunder som vil tro du er smittet, for det er smittede folk som anbefales å bruke maske for å beskytte andre, det er også mangel på masker så du vil fremstå egoistisk når du vet at helsepersonell er tom, som behandler sårbare grupper og kan smitte mange flere om du ikke har beskyttelse, og isteden for å donere til dem bruker du selv),

men sprer panikken seg enda mer så alle bruker masker får du sikkert lov om en uke eller to

 

Ikke sett 1 eneste person med maske jeg, og ikke 1 eneste tom hylle i butikken. Virker som panikken ikke er jevnt fordelt over hele landet....

Lurer fortsatt på hva som er planen på sikt, viruset forsvinner jo aldri om alle beskytter seg eller låser seg inne i huset, da blir det bare nye utbrudd hele tida med turister på besøk som starter nye utbrudd, med mindre en stenger all turisme i årene fremover da, er jo mulig

 

Vi får se hva som skjer

Anonymkode: 58e23...3f5

På min lokale Rema1000 bar samtlige ansatte maske på lørdag. 

Anonymkode: 0fcc8...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
2 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Det diskuteres noe i denne tråden 

Uansett lever ikke viruset mer en et par dager på f.eks. papp i normaltemperatur, så om man lar maska ligge noen dager før man bruker den igjen skulle man tro evt. virus på maska var deaktivert.

 

Hei

takk

Vet de på metall har funnet virus etter 8 dager...

men jeg har derfor lagt maskene brukt i ca 8 timer inn på et rom, og merket dem med dato, så kanskje er dette Ok.

i hvertfall varer dette ett år må vi spare selv om vi har over 1000 masker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På min lokale Rema1000 bar samtlige ansatte maske på lørdag. 

Anonymkode: 0fcc8...a89

Fornuftig. De ansatte på min butikk tror at maske er noe som øker risikoen desverre. Mens jeg tror det motsatte. Er ufattelig kjipt å måtte gå på jobb i dagligvarebransjen i denne situasjonen. 

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fornuftig. De ansatte på min butikk tror at maske er noe som øker risikoen desverre. Mens jeg tror det motsatte. Er ufattelig kjipt å måtte gå på jobb i dagligvarebransjen i denne situasjonen. 

Anonymkode: d1bc8...238

Skjønner deg godt, vit at dere settes stor pris på! 

Anonymkode: 0bbf8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

takk

Vet de på metall har funnet virus etter 8 dager...

men jeg har derfor lagt maskene brukt i ca 8 timer inn på et rom, og merket dem med dato, så kanskje er dette Ok.

i hvertfall varer dette ett år må vi spare selv om vi har over 1000 masker.

Er det noen i familien som er i risikogruppen? Helsepersonell i førstelinjen begynner å slite med å få tak i sikkerhetsutstyr og dere har over 1000 - TUSEN! - masker hjemme??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt, vit at dere settes stor pris på! 

Anonymkode: 0bbf8...848

Takk!.  Jeg ofrer meg ikke fordi jeg ønsker det. Jeg setter meg i risiko med å jobbe i butikken fordi jeg må for å ha penger til husleie og mat. Jeg ville aller helst gjemt meg hjemme. Dersom jeg hadde kunne fått en annen jobb der jeg kunne følt meg tryggere så hadde jeg gledelig sagt ja.  Jeg har veldig angst for sykdom fra før. Jeg er redd for å få viruset. Men må håpe på at det er mulig å være butikkansatt uten å bli smittet. 

Noen som vet om vi har samme tiltak som Italia? For i Italia fortsetter det bare med masse dødsfall. 

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
18 timer siden, Lillemus skrev:

Er det noen i familien som er i risikogruppen? Helsepersonell i førstelinjen begynner å slite med å få tak i sikkerhetsutstyr og dere har over 1000 - TUSEN! - masker hjemme??? 

Hei

at jeg har så mye utstyr handler om at at jeg tar beredskap på alvor.

Jeg kjøpte 100 masker ekstra fra et firma i Norge, mens sykehusene snakket om, hva de skulle gjøre fordi de mangler utstyr...

litt tankevekkende er det vel at jeg så lett kjøpte enda mer beskyttelsesutstyr... Fra Norge,...mens FHI prater og prater, og ikke tar ansvar, eller kommer med en plan/løsning.

hver og en av oss, kunne når som helst, sjekket leverandører og kjøpt utstyr. Det er ansvarsfraskrivelse og en form for latskap, at landet verken hadde utstyr, og ikke skaffet seg egnet utstyr, samt lot et tregt byråkrati ta ansvar for å skaffe det...

vi har alle ansvar, men de som har påtatt seg ansvar for et lands beste, dvs et stort gruppeansvar, burde ha evne til å tenke langsiktig og strategisk, 

Jeg håper krisen vil gi oss et bedre lederskap, i alt fra  politikk, til FHI m.fl.

og at folk slutter le av de som tar beredskap på alvor, og det før krisen banker på døra, så hardt at man må åpne!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

at jeg har så mye utstyr handler om at at jeg tar beredskap på alvor.

Jeg kjøpte 100 masker ekstra fra et firma i Norge, mens sykehusene snakket om, hva de skulle gjøre fordi de mangler utstyr...

litt tankevekkende er det vel at jeg så lett kjøpte enda mer beskyttelsesutstyr... Fra Norge,...mens FHI prater og prater, og ikke tar ansvar, eller kommer med en plan/løsning.

hver og en av oss, kunne når som helst, sjekket leverandører og kjøpt utstyr. Det er ansvarsfraskrivelse og en form for latskap, at landet verken hadde utstyr, og ikke skaffet seg egnet utstyr, samt lot et tregt byråkrati ta ansvar for å skaffe det...

vi har alle ansvar, men de som har påtatt seg ansvar for et lands beste, dvs et stort gruppeansvar, burde ha evne til å tenke langsiktig og strategisk, 

Jeg håper krisen vil gi oss et bedre lederskap, i alt fra  politikk, til FHI m.fl.

og at folk slutter le av de som tar beredskap på alvor, og det før krisen banker på døra, så hardt at man må åpne!

 

 

 

Hvor er ansvaret ditt ovenfor sykepleiere og leger som hver dag utsetter seg for de smittede?

Anonymkode: 0bbf8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

at jeg har så mye utstyr handler om at at jeg tar beredskap på alvor.

Jeg kjøpte 100 masker ekstra fra et firma i Norge, mens sykehusene snakket om, hva de skulle gjøre fordi de mangler utstyr...

litt tankevekkende er det vel at jeg så lett kjøpte enda mer beskyttelsesutstyr... Fra Norge,...mens FHI prater og prater, og ikke tar ansvar, eller kommer med en plan/løsning.

hver og en av oss, kunne når som helst, sjekket leverandører og kjøpt utstyr. Det er ansvarsfraskrivelse og en form for latskap, at landet verken hadde utstyr, og ikke skaffet seg egnet utstyr, samt lot et tregt byråkrati ta ansvar for å skaffe det...

vi har alle ansvar, men de som har påtatt seg ansvar for et lands beste, dvs et stort gruppeansvar, burde ha evne til å tenke langsiktig og strategisk, 

Jeg håper krisen vil gi oss et bedre lederskap, i alt fra  politikk, til FHI m.fl.

og at folk slutter le av de som tar beredskap på alvor, og det før krisen banker på døra, så hardt at man må åpne!

 

 

 

Jeg blir litt provosert over det du skriver og de 1000 maskene dine. Hva om alle gjorde som deg og kun tenkte på seg selv? Hvorfor kan du ikke gi bort noen til sykehus som virkelig trenger det?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lA5jEM/norge-maa-rasjonere-smittevernutstyret-kritisk-mener-hoeie

Anonymkode: 0bbf8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på jobben i dag. Og det var helt ufattelig hvor tett på enkelte kunder kommer. Var mye kunder og trangt i lokale. Er styggt redd for smitte. 

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
På 17.3.2020 den 17.54, Madelenemie skrev:

Hei

at jeg har så mye utstyr handler om at at jeg tar beredskap på alvor.

Jeg kjøpte 100 masker ekstra fra et firma i Norge, mens sykehusene snakket om, hva de skulle gjøre fordi de mangler utstyr...

litt tankevekkende er det vel at jeg så lett kjøpte enda mer beskyttelsesutstyr... Fra Norge,...mens FHI prater og prater, og ikke tar ansvar, eller kommer med en plan/løsning.

hver og en av oss, kunne når som helst, sjekket leverandører og kjøpt utstyr. Det er ansvarsfraskrivelse og en form for latskap, at landet verken hadde utstyr, og ikke skaffet seg egnet utstyr, samt lot et tregt byråkrati ta ansvar for å skaffe det...

vi har alle ansvar, men de som har påtatt seg ansvar for et lands beste, dvs et stort gruppeansvar, burde ha evne til å tenke langsiktig og strategisk, 

Jeg håper krisen vil gi oss et bedre lederskap, i alt fra  politikk, til FHI m.fl.

og at folk slutter le av de som tar beredskap på alvor, og det før krisen banker på døra, så hardt at man må åpne!

 

 

 

Veldig bra at du har tatt beredskap på alvor før krisen kom!

MEN når det er sagt, så hadde jeg aldri i verden hatt samvittighet til å sitte på et lager med 1000 masker til meg og min lille familie hvis sykehusene går tomme!

Når det gjelder beskyttelsesdrakter, burde det være mulig å få produsert slike i Norge - det må da finnes utstyr og personell som kan gjøre det? I Lyngdal er en hel gjeng private i gang med å sy slike drakter på vanlig symaskin, slike som kan vaskes mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.3.2020 den 17.54, Madelenemie skrev:

Hei

at jeg har så mye utstyr handler om at at jeg tar beredskap på alvor.

Jeg kjøpte 100 masker ekstra fra et firma i Norge, mens sykehusene snakket om, hva de skulle gjøre fordi de mangler utstyr...

litt tankevekkende er det vel at jeg så lett kjøpte enda mer beskyttelsesutstyr... Fra Norge,...mens FHI prater og prater, og ikke tar ansvar, eller kommer med en plan/løsning.

hver og en av oss, kunne når som helst, sjekket leverandører og kjøpt utstyr. Det er ansvarsfraskrivelse og en form for latskap, at landet verken hadde utstyr, og ikke skaffet seg egnet utstyr, samt lot et tregt byråkrati ta ansvar for å skaffe det...

vi har alle ansvar, men de som har påtatt seg ansvar for et lands beste, dvs et stort gruppeansvar, burde ha evne til å tenke langsiktig og strategisk, 

Jeg håper krisen vil gi oss et bedre lederskap, i alt fra  politikk, til FHI m.fl.

og at folk slutter le av de som tar beredskap på alvor, og det før krisen banker på døra, så hardt at man må åpne!

 

 

 

Hvor er samvittigheten din?

Anonymkode: 823a9...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.3.2020 den 17.46, Madelenemie skrev:

Hei

takk

Vet de på metall har funnet virus etter 8 dager...

men jeg har derfor lagt maskene brukt i ca 8 timer inn på et rom, og merket dem med dato, så kanskje er dette Ok.

i hvertfall varer dette ett år må vi spare selv om vi har over 1000 masker.

"Flere kommuner ber folk som har smittevernustyr ta kontakt. På grunn av mangelen på smittevernutstyr nasjonalt, forsøker flere kommuner å kjøpe inn utstyr selv."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAxrr9/flere-kommuner-ber-folk-som-har-smittevernustyr-ta-kontakt

Anonymkode: 0bbf8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Hodestups skrev:

Sånn jeg har forstått det kan 70% av alle i Norge regne med å bli smitta. Så ja

Jeg tror at sjansen for at jeg får korona er særdeles høy pga yrke mitt. 

Anonymkode: d1bc8...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 18.3.2020 den 18.07, påskelilje skrev:

Veldig bra at du har tatt beredskap på alvor før krisen kom!

MEN når det er sagt, så hadde jeg aldri i verden hatt samvittighet til å sitte på et lager med 1000 masker til meg og min lille familie hvis sykehusene går tomme!

Når det gjelder beskyttelsesdrakter, burde det være mulig å få produsert slike i Norge - det må da finnes utstyr og personell som kan gjøre det? I Lyngdal er en hel gjeng private i gang med å sy slike drakter på vanlig symaskin, slike som kan vaskes mange ganger.

Hei

skjønner.

jeg har samvittighet til det.

jeg har tilbudt sykehus kjøpe 500 stk da, men de har ikke svart.

det er ikke min feil at man ikke har tanker om smittevern , og enda mindre beredskap..

men men, hadde man fulgt med og ikke trodd smittevern og beredskap og pandemier nok bare, « ordner seg» så hadde alle vært mer beredt!:-)

i følge folkehelseinsituttet så ordner alt seg, de mener jo flokkimunitet fortsatt er det viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 17.3.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt provosert over det du skriver og de 1000 maskene dine. Hva om alle gjorde som deg og kun tenkte på seg selv? Hvorfor kan du ikke gi bort noen til sykehus som virkelig trenger det?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lA5jEM/norge-maa-rasjonere-smittevernutstyret-kritisk-mener-hoeie

Anonymkode: 0bbf8...848

Hei jeg kan ikke gi bort noe jeg har brukt mye penger på å kjøpe!

det var en svært dyr investering, men jeg tenkte en pandemi var nær forestående.

helt ulikt folkeinstituttet tanker/ holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...