Gå til innhold

Hva er forskjellen på kvinneguiden og doktor online?


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Ny Medlem skrev:

 Og hvorfor heter det doktor online? Er det mange leger med i forumet?

Velkommen :) det er nesten det samme bare mye mindre. Ingen ansatte helsepersonell men mange brukere som kan mye om helse :) 

Anonymkode: 4b339...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen :) det er nesten det samme bare mye mindre. Ingen ansatte helsepersonell men mange brukere som kan mye om helse :) 

Anonymkode: 4b339...ede

Nice😀 tusen takk for en varm velkomst, har merka at det er mye mer stille her enn hos kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Ny Medlem skrev:

Nice😀 tusen takk for en varm velkomst, har merka at det er mye mer stille her enn hos kvinneguiden.

Forskjellen er at hvis du ser noen oppføre seg rart her, er de psykisk syke som regel, mens ser du folk oppføre seg rart på kvinneguiden er de troll som regel.

Anonymkode: 33ef9...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DOL er i hovedsak psykiatrisk avdeling med noen friske innslag innimellom. KG er alt mulig rart. Med hovedvekt på «rart». 

Anonymkode: 46ca0...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

DOL er i hovedsak psykiatrisk avdeling med noen friske innslag innimellom. KG er alt mulig rart. Med hovedvekt på «rart». 

Anonymkode: 46ca0...9eb

Diagnoser eller ikke, så synes jeg folk på DOL er oppegående og reflekterte. KG er litt mer preget av hodeløse høns som hisser opp hverandre og gir flere "likes" desto mer ekstrem man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Diagnoser eller ikke, så synes jeg folk på DOL er oppegående og reflekterte. KG er litt mer preget av hodeløse høns som hisser opp hverandre og gir flere "likes" desto mer ekstrem man er. 

Selv har jeg gitt opp Kvinneguiden for 6-7 år siden... Der var det for mye useriøsitet for min del... Og for mange høns i hønsehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Gargamel skrev:

Diagnoser eller ikke, så synes jeg folk på DOL er oppegående og reflekterte. KG er litt mer preget av hodeløse høns som hisser opp hverandre og gir flere "likes" desto mer ekstrem man er. 

Det blir veldig smale temaer og enspora her inne og så få folk at det har dannet seg en klan med klart hierarki man ikke må pirke for mye ved. Da får man psykpasset sitt påskrevet og korrigering av atferd kommer. Men for all del - jeg har jo lært mye om psykiatri. 

Jeg vet ikke om KG så mye bedre eller verre, men det er helt annerledes. Forumet er så stort at man kan raskt få svar på det meste man lurer på, men det er også en ukultur med å skulle ta TS for alt og ingenting. Spiller ingen rolle hva det er - TS skal tas!

Anonymkode: 46ca0...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det var flere leger her "i gamle dager". Nå er det et forum med ikke så altfor mange brukere (flott om vi blir flere 😍), men uten fagfolk tilknyttet. Mange som har stor kompetanse på helse og livet generelt likevel. Temaene er alt fra smått og stort i hverdagen, til sykdom, kosthold, psykiatri mm.

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ny Medlem skrev:

 Og hvorfor heter det doktor online? Er det mange leger med i forumet?

Det var en lege som i sin tid startet nettstedet i samarbeid med flere andre aktører. Da var det så lite og intimt at det ved noen tilfeller var noen som hadde store problemer med noe og da la han ut mobilnummeret sitt åpent her slik at vedkommende kunne ringe ham. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumassistent
10 timer siden, Ny Medlem skrev:

 Og hvorfor heter det doktor online? Er det mange leger med i forumet?

Hei

Kvinneguiden og Doktor Online har samme eiere (Egmont Publishing), og samme Forumansvarlig (meg). Det samme har forøvrig også Foreldreforum og Fitnessbloggen. 

På Kvinneguiden har vi veldig mange forskjellige tema, kategorisert i ulike rom, og man diskuterer alt mellom himmel og jord. Det er et av landets største forum, og har et stort moderatorteam som jobber frivillig med å moderere etter et ganske strengt og omfattende regelverk. Doktor Online er fortrinnsvis forbeholdt helserelaterte spørsmål. Det er ulike kategorier her også, men de er stort sett knyttet til helse. Her har vi kun en admin som modererer, pga aktiviteten og et mindre omfattende regelverk.

Tidligere var det et eget ekspertteam knyttet til Doktor Online. Det vil si at Egmont betalte eksperter, som allmennlege, psykolog og gynekolog, for å svare på spørsmål i forumet. Dette har vi av økonomiske årsaker faset ut, og den siste eksperten var en gynekolog. Det er per i dag ingen eksperter som er kvalitetssikret av oss som svarer.

På både Kvinneguiden og Doktor Online får du dermed svar fra andre personer, folk som er i samme situasjon, har tips og råd eller kanskje bare kan gi støtte. 

Et forum er et lite minisamfunn er det i tillegg til råd, kan formes gode vennskap over nettet. 

Vi bestreber at det skal være et godt miljø på alle forumene våre, og takket være god hjelp fra brukere som hjelper oss med å rapportere inn innlegg som brytere reglene, og gode moderatorer eller admins som rydder opp, er det for det meste veldig hyggelig å være del av et forummiljø.

Håper du vil trives!

Hilsen forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.3.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Det blir veldig smale temaer og enspora her inne og så få folk at det har dannet seg en klan med klart hierarki man ikke må pirke for mye ved. Da får man psykpasset sitt påskrevet og korrigering av atferd kommer. Men for all del - jeg har jo lært mye om psykiatri. 

Jeg vet ikke om KG så mye bedre eller verre, men det er helt annerledes. Forumet er så stort at man kan raskt få svar på det meste man lurer på, men det er også en ukultur med å skulle ta TS for alt og ingenting. Spiller ingen rolle hva det er - TS skal tas!

Anonymkode: 46ca0...9eb

Og dette må du for alt i verden ikke snakke høyt om. Alle vet at det er sånn det er, men det skal ikke nevnes.

Anonymkode: fc239...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette må du for alt i verden ikke snakke høyt om. Alle vet at det er sånn det er, men det skal ikke nevnes.

Anonymkode: fc239...954

Dette er bare tull.

Anonymkode: 3d8dc...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull.

Anonymkode: 3d8dc...6ca

Hva var det jeg sa, der dukket første mann opp med en benektelse

Anonymkode: fc239...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det jeg sa, der dukket første mann opp med en benektelse

Anonymkode: fc239...954

Pølsevev.

 

😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det jeg sa, der dukket første mann opp med en benektelse

Anonymkode: fc239...954

Ta deg en bolle nå.

Anonymkode: 3d8dc...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Det blir veldig smale temaer og enspora her inne og så få folk at det har dannet seg en klan med klart hierarki man ikke må pirke for mye ved. Da får man psykpasset sitt påskrevet og korrigering av atferd kommer.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette må du for alt i verden ikke snakke høyt om. Alle vet at det er sånn det er, men det skal ikke nevnes.

Er dette så viktig at det må utbasuneres til nye brukere? Kan ikke folk få finne ut av sånt selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.3.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Det blir veldig smale temaer og enspora her inne og så få folk at det har dannet seg en klan med klart hierarki man ikke må pirke for mye ved. Da får man psykpasset sitt påskrevet og korrigering av atferd kommer. Men for all del - jeg har jo lært mye om psykiatri.

Anonymkode: 46ca0...9eb

 

På 20.3.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev:

Og dette må du for alt i verden ikke snakke høyt om. Alle vet at det er sånn det er, men det skal ikke nevnes.

Anonymkode: fc239...954

Rart at dette kommer opp nå. Jeg skulle gjerne ha hatt litt støtte den gangen jeg tok det opp. I stedet vendte hele forumet seg mot meg og beskyldte meg for mye rart. En spesiell bruker var veldig etter meg, og tok meg på flere plan -ikke bare det jeg skrev om "hierarki", men hun gikk direkte på personligheten min og fikk massiv støtte med ørten likes, deriblant fra de på toppen. Det såret en stakkars faen, og jeg kommer nok til å ha det i bakhodet for alltid. Man skal ikke stikke hodet for langt ut før det kappes av. 

Ellers er det greit her. Alle er dom regel veldig hyggelig og hjelpsomme, selv de på toppen. 

Anonymkode: 71405...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Rart at dette kommer opp nå. Jeg skulle gjerne ha hatt litt støtte den gangen jeg tok det opp. I stedet vendte hele forumet seg mot meg og beskyldte meg for mye rart. En spesiell bruker var veldig etter meg, og tok meg på flere plan -ikke bare det jeg skrev om "hierarki", men hun gikk direkte på personligheten min og fikk massiv støtte med ørten likes, deriblant fra de på toppen. Det såret en stakkars faen, og jeg kommer nok til å ha det i bakhodet for alltid. Man skal ikke stikke hodet for langt ut før det kappes av. 

Ellers er det greit her. Alle er dom regel veldig hyggelig og hjelpsomme, selv de på toppen. 

Anonymkode: 71405...495

Sikkert fint for nye brukere å få vite at bortsett fra at man risikerer å få hodet kappet av, angrepet personligheten sin og bli preget for livet, er det greit her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...