Gå til innhold

Å være så stygg at man bare vil dø hver gang man ser seg i speilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må blunde hver gang jeg står foran eller går forbi speilet på badet fordi jeg er så stygg. Tenker at dere som er normalt pene og ikke har utseende å bekymre dere over i tillegg har det veldig greit. Når jeg ser meg i speilet kunne jeg tatt selvmord kun fordi jeg er så stygg, stygg hud, kviser, arr, porer, stygt stort brusete hår, dobbelthake. Skulle ønske jeg i det minste så normal ut. Jeg er så stygg og ekkel at jeg blir kvalm av meg selv. Ser ut som en blanding av heks og troll.

Hvordan overleve som stygg? Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn hvor stygg jeg er, og tar meg i å studere meg selv 2cm fra speilet hele tiden. Ofte så er jeg så stygg i speilet at jeg ikke en gang tørr å gå ut døra, selv om det egentlig var planen.

Anonymkode: 42949...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt det sånn selv, og også fremdeles innimellom. Kunsten er å unngå å titte så mye i speilet i slike perioder. 

Anonymkode: 27d87...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren

Det er sikkert mye du kan gjøre for å bli mer fornøyd. Hva med litt sminke, en god hårkur og fin frisyre, gode produkter for huden? Viktig å lære seg å bli glad i den man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Studerer du lenge nok kan kven som helst bli stygge, og 2cm frå spegelen har vel aldri gjort nokon ein teneste nokonsinne. Sjølv om det kan virke å vere ein objektiv standard for kva skjønnheit er, så er vel smak meir eller mindre subjektivt. Og sjarm har lite med utsjånad å gjere (kanskje utanom smilehol då, der kjem mykje gratis spør du meg).

Men eg kan forstå tankane. Alle har me vel dei innimellom, og eg unnar ingen å gå rundt med dei konstant! Når eg får dei tankane så stiller eg meg sjølv spørsmålet om kvifor det er viktig for meg å vere objektivt pen. Og eg klarar alltid å bryte ned svara og argumenta som eg gjev meg sjølv. Prøv! 

 

Anonymkode: e39c9...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må blunde hver gang jeg står foran eller går forbi speilet på badet fordi jeg er så stygg. Tenker at dere som er normalt pene og ikke har utseende å bekymre dere over i tillegg har det veldig greit. Når jeg ser meg i speilet kunne jeg tatt selvmord kun fordi jeg er så stygg, stygg hud, kviser, arr, porer, stygt stort brusete hår, dobbelthake. Skulle ønske jeg i det minste så normal ut. Jeg er så stygg og ekkel at jeg blir kvalm av meg selv. Ser ut som en blanding av heks og troll.

Hvordan overleve som stygg? Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn hvor stygg jeg er, og tar meg i å studere meg selv 2cm fra speilet hele tiden. Ofte så er jeg så stygg i speilet at jeg ikke en gang tørr å gå ut døra, selv om det egentlig var planen.

Anonymkode: 42949...515

Ta å les litt om Body dysmorphic disorder  (dysmorfofobi)  BDD. Kanskje du kjenner deg igjen. Du er ikke alene å føle som du gjør.

Anonymkode: b4b2d...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må blunde hver gang jeg står foran eller går forbi speilet på badet fordi jeg er så stygg. Tenker at dere som er normalt pene og ikke har utseende å bekymre dere over i tillegg har det veldig greit. Når jeg ser meg i speilet kunne jeg tatt selvmord kun fordi jeg er så stygg, stygg hud, kviser, arr, porer, stygt stort brusete hår, dobbelthake. Skulle ønske jeg i det minste så normal ut. Jeg er så stygg og ekkel at jeg blir kvalm av meg selv. Ser ut som en blanding av heks og troll.

Hvordan overleve som stygg? Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn hvor stygg jeg er, og tar meg i å studere meg selv 2cm fra speilet hele tiden. Ofte så er jeg så stygg i speilet at jeg ikke en gang tørr å gå ut døra, selv om det egentlig var planen.

Anonymkode: 42949...515

Alle vil se bra ut, men det er ikke så forbaska viktig å være pen. Som andre er inne på bør man stelle seg så godt man kan uansett utgangspunkt. Folk gir blaffen i om sidemannen på bussen har dobbelthaker og arr, men å være veldig ustelt sender faktisk et signal.

Uansett virker det som om dette har vokst seg veldig stor i hodet ditt, når du ikke tør gå ut. Du kan ikke holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må blunde hver gang jeg står foran eller går forbi speilet på badet fordi jeg er så stygg. Tenker at dere som er normalt pene og ikke har utseende å bekymre dere over i tillegg har det veldig greit. Når jeg ser meg i speilet kunne jeg tatt selvmord kun fordi jeg er så stygg, stygg hud, kviser, arr, porer, stygt stort brusete hår, dobbelthake. Skulle ønske jeg i det minste så normal ut. Jeg er så stygg og ekkel at jeg blir kvalm av meg selv. Ser ut som en blanding av heks og troll.

Hvordan overleve som stygg? Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn hvor stygg jeg er, og tar meg i å studere meg selv 2cm fra speilet hele tiden. Ofte så er jeg så stygg i speilet at jeg ikke en gang tørr å gå ut døra, selv om det egentlig var planen.

Anonymkode: 42949...515

Dette handler mer om ditt dårlige selvbilde enn om utseendet ditt som sådan. Dessverre er selvbildet ditt knyttet veldig opp til ditt useende, slik det dessverre er for mange kvinner. Tipper utseendet ditt er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...