Gå til innhold

Hånddesinfeksjon - Er jeg blitt lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestilte 5 stk. Hånddesinfeksjon Barrier Tech gjennom Kolonial.no. Påskriften er: Ekstremt effektiv mot bakterier/virus. Når jeg leser på flasken står det Alkoholfri, og innholdet er: Kvartære ammoniumforbindelser mindre enn 1%, 99% vann.

Dette synes som svindel! 

Hva tenker dere? 99% vann, hallo? Da kunne jeg like gjerne kjøpt en flaske Farris! Noen som vet hva kvartære ammoniumforbindelser er? Er jeg blitt lurt trill rundt, og i tilfellet mener jeg det ikke tjener Kolonial.no’s gode navn og rykte å selge et produkt som dette!

Anonymkode: aa2b3...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte 5 stk. Hånddesinfeksjon Barrier Tech gjennom Kolonial.no. Påskriften er: Ekstremt effektiv mot bakterier/virus. Når jeg leser på flasken står det Alkoholfri, og innholdet er: Kvartære ammoniumforbindelser mindre enn 1%, 99% vann.

Dette synes som svindel! 

Hva tenker dere? 99% vann, hallo? Da kunne jeg like gjerne kjøpt en flaske Farris! Noen som vet hva kvartære ammoniumforbindelser er? Er jeg blitt lurt trill rundt, og i tilfellet mener jeg det ikke tjener Kolonial.no’s gode navn og rykte å selge et produkt som dette!

Anonymkode: aa2b3...64e

Enveloped viruses like SARS-CoV-2—which rely on a protective lipid coating—are the easiest type to deactivate. In contrast with many gastrointestinal viruses like norovirus which have a tough protein shell called a capsid, viruses with this fatty wrapping are relatively vulnerable.

“It’s much more sensitive. It’s sort of a wimpy protective shell,” says virologist Seema Lakdawala of the University of Pittsburgh.

There are a few ways to burst this flimsy shell. Alcohol-based products disintegrate the protective lipids. Quaternary ammonium disinfectants, commonly used in health-care and food-service industries, attack protein and lipid structures, thwarting the pathogen’s typical mode of infection. Bleach and other potent oxidizers swiftly break down a virus’s essential components.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte 5 stk. Hånddesinfeksjon Barrier Tech gjennom Kolonial.no. Påskriften er: Ekstremt effektiv mot bakterier/virus. Når jeg leser på flasken står det Alkoholfri, og innholdet er: Kvartære ammoniumforbindelser mindre enn 1%, 99% vann.

Dette synes som svindel! 

Hva tenker dere? 99% vann, hallo? Da kunne jeg like gjerne kjøpt en flaske Farris! Noen som vet hva kvartære ammoniumforbindelser er? Er jeg blitt lurt trill rundt, og i tilfellet mener jeg det ikke tjener Kolonial.no’s gode navn og rykte å selge et produkt som dette!

Anonymkode: aa2b3...64e

Farris har ikke Kværære Ammoniumforbindelser. 1% kan være nok det. Nå vet jeg ikke hva det er for noe, men er det noe med ammoniak kunne de neppe hatt i for eksempel 50% for da hadde det vært giftig.

Anonymkode: 8f7d1...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte 5 stk. Hånddesinfeksjon Barrier Tech gjennom Kolonial.no. Påskriften er: Ekstremt effektiv mot bakterier/virus. Når jeg leser på flasken står det Alkoholfri, og innholdet er: Kvartære ammoniumforbindelser mindre enn 1%, 99% vann.

Dette synes som svindel! 

Hva tenker dere? 99% vann, hallo? Da kunne jeg like gjerne kjøpt en flaske Farris! Noen som vet hva kvartære ammoniumforbindelser er? Er jeg blitt lurt trill rundt, og i tilfellet mener jeg det ikke tjener Kolonial.no’s gode navn og rykte å selge et produkt som dette!

Anonymkode: aa2b3...64e

https://www.legemiddelhandboka.no/L1.9.2.6/Kvartære_ammoniumforbindelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei du har ikke blitt lurt og om du ikke betalte en formue, har du sikkert gjort et godt kjøp🙂 Disse stoffene desinfiserer bakteriene godt og beskytter samtidig hendene dine. Vi måtte slutte med håndsprit her pga såre og skadde hender/hud. Og har nå skaffet et lignende skum. ‘Godkjent av ei farmasøyt venninne;)

Anonymkode: acc7b...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...