Gå til innhold

Glad av å si stygge ting, dårlig av å la være


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler et enormt velbehag av å si stygge ting til folk. Ofte får jeg en trang til å bare si til personer at jeg ikke bryr meg om hva de snakker om og at de er stygge, feite, illeluktende, ukule, dumme, teite, rare tapere alt etter hva som passer. Har ingen venner som følge av dette og svært lite kontakt med familien. Jeg er en enstøing.  Hvis jeg lar være å si stygge ting til folk når jeg føler for det så får jeg hodepine, blir søvning og irritert, føler meg feig for å ikke si stygge ting når jeg vil det. Jeg kan gå i flere dager å tenke over at jeg skulle sagt fornærmelsen jeg holdt inne og jeg føler meg bare værre og værre til jeg enten glemmer det eller fornærmer noen andre for å gjøre det godt igjen. Når jeg får sagt det jeg vil så får jeg dårlig samvittighet, men det overskygges av den enorme gleden som bare brer seg ut i kroppen. Jeg vet ikke om noen som oppfører seg slikt og antar det er unormalt, men hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: cadb0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som også har stor glede av å tråkke på de som har det vanskelig her inne? 
 

Jeg tror ikke alt kan gis en diagnose. En viss del av befolkningen er bare drittsekker rett og slett. Jeg sier ikke at du er en av de, men jeg bare nevner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, ISW skrev:

Er det du som også har stor glede av å tråkke på de som har det vanskelig her inne? 
 

Jeg tror ikke alt kan gis en diagnose. En viss del av befolkningen er bare drittsekker rett og slett. Jeg sier ikke at du er en av de, men jeg bare nevner det. 

Nei, jeg har ikke noe imot å tråkke på folk som har det vanskelig, men det er jo bortkastet tid å bry seg i deres situasjon og krenke dem for det når jeg bare kan kalle dem en idiot bli fornøyd og gå videre. 

Anonymkode: cadb0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler et enormt velbehag av å si stygge ting til folk. Ofte får jeg en trang til å bare si til personer at jeg ikke bryr meg om hva de snakker om og at de er stygge, feite, illeluktende, ukule, dumme, teite, rare tapere alt etter hva som passer. Har ingen venner som følge av dette og svært lite kontakt med familien. Jeg er en enstøing.  Hvis jeg lar være å si stygge ting til folk når jeg føler for det så får jeg hodepine, blir søvning og irritert, føler meg feig for å ikke si stygge ting når jeg vil det. Jeg kan gå i flere dager å tenke over at jeg skulle sagt fornærmelsen jeg holdt inne og jeg føler meg bare værre og værre til jeg enten glemmer det eller fornærmer noen andre for å gjøre det godt igjen. Når jeg får sagt det jeg vil så får jeg dårlig samvittighet, men det overskygges av den enorme gleden som bare brer seg ut i kroppen. Jeg vet ikke om noen som oppfører seg slikt og antar det er unormalt, men hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: cadb0...7e6

Gjør det mot en impulsiv bolefyr som gir deg grisebank. Det kan hjelpe. 

Anonymkode: 36108...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det mot en impulsiv bolefyr som gir deg grisebank. Det kan hjelpe. 

Anonymkode: 36108...266

Jeg er dårlig på konsekvenser og har gjort det flere ganger. 

Anonymkode: cadb0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick

Du høres ut som en ufyselig type.

Men når det er sagt, får jeg tanker om at hele problemstillingen din bare er trolling for å sjekke ut hvordan vi andre reagerer?

En annen tanke er om du har en eller annen grad av Tourettes syndrom? Men jeg trodde folk med den diagnosen ikke mener de stygge tingene de sier, slik som det kan virke som om du gjør. 

Så finnes det en gruppe mennesker som rett og slett bare er drittsekker, slik ISW var inne på. Han tok forbehold om at du kanskje ikke er en av dem som tilhører den gruppen, men jeg tror du gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Fastnick skrev:

Du høres ut som en ufyselig type.

Men når det er sagt, får jeg tanker om at hele problemstillingen din bare er trolling for å sjekke ut hvordan vi andre reagerer?

En annen tanke er om du har en eller annen grad av Tourettes syndrom? Men jeg trodde folk med den diagnosen ikke mener de stygge tingene de sier, slik som det kan virke som om du gjør. 

Så finnes det en gruppe mennesker som rett og slett bare er drittsekker, slik ISW var inne på. Han tok forbehold om at du kanskje ikke er en av dem som tilhører den gruppen, men jeg tror du gjør det. 

Javel, jeg mener jo selvfølgelig å si det jeg sier. Kan ikke nekte for det, jeg er så glad i å slenge stygge kommentarer at jeg av og til fornærmer meg selv i speilet når det passer. 

Anonymkode: cadb0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler et enormt velbehag av å si stygge ting til folk. Ofte får jeg en trang til å bare si til personer at jeg ikke bryr meg om hva de snakker om og at de er stygge, feite, illeluktende, ukule, dumme, teite, rare tapere alt etter hva som passer. Har ingen venner som følge av dette og svært lite kontakt med familien. Jeg er en enstøing.  Hvis jeg lar være å si stygge ting til folk når jeg føler for det så får jeg hodepine, blir søvning og irritert, føler meg feig for å ikke si stygge ting når jeg vil det. Jeg kan gå i flere dager å tenke over at jeg skulle sagt fornærmelsen jeg holdt inne og jeg føler meg bare værre og værre til jeg enten glemmer det eller fornærmer noen andre for å gjøre det godt igjen. Når jeg får sagt det jeg vil så får jeg dårlig samvittighet, men det overskygges av den enorme gleden som bare brer seg ut i kroppen. Jeg vet ikke om noen som oppfører seg slikt og antar det er unormalt, men hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: cadb0...7e6

bipolar?

Anonymkode: 72540...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bipolar?

Anonymkode: 72540...952

Dette har ingenting å gjøre med bipolar lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Janus30 skrev:

Dette har ingenting å gjøre med bipolar lidelse. 

Nei, dette synes jeg man bør holde seg for god til å spekulere i diagnoser så sant man ikke er kyndig i faget, men jeg ville sagt til vedkommende: Skjerp deg og ta deg sammen. Det er åpenbart at TS er klar over sin egen oppførsel og klar over hvordan det påvirker andre. TS går inn for å såre andre. Jeg er enig med @Fastnick at enten er dette trolling eller TS bør vurdere å ta seg sammen av hensyn til alle h*n sårer med sine bemerkninger enten de er ærlig ment eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Nei, dette synes jeg man bør holde seg for god til å spekulere i diagnoser så sant man ikke er kyndig i faget, men jeg ville sagt til vedkommende: Skjerp deg og ta deg sammen. Det er åpenbart at TS er klar over sin egen oppførsel og klar over hvordan det påvirker andre. TS går inn for å såre andre. Jeg er enig med @Fastnick at enten er dette trolling eller TS bør vurdere å ta seg sammen av hensyn til alle h*n sårer med sine bemerkninger enten de er ærlig ment eller ikke.

det var ikke vondt ment men fodi jeg lurer på om det kan være bipolar (mani) det høres nesten mer ut som tvangstanker. 

Anonymkode: 72540...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det var ikke vondt ment men fodi jeg lurer på om det kan være bipolar (mani) det høres nesten mer ut som tvangstanker. 

Anonymkode: 72540...952

Dette virker jo som har pågått en stund ettersom TS nå som følge av sin adferd ikke lenger har noen venner og ser på seg selv som en einstøing. Mer i retning av tvangshandlinger enn bipolar ville jeg anta, men jeg ønsker ikke sette diagnose på dette. Oppfordrer uansett TS om å søke hjelp for dette, for det virker ikke trivelig å måtte føle på et slikt behov om å si negative ting om andre (dersom problemstillingen er reell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

det var ikke vondt ment men fodi jeg lurer på om det kan være bipolar (mani) det høres nesten mer ut som tvangstanker. 

Anonymkode: 72540...952

Du må ikke være syk for å være en dust. 

Anonymkode: 36108...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke være syk for å være en dust. 

Anonymkode: 36108...266

nei, men det er så mye symptomer på alvorlig sykdom i innlegget at det er vanskelig å la vær å tenke i de baner

Anonymkode: 72540...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler et enormt velbehag av å si stygge ting til folk. Ofte får jeg en trang til å bare si til personer at jeg ikke bryr meg om hva de snakker om og at de er stygge, feite, illeluktende, ukule, dumme, teite, rare tapere alt etter hva som passer. Har ingen venner som følge av dette og svært lite kontakt med familien. Jeg er en enstøing.  Hvis jeg lar være å si stygge ting til folk når jeg føler for det så får jeg hodepine, blir søvning og irritert, føler meg feig for å ikke si stygge ting når jeg vil det. Jeg kan gå i flere dager å tenke over at jeg skulle sagt fornærmelsen jeg holdt inne og jeg føler meg bare værre og værre til jeg enten glemmer det eller fornærmer noen andre for å gjøre det godt igjen. Når jeg får sagt det jeg vil så får jeg dårlig samvittighet, men det overskygges av den enorme gleden som bare brer seg ut i kroppen. Jeg vet ikke om noen som oppfører seg slikt og antar det er unormalt, men hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: cadb0...7e6

Dette ødelegger ditt eget liv mye mer en andres liv. Bra du setter fingeren på problemet selv. Det høres ganske alvorlig ut hvis det virkelig er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om noen som oppfører seg slikt og antar det er unormalt, men hva kan jeg gjøre med det?

Er ikke det ganske opplagt? Enten kan du fortsette å være en idiot, eller så kan du ta deg sammen. Er du interessert i å bli kvitt problemet, er du nødt til å jobbe med det og tåle ubehaget du føler når du ikke slenger dritt til folk. Men det kan godt hende du har en antisosial personlighet, og da får du kanskje ikke bort ubehaget. I såfall, kan du lære deg å takle ubehaget. Det er jo helt meningsløst å påføre andre ubehag for å ikke påføre deg selv ubehag. Hva gjør du dersom hjernen din ikke blir fornøyd før du går rundt og dreper folk? Skal du bare drepe alle du møter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Trine skrev:

Er ikke det ganske opplagt? Enten kan du fortsette å være en idiot, eller så kan du ta deg sammen. Er du interessert i å bli kvitt problemet, er du nødt til å jobbe med det og tåle ubehaget du føler når du ikke slenger dritt til folk. Men det kan godt hende du har en antisosial personlighet, og da får du kanskje ikke bort ubehaget. I såfall, kan du lære deg å takle ubehaget. Det er jo helt meningsløst å påføre andre ubehag for å ikke påføre deg selv ubehag. Hva gjør du dersom hjernen din ikke blir fornøyd før du går rundt og dreper folk? Skal du bare drepe alle du møter?

Det siste der var faktisk en mer skremmende og kanskje realistisk sammenligning enn du kanskje kom på selv. Men skal ikke se vekk i fra at ‘lidelsen til trådstarter handler om samme mekanismene i hjernen som hos en seriemorder🙈

Men ja, helt klart psykiatriske faktorer som spiller inn her...Sikkert flere ting samtidig. Autisme blant annet. 

Anonymkode: ae6d0...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det siste der var faktisk en mer skremmende og kanskje realistisk sammenligning enn du kanskje kom på selv. Men skal ikke se vekk i fra at ‘lidelsen til trådstarter handler om samme mekanismene i hjernen som hos en seriemorder🙈

Men ja, helt klart psykiatriske faktorer som spiller inn her...Sikkert flere ting samtidig. Autisme blant annet. 

Anonymkode: ae6d0...eb2

Håper ikke det, men kan jo aldri vite.

Ok, nå er jeg spent. Hvorfor autisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...