Gå til innhold

300 000 kr i boliglån.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Burde Jeg  nedbetale gjelden fortest mulig eller betale en liten sum hver mnd?

Anonymkode: 29b4d...244

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av hva den økonomiske situasjonen din er. 

Anonymkode: c85d8...e4b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kupton

Du bør ha 1-2 månedslønner i banken. Resten lønner det seg å betale ned dersom du ikke de første 2 årene har planer om innkjøp som krever nye lån.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bibben
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som det står her avhenger det av din økonomiske situasjon. Hvis du er uføretrygdet får du ikke lettvint ekstralån i påkommende tilfeller. Da lønner det seg heller å ha ekstra penger på bok enn å betale mye ned på gjelden.

Jeg har nylig hatt en samtale med banken/økonomirådgiver vedrørende nedbetaling av boliglån og hun sa i klartekst at jeg ikke ville få lån uten normal arbeidsinntekt. Da er det bedre å beholde lånet uten å cashe inn mye på én gang.

Det er mulig at andre rådgivere ville gi andre råd, men dette rådet har jeg fått fra to uavhengige bankrådgivere og en rådgiver i Norsk Familieøkonomi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har 400k i boliglån som jeg har tenkt å beholde selv om jeg har 200000 i sparepenger. Man vet aldri når man får uforutsette utgifter, som elektriker rørlegger osv. Jeg har begrensede lånemuligheter som ufør, så da tar jeg ikke å risikerer å måtte ty til kredittkort osv.

Men har du god jobb, og er arbeidsfør, så kanskje det andre lønner seg.

Anonymkode: c8f92...263

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...