Gå til innhold

Munnmaske, hvor på nett?


cathlin

Anbefalte innlegg

🔴

Noen som har greie på munnmaske, eller hva heter det, munnbind, pustemaske? når det gjelder filter. En som er bra nok for å beskytte seg selv og andre mot virus. Trenger ikke helproff sykehusmaske, men en vanlig greie som er mer en bare et tøystykke. 

Hvor man kan få kjøpt dette på nett?

🔵

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Ebay har det, du må ha en som har N95 godkjenning for å blokkere virus. Sånne vanlige blå papirmasker stopper ikke virus. Du må mest sannsynlig bestille fra utlandet og det tar tid og jeg tror du må betale mva og forenklet tollbehandling i tillegg. Jeg vet ikke om noen norske sider.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Ebay har det, du må ha en som har N95 godkjenning for å blokkere virus. Sånne vanlige blå papirmasker stopper ikke virus. Du må mest sannsynlig bestille fra utlandet og det tar tid og jeg tror du må betale mva og forenklet tollbehandling i tillegg. Jeg vet ikke om noen norske sider.

Takk, da har jeg noe å søke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det frarådes bruk av munnbind.

Anonymkode: ce012...090

Hvis man klarer å ikke ta seg i ansiktet er masker lurt. Hvorfor tror du de i kina går med det? Det kreves selvdisiplin om man er en facepicker men har man litt selvdisiplin er det lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
1 time siden, cathlin skrev:

Takk, da har jeg noe å søke etter.

Hei

jeg bestilte i desember mange P3 og P2 masker.

kjøpte også en del fra Norge.

plutselig oppdaget jeg at butikker var tomme, men selv så sent som i Mars bestilte jeg P3 masker, fra firmaer i Norge, etter at de liksom slo alarm i Norge om at de ikke har masker.

hvis du virkelig trenger maske, send meg en pm.

de fleste burde brukt maske, men noen trenger de mer enn andre, med anbefalingene som blir gitt kan jeg forstå at nordmenn ikke er forberedt.

jeg har sendt masker til mange i sårbare grupper nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cathlin skrev:

🔴

Noen som har greie på munnmaske, eller hva heter det, munnbind, pustemaske? når det gjelder filter. En som er bra nok for å beskytte seg selv og andre mot virus. Trenger ikke helproff sykehusmaske, men en vanlig greie som er mer en bare et tøystykke. 

Hvor man kan få kjøpt dette på nett?

🔵

 

Så fancy du er med prikker og greier. Går det greit med deg? Er du i en risikogruppe av noe slag, ikke at du trenger å utdype altså, ble bare litt bekymret for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cathlin skrev:

🔴

Noen som har greie på munnmaske, eller hva heter det, munnbind, pustemaske? når det gjelder filter. En som er bra nok for å beskytte seg selv og andre mot virus. Trenger ikke helproff sykehusmaske, men en vanlig greie som er mer en bare et tøystykke. 

Hvor man kan få kjøpt dette på nett?

🔵

 

Det er ikke luftbårent så du trenger ikke maske.  Sier dattera mi.  Men jeg føler ingen trang til å gå ut verken med eller uten maske.  Jeg tror vi er ødelagt etter de 14 dagene med streng karantene og jeg tror ikke folk forstår det som ikke har vært i utlandet og opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det frarådes bruk av munnbind.

Anonymkode: ce012...090

Men ikke vernemasker og nettopp derfor jeg bruker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg bestilte i desember mange P3 og P2 masker.

kjøpte også en del fra Norge.

plutselig oppdaget jeg at butikker var tomme, men selv så sent som i Mars bestilte jeg P3 masker, fra firmaer i Norge, etter at de liksom slo alarm i Norge om at de ikke har masker.

hvis du virkelig trenger maske, send meg en pm.

de fleste burde brukt maske, men noen trenger de mer enn andre, med anbefalingene som blir gitt kan jeg forstå at nordmenn ikke er forberedt.

jeg har sendt masker til mange i sårbare grupper nå.

 

Takk for tilbudet. Det går nok bra. 

Må du bytte filter i maskene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, XbellaX skrev:

Så fancy du er med prikker og greier. Går det greit med deg? Er du i en risikogruppe av noe slag, ikke at du trenger å utdype altså, ble bare litt bekymret for deg.

Ingen grunn til bekymring:-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Alle burde bruke maske. Man kan lytte til råd fra FHI, og så gjøre en selvstendig vurdering. De har sagt veldig mye som har vært feil fram til nå. Når jeg følger råd baserer jeg det på trackrecorden til de som kommer med dem. Tenk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
2 timer siden, cathlin skrev:

Takk for tilbudet. Det går nok bra. 

Må du bytte filter i maskene dine?

Hei

nei man bytter ikke filter, så det er jo kostbart i lengden, men men...

de man bytter filter i er mye større, jeg bruker medisinske P3 masker, og P2, altså ikke munnbind, de beskytter ikke mot virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...