Gå til innhold

Puben er åpnet i sentrum. Masse folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Puben i sentrum er åpnet igjen. Trodde at slikt skulle være stengt. Er masse folk samlet på puben. Er det lov å ha slikt åpent med tanke på korona? 

Jeg ser også at folk går rundt stort sett som før igjen. Folk går rundt å hoster på handlesenteret og folk går i klynger inne i butikkene. 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Puben i sentrum er åpnet igjen. Trodde at slikt skulle være stengt. Er masse folk samlet på puben. Er det lov å ha slikt åpent med tanke på korona? 

Jeg ser også at folk går rundt stort sett som før igjen. Folk går rundt å hoster på handlesenteret og folk går i klynger inne i butikkene. 

Anonymkode: 18979...e0e

du må spørre kommunen din for jeg tror det varierer endel.

Anonymkode: 8801a...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du må spørre kommunen din for jeg tror det varierer endel.

Anonymkode: 8801a...e25

Så det er ulikt fra kommune til kommune?  Jeg bor i en av Norges største byer så synes det er rart at de åpnet puben. Men det er kun et fåtall innleggelser og døde i kommunen. 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ulikt fra kommune til kommune?  Jeg bor i en av Norges største byer så synes det er rart at de åpnet puben. Men det er kun et fåtall innleggelser og døde i kommunen. 

Anonymkode: 18979...e0e

jeg mener det, for i oslo stengte de flere steder mens her i kommunen (en av norges største) holdt de fortsatt åpent men ville se situasjonen ann. jeg har ikke vært ute så jeg aner ikke hvordan situasjonen er i helgene nå.

Anonymkode: 8801a...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg mener det, for i oslo stengte de flere steder mens her i kommunen (en av norges største) holdt de fortsatt åpent men ville se situasjonen ann. jeg har ikke vært ute så jeg aner ikke hvordan situasjonen er i helgene nå.

Anonymkode: 8801a...e25

Mange folk klynger seg igjen og går rundt slik de gjorde før koronatider. Det er min observasjon. 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er kjipt å se at folk ikke tar mer hensyn og tenker seg mer om. Er noen som tar hensyn mens en god del fungerer som før koronatider. Litt skremmende å se med tanke på at det kan vel lett gå feile veien og bli mer sykdom og dødsfall da? 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mennesket er jo i utgangspunktet et flokkdyr. Regner med at mange er sultne på menneskelig kontakt. Ikke for å forsvare det, men det kan jo forklare hvorfor folk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

huff, sjekk forsida på dagbladet.no nå... helt villt. stappfult av folk på løkka

Anonymkode: 8801a...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får gjøre som i Buthan, der tar politiet og banker de som bryter karantenen med stokker.

Anonymkode: 6c5b9...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke godt å vite for folk når den ene "eksperten" etter den andre får forsideoppslag med synsinger, meninger og betraktninger for ulike syn. 

I går var det en "ekspert" som mente at tusener ville dø av Covid-19 i Norge. Dagen etter får "eksperter" spalteplass for meninger om at det neppe er så farlig dette viruset. Ikke farligere enn vanlig influensa. 

Anonymkode: d3593...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke godt å vite for folk når den ene "eksperten" etter den andre får forsideoppslag med synsinger, meninger og betraktninger for ulike syn. 

I går var det en "ekspert" som mente at tusener ville dø av Covid-19 i Norge. Dagen etter får "eksperter" spalteplass for meninger om at det neppe er så farlig dette viruset. Ikke farligere enn vanlig influensa. 

Anonymkode: d3593...933

Og media tjener store penger på alle sensasjon oppslagene.

Anonymkode: 6c5b9...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

huff, sjekk forsida på dagbladet.no nå... helt villt. stappfult av folk på løkka

Anonymkode: 8801a...e25

Ser at det er samme tilstander der som i byen min. 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får gjøre som i Buthan, der tar politiet og banker de som bryter karantenen med stokker.

Anonymkode: 6c5b9...82f

Jeg er mulig hysterisk. Jeg går med minst en meter avstand til folk. Jeg ferdes der det er lite eller ingen mennesker. Jeg er fortsatt svært nøye med håndvask . Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å unngå smittespredning. 

Anonymkode: 18979...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vi var også ute og gikk tur i dag. Fullt av folk over alt i Oslo. Dette er et resultat av hytteforbudet ( Dusteforbudet )  og det var ikke vanskelig å forutse. 

Pga av hytteforbudet ( jeg har ikke hytte selv ), vil jeg tro at etter påske blir det fortsatt nedstenging av Oslo , mens resten av landet kan åpne igjen. 

Jeg lurer på hva myndighetene egentlig hadde sett for seg ? Først var det galt at Oslofolk dro til hyttene sine og kunne spredd seg,  noe som hadde vært fornuftig, så er det galt at de bruker marka og nå er det galt at de går seg en tur i nærmiljøet også. Nå skal vi helst gå tur på svarte natta i påsken. 

2 meters avstand er praktisk umulig å gjennomføre her i Oslo, så hvis det er portforbud de egentlig ønsker at Oslofolk skal ha, så får de gjennomføre det da, men da for de jaggu slutte å oppforde oss til å gå tur også. 

Det eneste positive jeg kan se med hytteforbudet er at Oslofolk forhåpentligvis raskere oppnår flokkimmunitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg lurer på hva myndighetene egentlig hadde sett for seg ? Først var det galt at Oslofolk dro til hyttene sine og kunne spredd seg

Poenget med hytteforbudet er vel at folk som ikke er hjemmehørende i den kommunen hytta er i, vil overbelaste kommunens kapasitet og ligge helsevesenet der til byrde hvis de skulle bli syke. Hvis det skulle blitt massivt utbrudd av sykdom hos hyttefolket ville det ha gått utover de hjemmehørende i kommunen sin tilgang på hjelp hvis de skulle bli syke. Helsevesenet i enkeltkommuner er bygget for antall innbyggere som er der, ikke for flere tusen ekstra. 

Anonymkode: d3593...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi var også ute og gikk tur i dag. Fullt av folk over alt i Oslo. Dette er et resultat av hytteforbudet ( Dusteforbudet )  og det var ikke vanskelig å forutse. 

 

Folk må da selv klare å forstå man bør holde seg inne.

Anonymkode: 6c5b9...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med hytteforbudet er vel at folk som ikke er hjemmehørende i den kommunen hytta er i, vil overbelaste kommunens kapasitet og ligge helsevesenet der til byrde hvis de skulle bli syke. Hvis det skulle blitt massivt utbrudd av sykdom hos hyttefolket ville det ha gått utover de hjemmehørende i kommunen sin tilgang på hjelp hvis de skulle bli syke. Helsevesenet i enkeltkommuner er bygget for antall innbyggere som er der, ikke for flere tusen ekstra. 

Anonymkode: d3593...933

Ja og den ser jeg , men som noen av oss forutså, ser man nå hva slags tilstander det ble i steden. 

Den logikken henger ikke på greip lenger. Fordi, det er ingen slalombakker som er åpne, det kjøres ikke opp langrennsløyper. Ergo vil det bli minimalt med skader i forhold til ei vanlig påske. 

Hvis familier hadde hatt mulighet for å oppholde seg på ei hytte, er det bitte små sjanser for å bli smittet der i forhold til smitterisikoen i Oslo. I tillegg kunne de ha kost seg og fått frisk luft utenfor hytta uten å ha kontakt med andre. 

Et eksempel : En far bor med sine 3 barn i påsken. Det eldste barnet jobber på sykehus og skal jobbe på mottaket som tar i mot Coranapasientene.

Det andre barnet har medfødt immunsvikt. Den eldste kan dra med seg Corona hjem fra sykehuset når som helst til den som har immunsvikt.

Han kunne ha dratt på hytta sammen med de to andre ( som er langt fra folk og ikke befinner seg i en typisk hyttekommune) Der kunne de kost seg uten å være redd for å bli smittet eller smitte andre. Det får de ikke lov til. 

Men  de får lov til å dra dit ETTER at den eldste har dratt med seg smitten hjem. 

Logikken i dette klarer jeg ikke å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må da selv klare å forstå man bør holde seg inne.

Anonymkode: 6c5b9...82f

Nei, det er bare late sofadyr som skjønner det. 

Folk flest vil ha luft og holder seg ikke inne ei hel påske før de må tvinges til det gjennom et portforbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...