Gå til innhold

Sliter med søvnen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pga corona-isolasjon. Det har gått greit til nå, men nå... Har sovet lite hele uka. Grunnen er at jeg ser ikke folk IRL, sitter alene hjemme. Er i risikogruppe. Nå tærer det på, og påsken og coronahelvete er så vidt begynt. 

Anonymkode: d247e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga corona-isolasjon. Det har gått greit til nå, men nå... Har sovet lite hele uka. Grunnen er at jeg ser ikke folk IRL, sitter alene hjemme. Er i risikogruppe. Nå tærer det på, og påsken og coronahelvete er så vidt begynt. 

Anonymkode: d247e...61b

Føler med deg. Jeg sliter også med søvn, men prøver å tenke på at det ikke gjør noe om jeg ikke får sove, våkner om natten osv. Det er i hvert fall for meg lettere å leve med enn når morgendagen krever mye. Nå blir det mye pent vær i landet, så kanskje du kan få deilig vårsol og frisk luft? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Føler med deg. Jeg sliter også med søvn, men prøver å tenke på at det ikke gjør noe om jeg ikke får sove, våkner om natten osv. Det er i hvert fall for meg lettere å leve med enn når morgendagen krever mye. Nå blir det mye pent vær i landet, så kanskje du kan få deilig vårsol og frisk luft? 

Tåler noen netter med dårlig søvn, men merker det begynner å røyne på nå. Krysser fingrene for en god natts søvn i natt. Vårsol har det vært mye av her. Fint, men kaldt. Men jeg trenger altså å omgås folk for ikke å tørne. Haff, dette blir en stusslig påske. I det minste har jeg sikret meg god kaffe. 

Anonymkode: d247e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Pga corona-isolasjon. Det har gått greit til nå, men nå... Har sovet lite hele uka. Grunnen er at jeg ser ikke folk IRL, sitter alene hjemme. Er i risikogruppe. Nå tærer det på, og påsken og coronahelvete er så vidt begynt. 

Anonymkode: d247e...61b

ta deg noen gode lange gåturer med en spennende podcast på ørene. det er god medisin :)

Anonymkode: 41699...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ta deg noen gode lange gåturer med en spennende podcast på ørene. det er god medisin :)

Anonymkode: 41699...c12

Jeg hører på podkaster dagen lang. Som jeg skrev, så er det mangel på menneskelig kontakt irl som er problemet. 

Anonymkode: d247e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører på podkaster dagen lang. Som jeg skrev, så er det mangel på menneskelig kontakt irl som er problemet. 

Anonymkode: d247e...61b

det var derfor jeg foreslo en lang gåtur. da blir du sliten, kan småprate litt og ser folk. det er heller ingenting i veien med å invitere venner til en kaffe utendørs med god avstand mellom stolene. Du kan jo også snakke og treffe andre på skype, på fb, og andre sosiale medier :)

Anonymkode: 41699...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var derfor jeg foreslo en lang gåtur. da blir du sliten, kan småprate litt og ser folk. det er heller ingenting i veien med å invitere venner til en kaffe utendørs med god avstand mellom stolene. Du kan jo også snakke og treffe andre på skype, på fb, og andre sosiale medier :)

Anonymkode: 41699...c12

Du, jeg ba ikke om råd. Jeg hadde bare behov for å fortelle hvordan det føltes. Fatter ikke hvorfor folk ikke kan lytte til noe som helst uten å måtte komme med råd. Jeg skrev at jeg sliter med søvn fordi jeg IKKE SER MENNESKER IRL. Tror du virkelig ikke at jeg gjør andre ting for å opprettholde kontakt og aktivitet? Det sier noe om hvor viktig mennesker er for oss, og akkurat nå er det mange som er mer isolert enn de vanligvis er. 

Anonymkode: d247e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt ja. Jeg sover om natten, men har mareritt nesten hele tiden. 

Menneskelig kontakt er kjempeviktig. Opplever selv at å snakke i tlf eller Skype ikke fungerer på samme måten. Vi er jo skapt for å være fysisk tilstede med hverandre. 

At noen kommer med råd er bare fordi de ønsker å hjelpe. Kan skjønne deg likevel. Min far er slik at han leter etter løsninger på alt. Av og til vil jeg bare fortelle hvordan jeg har det og få forståelse og aksept for det. Da kan jeg kjenne meg irritert når jeg får masse mulige løsninger presentert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Glitter skrev:

Det er tungt ja. Jeg sover om natten, men har mareritt nesten hele tiden. 

Menneskelig kontakt er kjempeviktig. Opplever selv at å snakke i tlf eller Skype ikke fungerer på samme måten. Vi er jo skapt for å være fysisk tilstede med hverandre. 

At noen kommer med råd er bare fordi de ønsker å hjelpe. Kan skjønne deg likevel. Min far er slik at han leter etter løsninger på alt. Av og til vil jeg bare fortelle hvordan jeg har det og få forståelse og aksept for det. Da kan jeg kjenne meg irritert når jeg får masse mulige løsninger presentert. 

Greia er at disse rådene hjelper lite. De får bare mottakeren til å føle seg dum. Som om de ikke klarer å tenke og løse problemer selv. Det er så utbredt at jeg vil nesten kalle det et samfunnsproblem. Som du sier så vil man noen ganger bare ha aksept for situasjonen akkurat nå. Bli sett, og bli anerkjent. 

Det er bra vi har skype og telefon. Jeg ringer mer enn vanlig. Men det er tøft. Det er en erstatning, men den er ikke fullgod. Vi trenger mennesker rundt oss. Leit du har mareritt. Krysser fingrene for en bedre natt for deg. Og takk for at du svarte meg. :) 

Anonymkode: d247e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at disse rådene hjelper lite. De får bare mottakeren til å føle seg dum. Som om de ikke klarer å tenke og løse problemer selv. Det er så utbredt at jeg vil nesten kalle det et samfunnsproblem. Som du sier så vil man noen ganger bare ha aksept for situasjonen akkurat nå. Bli sett, og bli anerkjent. 

Det er bra vi har skype og telefon. Jeg ringer mer enn vanlig. Men det er tøft. Det er en erstatning, men den er ikke fullgod. Vi trenger mennesker rundt oss. Leit du har mareritt. Krysser fingrene for en bedre natt for deg. Og takk for at du svarte meg. :) 

Anonymkode: d247e...61b

Ja, det skjønner jeg. Kan føle det samme med pappa. 😛

Takk. Håper du får søvn i natt du også. En trenger ikke flere problemer enn en har liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg ba ikke om råd. Jeg hadde bare behov for å fortelle hvordan det føltes. Fatter ikke hvorfor folk ikke kan lytte til noe som helst uten å måtte komme med råd. Jeg skrev at jeg sliter med søvn fordi jeg IKKE SER MENNESKER IRL. Tror du virkelig ikke at jeg gjør andre ting for å opprettholde kontakt og aktivitet? Det sier noe om hvor viktig mennesker er for oss, og akkurat nå er det mange som er mer isolert enn de vanligvis er. 

Anonymkode: d247e...61b

Kjefter du seriøst på meg fordi jeg var hyggelig og forsøkte bidra med noe i tråden din?

Hvordan skal jeg vite hva slags svar du vil ha når du ikke sier det? 

Anonymkode: 41699...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...