Gå til innhold

Kupton,problemer, hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1. Sover dårlig 2-3 timer i døgnet. 

2. Mye angst,men ikke for noe spesielt, men  så mye at jeg må være i bevegelse.  Prøver å dempe den med en beroligende tablett på dagen og alkohol på kvelden, hjelper litt men bare for en stund. 

3. Sliter med konsentrasjonen, bare å skrive her er vanskelig. 

4. Tenker mye og har mye tanker som tenker seg selv,alså tanker jeg ikke velger å tenke. Tanker som er harde og gjør fysisk vondt.

5. Et slit å gjøre noe som helst. 

6. Stemmer, men det hører jeg ofte til vanlig og ,men noe mer enn før.

7. Stress som gjør at jeg mister appetitten.

8. Urolig.

Det var det jeg kommer på, bruker å dra på brukerstyrt plass når jeg merker at stresset øker som det gjør nå ,men der er nå stengt på grunn av koronaviruset. 

Noen selvhjelps råd i disse tider?  Begynner å bli redd for å bli alvorlig syk og innlagt, ønsker ikke det.

 

 

Anonymkode: 10b92...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det viktigste selvhjelpsrådet uansett vil være å slutte med alkohol. Det gjør dagene dine mye verre selv om det føles som det hjelper der og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går ikke. da slutter jeg helt å sove og blir så urolig at det ikke er til å holde ut. Ellers hadde jeg vært enig med deg.

Anonymkode: 10b92...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Sover dårlig 2-3 timer i døgnet. 

2. Mye angst,men ikke for noe spesielt, men  så mye at jeg må være i bevegelse.  Prøver å dempe den med en beroligende tablett på dagen og alkohol på kvelden, hjelper litt men bare for en stund. 

3. Sliter med konsentrasjonen, bare å skrive her er vanskelig. 

4. Tenker mye og har mye tanker som tenker seg selv,alså tanker jeg ikke velger å tenke. Tanker som er harde og gjør fysisk vondt.

5. Et slit å gjøre noe som helst. 

6. Stemmer, men det hører jeg ofte til vanlig og ,men noe mer enn før.

7. Stress som gjør at jeg mister appetitten.

8. Urolig.

Det var det jeg kommer på, bruker å dra på brukerstyrt plass når jeg merker at stresset øker som det gjør nå ,men der er nå stengt på grunn av koronaviruset. 

Noen selvhjelps råd i disse tider?  Begynner å bli redd for å bli alvorlig syk og innlagt, ønsker ikke det.

 

 

Anonymkode: 10b92...b0b

Har ikke så mye råd til deg tror jeg men ville bare si at du ikke er alene hvertfall. Jeg går ikke på medisiner, hører ikke stemmer og har ikke tilbud om brukerstyrt plass, men utenom det beskriver du min hverdag. 
Fastlege vil legge meg inn men jeg vil ikke.

Jeg prøver å holde meg opptatt med f.eks lese på dol, spille mobilspill, se film etc. Har også ved flere anledninger siste uken benyttet chattjenesten snakklitt.no og soschat.no bare for å lufte hodet litt uten å være redd for å få dumme kommentarer osv. Kanskje det kan være noe for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjipt du har det sånn du og,ikke kjekt.  Men fint du har noe å finne på og noen å snakke med. Selv sliter jeg med å konsentrere meg om å skrive,selv det lille her krever mye.  

Anonymkode: 10b92...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale to tiltak: 1. Ta kontakt med fastlege for å få medisiner som gir deg minst 5 timer søvn per natt. Du må selvsagt ikke sove på dagtid. 2. Gjøre ting på dagtid som får oppmerksomheten til å vende seg utover. Samme hva det er, bare ikke innover på deg selv. Om du finner noen å snakke med, ikke snakk om hvordan du har det. Snakk om noe i samfunnet, hobbyer, interesser eller et eller annet slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal gjøre et ærlig forsøk på punkt 2, blir nok vanskelig da jeg ikke bryr meg om kontakt med andre nettopp fordi jeg liker meg i min egen lille verden med meg selv,men skal prøve. 

Skal også forsøkte fastlegen, men tviler på om han vil gi meg noe å sove på ,da han fra før ikke er veldig begeistret for å gi ut beroligende. Men skal gjøre et forsøk på det og.

Takk for hjelpen. 

Anonymkode: 10b92...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gjøre et ærlig forsøk på punkt 2, blir nok vanskelig da jeg ikke bryr meg om kontakt med andre nettopp fordi jeg liker meg i min egen lille verden med meg selv,men skal prøve. 

Skal også forsøkte fastlegen, men tviler på om han vil gi meg noe å sove på ,da han fra før ikke er veldig begeistret for å gi ut beroligende. Men skal gjøre et forsøk på det og.

Takk for hjelpen. 

Anonymkode: 10b92...b0b

Jeg vil si at både med tanke på avhengighet og virkning er alkohol den absolutt verste «medisinen» for å dempe angst og til å sove. De aller fleste medisiner skrevet ut av lege er bedre hvis alternativet er å drikke alkohol hver kveld for å roe ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpedumpe
4 timer siden, ISW skrev:

Jeg vil si at både med tanke på avhengighet og virkning er alkohol den absolutt verste «medisinen» for å dempe angst og til å sove. De aller fleste medisiner skrevet ut av lege er bedre hvis alternativet er å drikke alkohol hver kveld for å roe ned. 

Det er i hvertfall en fantastisk god medisin om man ønsker å ta en dag å begrave sine sorger. Gjør det innimellom men er ingen misbruker av den grunn syns jeg. Ingenting annet hjelper. Og nå har dps gitt meg opp også, så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klumpedumpe skrev:

Det er i hvertfall en fantastisk god medisin om man ønsker å ta en dag å begrave sine sorger. Gjør det innimellom men er ingen misbruker av den grunn syns jeg. Ingenting annet hjelper. Og nå har dps gitt meg opp også, så

Hvis innimellom er 2 ganger i måneden går det nok greit. Om det er fre-søn hver helg, er det ikke greit. Da har man mista kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klumpedumpe skrev:

Det er i hvertfall en fantastisk god medisin om man ønsker å ta en dag å begrave sine sorger. Gjør det innimellom men er ingen misbruker av den grunn syns jeg. Ingenting annet hjelper. Og nå har dps gitt meg opp også, så

Problemet er jo bare det at det kan eskalere. Å utvikle misbruk og avhengighet på toppen av problemene sine fører bare til enda mere lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...