Jump to content
Sign in to follow this  
Worrisome Plenty

Hvilken mat blir du fortest sulten igjen etter å ha spist?

Recommended Posts

Worrisome Plenty

Av en eller annen grunn så blir jeg sulten nesten med en gang hver gang jeg spiser spagetti. Jeg elsker spagetti, men det er jo nesten bortkastet å ha til middag når jeg blir sulten igjen med en gang. Samme med biff. Det metter liksom ikke. Har du det sånn med noe mat?

Fortsetter under...

AnonymBruker

risgrøt!

Anonymkode: a83ba...046

AnonymBruker

Grøt og pannekaker.

Anonymkode: e9fc1...b43

Worrisome Plenty

Grøt blir jeg god og mett av jeg. Pannekaker også.

90tallsbarn

Havregryn! Chiagrøt. Gresk yoghurt.

Fionys
51 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Av en eller annen grunn så blir jeg sulten nesten med en gang hver gang jeg spiser spagetti. Jeg elsker spagetti, men det er jo nesten bortkastet å ha til middag når jeg blir sulten igjen med en gang. Samme med biff. Det metter liksom ikke. Har du det sånn med noe mat?

Føler meg også sulten en liten stund etter å ha spist spagetti, helt merkelig. 

Annonse

Glitter

Lyse knekkebrød. Fisk blir jeg også fort sulten av. Nå for tiden hvor jeg er for tynn blir jeg sulten veldig fort da kroppen "skriker" etter mat. Veksler hele dagen mellom at jeg må holde ut og ikke spise mer, og at jeg må spise mer og gå opp i vekt. 😛

Blir fort sulten etter grøt også, men det er veldig godt da. 

Lillemus
2 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Har du det sånn med noe mat?

Grønnsaksuppe. Og havregrøt. 

Hodestups

Ribbe. Merkelig nok.

Worrisome Plenty
3 minutter siden, Hodestups skrev:

Ribbe. Merkelig nok.

Jøss, det som er så fett? Det svaret hadde jeg ikke regnet med. Julematen sitter som ett blylodd i magen min.

AnonymBruker
3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Grøt blir jeg god og mett av jeg. Pannekaker også.

Fort mett, ligger som en sten i magen, og vips, like sulten ;) 

Anonymkode: a83ba...046

Hodestups
13 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jøss, det som er så fett? Det svaret hadde jeg ikke regnet med. Julematen sitter som ett blylodd i magen min.

Jeg er ALDRI så sulten som på julekvelden :P Tror ribba på en måte gjør plass i magesekken så magen vil ha mer mat når den er sendt videre.... MER, MER, MER!

Glitter
46 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg er ALDRI så sulten som på julekvelden :P Tror ribba på en måte gjør plass i magesekken så magen vil ha mer mat når den er sendt videre.... MER, MER, MER!

Jeg blir veldig mett, men har liksom lært meg til at ved julemiddag så skal det spises dessert, kaker osv etterpå. Uansett hvor mett jeg er. 😛 Tror også den fete maten trigger lysten på noe søtt etterpå? Vet egentlig ikke.

Annonse

laban
17 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Har du det sånn med noe mat?

Salat, hvis det ikke er noe ordentlig mettende i den. Det er en av grunnene til at jeg ikke spiser salat til lunsj, selv om vi har salatbar på jobben. Det blir liksom ikke så sunt hvis jeg blander inn masse fetaost eller pasta...

Jeg har også lagt merke til at hvis jeg spiser litt frukt som mellomsnacks fordi det er en stund til neste måltid, blir jeg ekstremt sulten når "virkningen" av frukten har gitt seg. Men å spise frukt som "dessert" går helt fint. 

Eva Sofie

Vi blir vanligvis raskt sultne av raske karbohydrater som ris, pasta, poteter og matvarer som inneholder lyst mel, men @Hodestups er tydeligvis unntaket som bekrefter regelen her :) Selv opplever jeg å bli raskt mett og fort sulten igjen av risgrøt. Samboeren min nevner at han blir raskt sulten igjen av Corn flakes. Jeg tror jeg blir raskt sulten igjen av puffet ris også, men spiser det sjelden :)

Lurven
17 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg blir fort sulten av mat fra mc-donalds. 

Hodestups
38 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg blir veldig mett, men har liksom lært meg til at ved julemiddag så skal det spises dessert, kaker osv etterpå. Uansett hvor mett jeg er. 😛 Tror også den fete maten trigger lysten på noe søtt etterpå? Vet egentlig ikke.

Kan hende. Og dagen etter er man jo utsultet...