Gå til innhold

Frisørene åpner igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, erik123 skrev:

Det er vel ikke vanskelig å få tak i. Trodde du det? 

Ja, jeg fikk en liten mistanke om det da kommunen jeg bor i gikk ut og ba privatpersoner om å SY MUNNBIND til helsetjenesten, assa. 

Sånn mtp at hjemmesydde munnbind, om man syr dem korrekt, beskytter ca 50-60%, imens de munnbindene de vanligvis bruker beskytter 80% og opp. 

Skulle tro de valgte de beste munnbindene dersom det faktisk ikke var mangel på det.

Endret av Hodestups
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 8.4.2020 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Ja, de høyt oppe har egne sminkører og frisører. 

Anonymkode: 4f313...bd6

 

På 8.4.2020 den 21.52, Glitter skrev:

Hehe ja, men de går nok ikke til vanlig, offentlige frisører. 😛 Av de "høyt" oppe da. 

Hadde ikke forundret meg at de går til frisører de kjenner og betaler sort heller😳🙈😅

Men enten de går til sorte, private eller offentlige frisører, må de jo overholde sine egne smittevernstak. Så da er det bedre å lage nye regler for alle, slik at de kan fortsette hos sine egne;)

Anonymkode: c89cb...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at endelig skal de åpne igjen. Og jeg er sikker på at det blir trygt å gå til frisøren. Folk engster seg for mye. Det har gått bra i Norge i forhold til mange andre land. Se bare til Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 8.4.2020 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Hvilke smitteverntiltak tror dere frisørene må innføre for å kunne holde åpent? De må jo være nær kundene for å klippe. Vil de måtte bruke munnbind f.eks? 

Anonymkode: e3daa...ccb

Jeg tror det ville vært en god idé med munnbind. Jeg er ikke en av de som vurderer munnbind selv, men frisører kommer tett på mange kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 14.21, Glitter skrev:

Nå legger du ord i munnen på meg. Nei det frykter jeg ikke. Jeg mener helt enkelt at det med frisør og kosmetikk er et helt unødvendig gode og således ikke trenger å åpnes enda. Sett bort fra å unngå konkurs. 

Jeg legger ikke ord i munnen din, jeg stiller spørsmål basert på det du har skrevet.

Jeg er forøvrig helt enig med Frosken, alt som kan forsvares å åpnes mhp smittevern bør åpnes så snart som mulig. Kan skoler og barnehager åpnes dier det seg selv at frisører kan åpne spør du meg.

Når dette er over går dugnaden over til å Kjøpe lokale varer og tjenester, slik at så mange konkurser som mulig kan forhindres. Jeg håper virkelig folk forstår dette,?og stiller like ivrige på dén dugnaden. Arbeidsledighet og stram økonomi er nemlig en stor risiko også i et folkehelseperspektiv, fattigdom avler ofte andre problem og utfordringer. 

På 9.4.2020 den 17.11, frosken skrev:

Jeg mener at man bør åpne alt som overhodet kan forsvares mht. smitte - av økonomiske hensyn. Økonomiske hensyn er ikke noe å kimse av, så økonomi er ikke et dårlig argument for åpning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg legger ikke ord i munnen din, jeg stiller spørsmål basert på det du har skrevet.

Jeg er forøvrig helt enig med Frosken, alt som kan forsvares å åpnes mhp smittevern bør åpnes så snart som mulig. Kan skoler og barnehager åpnes dier det seg selv at frisører kan åpne spør du meg.

Når dette er over går dugnaden over til å Kjøpe lokale varer og tjenester, slik at så mange konkurser som mulig kan forhindres. Jeg håper virkelig folk forstår dette,?og stiller like ivrige på dén dugnaden. Arbeidsledighet og stram økonomi er nemlig en stor risiko også i et folkehelseperspektiv, fattigdom avler ofte andre problem og utfordringer. 

 

Jeg er altså ikke uenig i noe av det du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomien må komme først. Mange vil gå konkurs. Nå er det på tide å åpne opp. Slipp hysteriet. Det fører ikke til noe. Frisører er en utsatt gruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...