Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg ikke å gå ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flott vær, alle er ute og koser seg. Men jeg er inne og for ikke til å gå ut! Skjønner det ikke. :(

Anonymkode: 633bb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis fordi du ikke er villig til å kjenne på det ubehaget du mener du vil oppleve når du kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, kupton skrev:

Sannsynligvis fordi du ikke er villig til å kjenne på det ubehaget du mener du vil oppleve når du kommer ut.

Ja, det er nok sånn. Jeg ser ikke for meg meg selv gå sommeren i møte. Jeg tror ikke at jeg overlever så langt. 

Anonymkode: 633bb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok sånn. Jeg ser ikke for meg meg selv gå sommeren i møte. Jeg tror ikke at jeg overlever så langt. 

Anonymkode: 633bb...f86

Du vil nok overleve hvis du går ut med mindre det kommer noen og dreper deg. Og hvor stor er sjansen for det?

Angst er ikke farlig, bare ubehagelig. 

Anonymkode: aa15a...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, kupton skrev:

Uansett hva som skjer til sommeren, ville det jo være fin å komme seg ut i godværet i dag 🙂

 

snoopy en dag.jpg

Den var fin:)

Anonymkode: 633bb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bare klarer ikke. Tror det beste for alle parter er at jeg bare forsvinner nå. Jeg vil ikke føre skam over familien min eller meg selv ved å ikke vise meg utendørs når det er så fint vær. Når jeg ikke klarer det så er det bedre at jeg er død. 

Anonymkode: 633bb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare klarer ikke. Tror det beste for alle parter er at jeg bare forsvinner nå. Jeg vil ikke føre skam over familien min eller meg selv ved å ikke vise meg utendørs når det er så fint vær. Når jeg ikke klarer det så er det bedre at jeg er død. 

Anonymkode: 633bb...f86

I disse corona-tider, så fører du ikke skam over noen som helst ved å oppholde deg innendørs. Tvert om så får du ekstra skryt dersom du kan unnvære å være utendørs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare klarer ikke. Tror det beste for alle parter er at jeg bare forsvinner nå. Jeg vil ikke føre skam over familien min eller meg selv ved å ikke vise meg utendørs når det er så fint vær. Når jeg ikke klarer det så er det bedre at jeg er død. 

Anonymkode: 633bb...f86

Så rart, jeg gjør mitt aller beste for å være innendørs så mye som mulig. Det er jo bare flott det i disse virustider :) 

Anonymkode: 4be41...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For flere år siden hadde jeg en nokså hemmende angst mot å gå på butikken, men jeg bestemte meg for å overvinne denne angsten. Jeg så først på om det var et tidspunkt på døgnet det kunne være lettere å gå på butikken i begynnelsen? Jeg fant ut at om jeg gjorde det på morgenen, fikk jeg ikke tid til å grue meg hele dagen til å gå på butikken. Jeg begynte med å gjøre meg små ærender mest for å bare øve meg, for å ikke bruke så lang tid i butikken. Gradvis tok jeg kontrollen over butikkturene og opplevde at butikkturene ikke hadde kontroll over meg. Jeg hadde overvunnet angsten. Dette var nok ingen svært sterk angst siden jeg på egenhånd klarte å gjøre noe med den ved å jobbe målrettet og selvdisiplinert med den, men det opplevdes hemmende nok i seg å ha det slik.

Kan du bruke noe av det jeg har delt her til å hjelpe deg selv ut? Kan du lage deg noen treningsturer ut i miljøet? Det er sant som @Frosken sier, at nå i corona-tiltakstidene blir det sett på som positivt at man holder seg innendørs og isolert fra anre mennesker.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...