Gå til innhold

Drøm eller fantasi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde en veldig realistisk drøm om at jeg kom i skade for å drepe et menneske ved uhell. Jeg begravde liket og ble ikke oppdaget. Det er et par uker siden jeg drømte det, men jeg merker flere ganger jeg er våken at jeg blir slått av dårlig samvittighet for at jeg har gjort det. Det blir som at jeg faktisk har gjort det, og da blir jeg litt i tvil om det er drøm eller virkelighet. Jeg merker jeg synes verden er rar og jeg vet ikke om jeg drømmer eller er våken. Blir så forvirret av dette, og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror noen ganger at jeg faktisk har drept, og får helt panikk for jeg tror det er sant. Og så er det en jeg kjenner som tok livet sitt, og så tror jeg kanskje at jeg har drept ham. 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, ISW skrev:

Tvangstanker om skade som har blitt trigget av en uskyldig drøm. 

Hva gjør jeg med det? 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg med det? 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Hvis dette ikke går over i løpet av nær framtid må du kontakte fastlegen for henvisning til behandling. Det finnes mange behandlingsalternativer og prognosen er god. Både kognitiv terapi, metakognitiv terapi og medisiner (høydose SSRI) kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, ISW skrev:

Hvis dette ikke går over i løpet av nær framtid må du kontakte fastlegen for henvisning til behandling. Det finnes mange behandlingsalternativer og prognosen er god. Både kognitiv terapi, metakognitiv terapi og medisiner (høydose SSRI) kan fungere.

Jeg går allerede i behandling, og bruker både Seroquel og Cipralex i høye doser. Har vært psykotisk, og blir redd jeg kan bli det igjen. 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg går allerede i behandling, og bruker både Seroquel og Cipralex i høye doser. Har vært psykotisk, og blir redd jeg kan bli det igjen. 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Da synes jeg du skal snakke med behandleren din om dette og fortelle hva du har opplevd. Dette er ikke psykose. Du er redd for om du har skadet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, ISW skrev:

Da synes jeg du skal snakke med behandleren din om dette og fortelle hva du har opplevd. Dette er ikke psykose. Du er redd for om du har skadet noen.

Takk for hjelpen! Jeg skal snakke med behandler om det neste gang. 

Anonymkode: 1f5b2...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...