Gå til innhold

Bor du langt fra der du ble født?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri bodd mer en 6 mil unna der jeg ble født. Nå bor jeg i Oslo, ca 1 mil fra den forstaden til Oslo jeg kom fra. Det lengst bort jeg har bodd var Hønefoss. Jeg likte meg ikke i Hønefoss noe særlig, men bodde der i 3 år. Lengst har jeg bodd i en leilighet er i Oslo. Frem til jeg var 22 bodde jeg i området rundt forstaden, men flyttet til mange forskjellige steder innen det området. Det lengste jeg har bodd ett sted er her jeg bor nå (20 år).

Anonymkode: 38e67...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd i samme by siden jeg ble født. Samme legekontor har jeg også hatt, men må si sønnen til min første fastlege er mye bedre lege. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ser jeg kunne formulert det smartere. Det jeg mente var bor du nær der du bodde som barn?

Anonymkode: 38e67...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jeg kunne formulert det smartere. Det jeg mente var bor du nær der du bodde som barn?

Anonymkode: 38e67...f23

Bor 3 km unna der jeg vokste opp. Da jeg var 14 flyttet vi ei mil, men innenfor samme kommune. Har også bodd ei mil andre veien, men aldri mer enn det. Kommune med 60 000 innbyggere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i samme kommune som der jeg ble født og vokste opp, men på andre siden av byen, 15 km unna. Jeg bodde borte i 6 år etter videregående, både i utlandet og andre steder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor under fem km. fra der jeg ble født, men har i mellom bodd over 1000 km. unna. Dog har jeg for det meste vært relativt bofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja dessverre. Jeg bodde 25 mil unna en stund. Det er ingen videregående her jeg voks opp så jeg flyttet først ca 1 time kjøring unna. Var veldig kjipt der og. 
Ville ikke bo i distriktet mer og flyttet lenger vekk

Deretter flyttet jeg 2 ganger og havnet en av Norges største byer. Var lovende i utlandet en stund men korona har ødelagt det og mye gikk ikke som jeg ville da. 
 

Føler det er veldig lite muligheter for meg her. Ingenting jeg har interesse for. 😕 ikke menn å velge i

Anonymkode: 316c2...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor sentralt i byen hvor jeg er født. Har bodd «på landet» i nabokommunen gjennom størstedelen av voksenlivet og flyttet tilbake hit for tre år siden. Dette har alltid vært «hjemme», noe jeg kjente ekstra tydelig etter at min mor døde. Hun var min tilknytning til byen og savnet etter røttene ble sterke da hun ikke var mer. Muligens det også er alderen og nostalgi som spiller inn. Trives i hvert fall veldig godt her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vokste opp på en gård i distriktet. Har bodd i en by som voksen ca 6 mil unna barndomshjemmet. 

Anonymkode: bbffd...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor langt unna stedet jeg vokste opp. Har bodd mange steder, i mange land og verdensdeler.  Vet ikke hvordan livet hadde blitt hvis jeg hadde blitt boende der hvor jeg kommer fra.

Anonymkode: 36e76...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i samme by som der jeg ble født. Jeg flyttet aldri som barn, men studerte i fem år i en annen by 50 mil unna. Så flyttet jeg tilbake til fødebyen og bodde i tre forskjellige andre bydeler før jeg flyttet hit jeg bor nå, for ca. 30 år siden. Det er bare noen km unna barndomshjemmet, men i en annen bydel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jeg kunne formulert det smartere. Det jeg mente var bor du nær der du bodde som barn?

Anonymkode: 38e67...f23

Nei. Som sagt bor jeg nå helt tilfeldigvis kun 5km fra der jeg ble født, men mesteparten av oppveksten var 50 mil unna. Det var studier som gjorde at jeg havnet her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i min fødeby, men har ikke bodd der siden videregående. Jeg kom riktignok hjem i mange sommerferier under studietiden for å jobbe, men har i over tredve år bodd 5-6 timers kjøretur unna. Det kjipeste med det er at jeg ikke bare kan dra på kortvarige besøk. Skulle gjerne besøkt mor oftere, men mer kortvarig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...