Gå til innhold

Diktsamlinger❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her kan dere dele dikt som dere har skrevet selv eller som dere synes er fine. Ser at flere av dere er veldig flinke til å ordlegge dere. Så nå har dere den fine anledningen til å dele hvis dere føler for det. :) 

Anonymkode: d98ff...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest så mange dikt, bortsett fra skolepensum. Men jeg har vært borti hundrevis av sangtekster, og mange av dem er jo tonesatt poesi, altså at teksten var der først. 

Slik som dette, som er enkelt, men uttrykksfullt: https://www.poesiparken.no/enigma-portfolio/17-pa-jorden-et-sted/

Jeg bor forresten ganske nær der André Bjerke ble født og bodde som smågutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av innleggene er fjernet fra tråden pga opphavsrett. Ber dere sette dere inn i dette før dere evt limer dikt direkte inn i tråden.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem sa at dagene våre
skulle være gratis?
At de skulle snurre rundt
på lykkehjulet i hjertet vårt
og hver kveld
stoppe på gevinst?
Hvem sa det?
Hvor hadde vi dét fra?

(c) Kolbein Falkeid

Cappelen 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rundt 70 dikt jeg har skrevet selv, men jeg vil ikke at de skal komme på avveie på nettet. En dag prøver jeg meg kanskje på å få gitt ut en bok. :) Har lest dikt flere ganger i forsamlinger og fått veldig gode tilbakemeldinger. Det er veldig personlige dikt med ganske rå og ærlige tanker og følelser. 

Å skrive er en av mine positive og hensiktsmessige mestringsstrategier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...