Gå til innhold

Lek: Hvilke jentenavn starter på A? Jeg skriver ett navn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Albertine

Amalie/a

Ane

Anne

Astrid

Amanda

Andrine

Andrea

Anniken

Det var de jeg kom på. Jeg har ikke jukset.

Anonymkode: ddca4...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke helt greia?🤔 Kan da lett ramse opp minst 50 navn med jentenavn som begynner på A, inkl begge døtrene mine...men...forklar?🙃

Anonymkode: 97411...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Hva er poenget, er dette morsomt? 😴

Er vel ikke noe poeng med noe som helst her i livet

Men bakgrunnen til tråden er nok fra evolusjonen -> sosialisering som øker sannsynligheten for å få reprodusert seg

Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppramsing av navn på en bestemt bokstav, eller lignende oppramsing av andre ting, minner meg om en selskapslek jeg ikke har vært med på på årevis. 😁 Alle deltagere har penn og papir, og så skal hver skrive ned fx så mange jentenavn på A man klarer i løpet av f eks tre minutter. Etterpå leser man opp de man har skrevet, og man stryker ut navn som minst to har. Antall poeng = det antall navn du sitter igjen med og som altså kun du kom på. 
 

Leken trenger ikke være knyttet til en bestemt bokstav, men kan også være fx «fjell» eller «bilmerke». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, morsan skrev:

Oppramsing av navn på en bestemt bokstav, eller lignende oppramsing av andre ting, minner meg om en selskapslek jeg ikke har vært med på på årevis. 😁 Alle deltagere har penn og papir, og så skal hver skrive ned fx så mange jentenavn på A man klarer i løpet av f eks tre minutter. Etterpå leser man opp de man har skrevet, og man stryker ut navn som minst to har. Antall poeng = det antall navn du sitter igjen med og som altså kun du kom på. 
 

Leken trenger ikke være knyttet til en bestemt bokstav, men kan også være fx «fjell» eller «bilmerke». 

Javel

Anonymkode: adc83...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...