Gå til innhold

Kupton: spørsmål ang. litium


girlinyellow

Anbefalte innlegg

girlinyellow

Hei. 

Jeg har hatt inntrykk av at det tar litt tid før en merker effekt av litium når man først begynner, og har hatt inntrykk av at litium er et medikament man bør ha litt tålmodighet med.

Det jeg egentlig lurer på er om det er vanlig at man blir ustabil ganske kjapt hvis man slutter med litium, og at effekten kommer raskt igjen om man begynner igjen?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg bråseponerte litium fordi jeg freaka ut fordi vekta mi hadde gått litt opp. Jeg ble ganske raskt veldig ustabil. Ekstremt irritabel, lite søvn, vekslet mellom å være litt hyper, men mest veldig nedfor. Så det ikke selv, men de jeg bor med begynte å kommentere/klage over dette. Det tok meg litt tid, men så tenkte jeg at jeg kanskje hadde blitt ustabil fordi jeg kuttet ut litium (noen få uker). Valgte derfor å begynne igjen, og ting har normalisert seg veldig raskt. Jeg har tatt litium igjen en uke, og jeg vil si at i seks dager har jeg vært helt normal, hvilket ikke var noe jeg forventet. Sover bra, ikke irritabel, veksler ikke mellom å være plagsomt hyper og så ville dø, osv. 

Lurer på om dette er helt vanlig, og ikke noen overraskelse i det hele tatt, eller om det pleier å ta mer tid før litium stabiliserer en? Jeg har begynt å tro at jeg faktisk har veldig god effekt av litium, i alle fal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis et er noe jeg virkelig vil advare mot, så er det å bråslutte med litium om dette er en medisin som har virket. Tilbakefall er svært vanlig og kommer skremmende raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow
15 timer siden, kupton skrev:

Hvis et er noe jeg virkelig vil advare mot, så er det å bråslutte med litium om dette er en medisin som har virket. Tilbakefall er svært vanlig og kommer skremmende raskt.

Enig. Det var dustete. - Men er det vanlig at litium funker raskt? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, girlinyellow skrev:

Enig. Det var dustete. - Men er det vanlig at litium funker raskt? 🙂

Ja, det er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...