Gå til innhold

Mestring av sterke følelser


Gjest Naana47

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Glitter skrev:

Ja. Enigma har det. Husker mamma pleide å høre på dem. Det er bilde av munker på CD-ene husker jeg. Men de er på Spotify. 

Ja, men jeg har aldri hørt begrepet "munkemusikk" før :) Hehe, den var virkelig ny og brakte frem et smil her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ja, men jeg har aldri hørt begrepet "munkemusikk" før :) Hehe, den var virkelig ny og brakte frem et smil her...

Mulig det egentlig ikke heter det. Bare noe jeg har funnet på? Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ja, men jeg har aldri hørt begrepet "munkemusikk" før :) Hehe, den var virkelig ny og brakte frem et smil her...

 

5 minutter siden, Glitter skrev:

Mulig det egentlig ikke heter det. Bare noe jeg har funnet på? Hehe. 

Gregoriansk(-inspirert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

 

Gregoriansk(-inspirert)

Stemmer, det heter det. Jeg har selv hørt en del på Enigma når jeg har ligget på somatisk sykehus og ikke har fått sove om nettene. Hadde bare glemt "Gregoriansk"-begrepet. Takk Laban! Enigma er egentlig en fin musikksjanger - når man er i det riktige humøret. Jeg synes at Secret Gardon er i samme gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å skrive av meg tanker og følelser. I tillegg har jeg erfart at det å gjøre aktiviteter jeg trives med, for meg er det kjøkkensysler og lese, kan få tankene over på andre ting. Jeg har også erfart at å gjøre "slavearbeid" som HTML-koding kan til dels fungere, men spørs litt på intensiteten av følelsene. Noen har også nytte av å tegne eller male ut følelsene. Som tenåring og barn brukte jeg dette svært mye og foreldrene mine har samlet en tykk ringperm med tegninger.

Merker meg også at ingen frem til nå har nevnt verdien av å snakke med noen dersom man har venner eller familie (kanskje hjelpetelefoner også kan brukes til dette i et begrenset tidsrom?). Da mener jeg ikke å nødvendigvis snakke om det vanskelige, men å snakke om helt hverdagslige ting for å få fokuset over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...