Gå til innhold

Å slutte på xeplion?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og det er ikke noen som lider noen nød fordi jeg slutter med medisiner, det er dessuten mitt liv og jeg som må være dårlig. Ingen andre. Bare så det er sagt, jeg skal nok takle det. 

Jaaaaa da. For det har jo gått riktig så bra de andre 315 gangene du har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jaaaaa da. For det har jo gått riktig så bra de andre 315 gangene du har prøvd.

Nå skal jeg klare det og holde ut, skal ikke ta medisin for dette mer. Er finito!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men seriøst? Man kan ikke dø av det de kaller psykose? Det var jo det han påstod i dag, visste ikke om det var sykdommen eller medisinene som forkortet levetiden? Klart det er medisiner man blir overvektige av, får diabetes, hjerteproblemer, høyt kolesterol osv? Ble litt irritert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men seriøst? Man kan ikke dø av det de kaller psykose? Det var jo det han påstod i dag, visste ikke om det var sykdommen eller medisinene som forkortet levetiden? Klart det er medisiner man blir overvektige av, får diabetes, hjerteproblemer, høyt kolesterol osv? Ble litt irritert! 

Det er inaktivitet og det at man inntar mer kalorier enn man bruker man blir overvektig av. Inaktivitet, røyking og usunt kosthold gir også økt fare for livsstilsykdommer som diabetes osv. 

Anonymkode: 6ffcc...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er inaktivitet og det at man inntar mer kalorier enn man bruker man blir overvektig av. Inaktivitet, røyking og usunt kosthold gir også økt fare for livsstilsykdommer som diabetes osv. 

Anonymkode: 6ffcc...715

Ja jeg vet jo det da, og ap gjør til at man blir lat/likegyldig og spiser mer. Er godt på vei med hjelp av ap da, en fot i graven. Hipp hurra for ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Klart det er medisiner man blir overvektige av, får diabetes, hjerteproblemer, høyt kolesterol osv?

Husk at forskjeller i levealder er statistikk om grupper. Dette problemet er sammensatt - både rus, selvmord og sykdommer er med på å redusere levealderen.

https://rop.no/aktuelt/psykisk-syke-lever-kortere/

https://rop.no/aktuelt/stort-gap-i-levealder2/

ROP står her for "rus og psykiske lidelser". Jeg valgte disse artiklene fordi de var de nyeste jeg fant i farten. De handler ikke bare om rus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 minutter siden, laban skrev:

Husk at forskjeller i levealder er statistikk om grupper. Dette problemet er sammensatt - både rus, selvmord og sykdommer er med på å redusere levealderen.

https://rop.no/aktuelt/psykisk-syke-lever-kortere/

https://rop.no/aktuelt/stort-gap-i-levealder2/

ROP står her for "rus og psykiske lidelser". Jeg valgte disse artiklene fordi de var de nyeste jeg fant i farten. De handler ikke bare om rus.

 

Ja og de som går på medisiner får ofte disse problemene. Det er det jeg mener. Bare ser på dagsenteret, de fleste er overvektige der og mange røyker og. Medisiner spiller inn, folk som var tynne før medisiner blir overvektige. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg raste opp 30-40 kg med medisiner. Begynner på lavkarbo som et siste halmstrå for å gå ned i vekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja og de som går på medisiner får ofte disse problemene. Det er det jeg mener. Bare ser på dagsenteret, de fleste er overvektige der og mange røyker og. Medisiner spiller inn, folk som var tynne før medisiner blir overvektige. 

Hvis man sitter i sofaen hele dagen og røyker er det ikke rart man blir feit. Man må være i aktivitet for å forbrenne kalorier.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja og de som går på medisiner får ofte disse problemene. Det er det jeg mener. 

Hvis du leser artiklene, ser du at konsekvensene medisiner mot psykisk sykdom kan ha for den fysiske helsen, er nevnt som en av flere faktorer. Andre faktorer som gir store utslag på den gjennomsnittlige levealderen, er rusproblemer og selvmord. 

Hvis det er en overhyppighet av selvmord blant nokså unge mennesker i en gruppe, får det jo stor betydning for den gjennomsnittlige levealderen i den gruppa. Det betyr ikke at alle i gruppa dør tidligere enn folk utenfor den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja og de som går på medisiner får ofte disse problemene. Det er det jeg mener. Bare ser på dagsenteret, de fleste er overvektige der og mange røyker og. Medisiner spiller inn, folk som var tynne før medisiner blir overvektige. 

Det er vi som velger hvor mye kalorier/mat vi putter inn i munnen. Piller i seg selv er ingen kaloribomber. 

Anonymkode: 6ffcc...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man sitter i sofaen hele dagen og røyker er det ikke rart man blir feit. Man må være i aktivitet for å forbrenne kalorier.

Anonymkode: 71324...b67

Man blir mer inaktiv på medisiner, det er ingen hemmelighet. Folk som har vært tynne og aktivefør blir sittende inne og glo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, laban skrev:

Hvis du leser artiklene, ser du at konsekvensene medisiner mot psykisk sykdom kan ha for den fysiske helsen, er nevnt som en av flere faktorer. Andre faktorer som gir store utslag på den gjennomsnittlige levealderen, er rusproblemer og selvmord. 

Hvis det er en overhyppighet av selvmord blant nokså unge mennesker i en gruppe, får det jo stor betydning for den gjennomsnittlige levealderen i den gruppa. Det betyr ikke at alle i gruppa dør tidligere enn folk utenfor den. 

Ok. Regnet ikke med selvmord jeg da, men det er nok av dem også ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vi som velger hvor mye kalorier/mat vi putter inn i munnen. Piller i seg selv er ingen kaloribomber. 

Anonymkode: 6ffcc...715

Er klar over det, men med medisiner spiser man ofte mye mer og dermed legger man på seg. Det er ikke alle som sliter psykisk som har så sterk viljestyrke, ikke engang friske har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Man blir mer inaktiv på medisiner, det er ingen hemmelighet. Folk som har vært tynne og aktivefør blir sittende inne og glo. 

Da må man ta seg sammen, bruke viljestyrken og piske seg selv.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man ta seg sammen, bruke viljestyrken og piske seg selv.

Anonymkode: 71324...b67

Det er neimen ikke lett for verken meg eller de andre på dagsenteret, mange er enda mer tungt medisinert enn meg. Ser det på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er klar over det, men med medisiner spiser man ofte mye mer og dermed legger man på seg. Det er ikke alle som sliter psykisk som har så sterk viljestyrke, ikke engang friske har det. 

Men da skjønner du vel at det er dine valg som er årsaken til overvekten, og ikke medisiner?

Anonymkode: 6ffcc...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da skjønner du vel at det er dine valg som er årsaken til overvekten, og ikke medisiner?

Anonymkode: 6ffcc...715

Medisinene har mye å si for min del, det er 100 % sikkert. Og for andre og, de sier de spiser og spiser og blir aldri mett. Og det er medisinene sin skyld at man aldri blir mett, ikke påstå noe annet. Jeg klarer ikke å gå rundt å sulte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Medisinene har mye å si for min del, det er 100 % sikkert. Og for andre og, de sier de spiser og spiser og blir aldri mett. Og det er medisinene sin skyld at man aldri blir mett, ikke påstå noe annet. Jeg klarer ikke å gå rundt å sulte meg. 

Ting kommer ikkje rekande på ei fjøl. Man må legge inn egeninnsats.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Medisinene har mye å si for min del, det er 100 % sikkert. Og for andre og, de sier de spiser og spiser og blir aldri mett. Og det er medisinene sin skyld at man aldri blir mett, ikke påstå noe annet. Jeg klarer ikke å gå rundt å sulte meg. 

Hvis du vil ned i vekt og bli der, er du nødt til å tåle å være sulten. 

Anonymkode: 703d4...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...