Gå til innhold

Å slutte på xeplion?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det klarer jeg,men da blir det mye å kopiere. 

Og det er fordi du skriver veldig mye om akkurat det samme, år etter år. 

Hvis du ikke gidder å trykke én gang på copy og deretter én gang på paste, er det rart at du gidder å skrive disse innleggene i det hele tatt. 

Anonymkode: 703d4...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Har gått tur nå med sykepleieren, lang tur i skogen og hun var imponert over meg. Ble veldig svett men det gjorde godt, masse oppoverbakker. Hun sa uten medisiner klarte jeg ikke gå tur, ville aldri på tur da sa hun. Så kanskje jeg skal høre på psykiateren og heller trappe ned til 50 mg igjen. Det er bare alt jeg leser og ser på youtube, det påvirker meg veldig og jeg blir redd av det. Men det er jo fakta og da,blir redd medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har gått tur nå med sykepleieren, lang tur i skogen og hun var imponert over meg. Ble veldig svett men det gjorde godt, masse oppoverbakker. Hun sa uten medisiner klarte jeg ikke gå tur, ville aldri på tur da sa hun. Så kanskje jeg skal høre på psykiateren og heller trappe ned til 50 mg igjen. Det er bare alt jeg leser og ser på youtube, det påvirker meg veldig og jeg blir redd av det. Men det er jo fakta og da,blir redd medisiner. 

Fakta og fakta. Det er noen ytterst få som mener dette, og legger det ut på YouTube. Det er ikke konsensus.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fakta og fakta. Det er noen ytterst få som mener dette, og legger det ut på YouTube. Det er ikke konsensus.

Anonymkode: 71324...b67

Ok. Det skremmer ihvertfall meg, det er jo psykiatere som snakker med lang erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har gått tur nå med sykepleieren, lang tur i skogen og hun var imponert over meg. Ble veldig svett men det gjorde godt, masse oppoverbakker. Hun sa uten medisiner klarte jeg ikke gå tur, ville aldri på tur da sa hun. Så kanskje jeg skal høre på psykiateren og heller trappe ned til 50 mg igjen. Det er bare alt jeg leser og ser på youtube, det påvirker meg veldig og jeg blir redd av det. Men det er jo fakta og da,blir redd medisiner. 

Du kan trøste deg selv med at det du leser på Internett og ser på YouTube, på ingen måte er fakta. Det er rent oppspinn og tullete konspirasjonsteorier. 

Det beste er om du unngår å oppsøke dette i sin helhet når du sliter så mye med å skille mellom troverdig informasjon og blank løgn. 

Anonymkode: 703d4...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan trøste deg selv med at det du leser på Internett og ser på YouTube, på ingen måte er fakta. Det er rent oppspinn og tullete konspirasjonsteorier. 

Det beste er om du unngår å oppsøke dette i sin helhet når du sliter så mye med å skille mellom troverdig informasjon og blank løgn. 

Anonymkode: 703d4...8b4

Ok. Tror det er fakta jeg ja,og folk legger endel ut på FB også. Har noen alternative venner, mye av det er helt forferdelig. At det er mulig at verden er så ond. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Tror det er fakta jeg ja,og folk legger endel ut på FB også. Har noen alternative venner, mye av det er helt forferdelig. At det er mulig at verden er så ond. 

Så var det dette med kildekritikk da, og ikke tro blindt på folk som lever i sin egen verden.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så var det dette med kildekritikk da, og ikke tro blindt på folk som lever i sin egen verden.

Anonymkode: 71324...b67

Ja det var det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det var det da.

Hvis du absolutt må tro på alle slags tullete konspirasjonsteorier, må du gjerne det, men du ødelegger bare for deg selv.

Anonymkode: 71324...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du absolutt må tro på alle slags tullete konspirasjonsteorier, må du gjerne det, men du ødelegger bare for deg selv.

Anonymkode: 71324...b67

Det er bare så lett for meg å tro på det, blir helt sjokkert av alt som skjer. Men det er kanskje ikke alt som er sant,det er bare vanskelig p skille hva som er hva. Sykepleieren og sier det at det er mitt valg hva jeg vil tro,men vet ikke om det er et valg heller. Jeg bare tror på det automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det skremmer ihvertfall meg, det er jo psykiatere som snakker med lang erfaring. 

Det å være psykiater er dessverre ingen garanti mot å bli psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bare så lett for meg å tro på det, blir helt sjokkert av alt som skjer. Men det er kanskje ikke alt som er sant,det er bare vanskelig p skille hva som er hva. Sykepleieren og sier det at det er mitt valg hva jeg vil tro,men vet ikke om det er et valg heller. Jeg bare tror på det automatisk.

En måte å sile informasjon på, er å google navnet til eksempelvis en psykiater som er kritisk til medisin etc. på YouTube: Google navnet hans + «criticism». Da får du trolig opp en del treff som gir deg en mer nyansert framstilling av det vedkommende sier. 

Du kan også google konspirasjonsteorier, fenomen etc., kombinert med «criticism», «scam» eller «fraud» og se hva du får opp. Dette er en enkel og lærerik måte å øve opp den kritiske sansen på. Mye kan virke overbevisende (og skremmende!), helt til man får gode motargumenter fra seriøse kilder. Og jo mer man vet, jo vanskeligere er det å tro på ting som ikke henger på greip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, ISW skrev:

Det å være psykiater er dessverre ingen garanti mot å bli psykotisk. 

DE virker ikke psykotiske de altså,og jeg tok jo noe av det opp med min psykiater. Han nektet ikke på at det var sant,de visste ikke sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Mari- skrev:

En måte å sile informasjon på, er å google navnet til eksempelvis en psykiater som er kritisk til medisin etc. på YouTube: Google navnet hans + «criticism». Da får du trolig opp en del treff som gir deg en mer nyansert framstilling av det vedkommende sier. 

Du kan også google konspirasjonsteorier, fenomen etc., kombinert med «criticism», «scam» eller «fraud» og se hva du får opp. Dette er en enkel og lærerik måte å øve opp den kritiske sansen på. Mye kan virke overbevisende (og skremmende!), helt til man får gode motargumenter fra seriøse kilder. Og jo mer man vet, jo vanskeligere er det å tro på ting som ikke henger på greip. 

Ok. Kan prøve på det. De fleste er veldig overbevisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

DE virker ikke psykotiske de altså,og jeg tok jo noe av det opp med min psykiater. Han nektet ikke på at det var sant,de visste ikke sa han.

Jeg aner ikke, men jeg sier bare at selv om en psykiater sier noe, så trenger det ikke være riktig. Mange psykiatere har tatt feil også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, ISW skrev:

Jeg aner ikke, men jeg sier bare at selv om en psykiater sier noe, så trenger det ikke være riktig. Mange psykiatere har tatt feil også. 

Ja de er bare mennesker de også,men de har litt myndighet når de har den tittelen i mine øyne. Til og med når min psykiater sier "Ja det er opp til deg om du vil slutte på medisiner, du er ikke tvangsmedisinert". Da tenker jeg "Ok da gir jeg faen i å ta det". Men så sier han etterpå "Min anbefaling er at du tar det". Da er det litt forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja de er bare mennesker de også,men de har litt myndighet når de har den tittelen i mine øyne. Til og med når min psykiater sier "Ja det er opp til deg om du vil slutte på medisiner, du er ikke tvangsmedisinert". Da tenker jeg "Ok da gir jeg faen i å ta det". Men så sier han etterpå "Min anbefaling er at du tar det". Da er det litt forvirrende.

Han sier jo bare at han har ikke lov til å tvinge deg siden det ikke er noe tvangstiltak, men at han anbefaler deg å ta det. Det er ikke noe forvirrende i det. Han som fagperson vil at du skal ta det, men om du velger å høre på den anbefalingen er opp til deg. Det er jo du som da lider av konsekvensene ved å ikke ta medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Glitter skrev:

Han sier jo bare at han har ikke lov til å tvinge deg siden det ikke er noe tvangstiltak, men at han anbefaler deg å ta det. Det er ikke noe forvirrende i det. Han som fagperson vil at du skal ta det, men om du velger å høre på den anbefalingen er opp til deg. Det er jo du som da lider av konsekvensene ved å ikke ta medisiner.

Ja syns bare det blir litt tvetydig, egentlig gir de de jo faen i det om jeg tar det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja syns bare det blir litt tvetydig, egentlig gir de de jo faen i det om jeg tar det eller ikke. 

De gir nok ikke faen i om du tar det eller ikke. De vil nok bli svært glade for å kunne hjelpe deg. 

Anonymkode: 6ffcc...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja syns bare det blir litt tvetydig, egentlig gir de de jo faen i det om jeg tar det eller ikke. 

Vil du heller at de bruker tvang på deg da siden du mener at de ikke bryr seg når de sier at du kan velge selv? Føler du at de hadde brydd seg mer om deg hvis de brukte tvang?

Anonymkode: ebd1f...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...