Gå til innhold

Kan noen svare meg på noe ang trening av lår og legger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen har store muskuløse lår. Noen har syltynne lår men veldig faste.

Jeg ville for mange år siden bli større så jeg løfter mye med bena. Sånn du har over skuldra og ned på kne. Ville ha større rumpe og lår og faktisk fikk jeg det. Nå trener jeg for å holde formen. Jeg løper bakkeintervaller og flate intervaller. Nå er lårene fastere uten å virke større.

Kan man bestemme selv om man vil få større lår eller bare fastere? 

Anonymkode: c004e...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS er inne på det.

 

Hvis du vil ha tynne faste lår kan du fortsette å trene løping, bakkeintervall etc. Du får ikke veldig store muskler av det.

Hvis du vil ha store muskuløse lår er det annerledes.

Jeg har fått masse foredrag fra en jeg trener med og som har drevet på høyt nivå, så jeg baserer meg på det.

Regel nr 1 for å få større muskler er å spise mer enn man forbrenner. F.eks 500 kcal ekstra per dag. Gjerne mat med en del protein.

Regel nr 2 er å løfte tungt. Så tungt at man ikke klarer mer enn 10 repetisjoner. Et greit startpunkt er å ta for eksempel 4 sett med 8 repetisjoner. Da skal øvelsen være så tung at man ikke klarer mer. Typisk 70% av det man maks klarer å løfte.

Regel nr 3 er restitusjon. Ikke tren samme muskelgruppe hver dag. Tren lårene 2-3 ganger per uke med pause mellom.

De som ønsker å blåse opp musklene mest mulig (bodybuildere) trener og spiser mer intenst. De kan ha perioder med 10x10 sett med tunge løft på hver muskelgruppe. Da spiser de så mye de bare kan for at kroppen skal restitueres. De vil legge på seg masse muskler men også fett. Flesket slanker det bort før konkurranser. Jeg tviler på at det er veldig sunt å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...