Gå til innhold

kan man dø om man har allergi mot kolesterolpiller?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av pustebesvær? Ja, det kan du. Forresten ringer man ikke legevakten om man har pustebesvær grunnet allergi, man ringer helst 113...

Med det sagt vil allergi også kunne gi andre symptomer, som f.eks. blodtrykksfall som kan føre til at du besvimer og knuser hodet i steingulvet, eller i trappa, og dør. Eller at hjertet rett og slett stopper.

Man trenger ikke å ha pustebesvær som symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, Hodestups skrev:

Av pustebesvær? Ja, det kan du. Forresten ringer man ikke legevakten om man har pustebesvær grunnet allergi, man ringer helst 113...

Med det sagt vil allergi også kunne gi andre symptomer, som f.eks. blodtrykksfall som kan føre til at du besvimer og knuser hodet i steingulvet, eller i trappa, og dør. Eller at hjertet rett og slett stopper.

Man trenger ikke å ha pustebesvær som symptom.

ok. så grusomt. så alt dette kan skje om jeg tilfeldigvis skulle vært allergisk mot kolesteroldempe piller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

ok. så grusomt. så alt dette kan skje om jeg tilfeldigvis skulle vært allergisk mot kolesteroldempe piller? 

Det er mye som KAN skje. Hvor stor sannsynlighet er det for at du er det? 1/100000?

Anonymkode: f7b27...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. så grusomt. så alt dette kan skje om jeg tilfeldigvis skulle vært allergisk mot kolesteroldempe piller? 

Ja, det kan skje om du er svært allergisk mot enten virkestoffene eller hjelpestoffene i kolesteroldempende piller.

Så om du ikke har prøvd det: Kutt ned på fettinntak 90%. Men regner med at det er forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
9 minutter siden, Hodestups skrev:

Ja, det kan skje om du er svært allergisk mot enten virkestoffene eller hjelpestoffene i kolesteroldempende piller.

Så om du ikke har prøvd det: Kutt ned på fettinntak 90%. Men regner med at det er forsøkt.

jeg har forsøkt iallefall 80 prosent. men skal kutte kraftig ned på tine iskaffi fra 1 til dagen (iskaffi uten typen) til kun 1 stk i uka. men skal øikevel begynne på de kolesterolpillene mente legen. jeg er så redd for å dø av allergisjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har forsøkt iallefall 80 prosent. men skal kutte kraftig ned på tine iskaffi fra 1 til dagen (iskaffi uten typen) til kun 1 stk i uka. men skal øikevel begynne på de kolesterolpillene mente legen. jeg er så redd for å dø av allergisjokk. 

Har du allergier, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Hodestups skrev:

Har du allergier, da?

ja mot pelsdyr og muggsopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg er så redd for å dø av allergisjokk. 

Da tar du pillene mens det er noen i nærheten den første gangen. Skjer det ingenting etter kort tid da, trenger du ikke tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laban skrev:

Da tar du pillene mens det er noen i nærheten den første gangen. Skjer det ingenting etter kort tid da, trenger du ikke tenke mer på det.

Det er litt sånn... litt sant? 

Man kan få sterke reaksjoner leeenge etterpå. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
34 minutter siden, laban skrev:

Da tar du pillene mens det er noen i nærheten den første gangen. Skjer det ingenting etter kort tid da, trenger du ikke tenke mer på det.

er det stor sansynlighet for dødelig allergi av de pillene da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
23 minutter siden, Hodestups skrev:

Det er litt sånn... litt sant? 

Man kan få sterke reaksjoner leeenge etterpå. Dessverre.

så man risikerer livet med å ta sånne piller, selvom jeg ikke fikk noe allergier av ezetrol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

så man risikerer livet med å ta sånne piller, selvom jeg ikke fikk noe allergier av ezetrol? 

Aner ikke hva ezetrol er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Hodestups skrev:

Skjønner fortsatt ikke... hvis du har tatt pillene før, så tåler du dem jo.

det er jo ikke ezetrol jeg skal ta nå, det jeg skal ta nå er ekte kolesterolpiller og ikke ezetrol som er tilleggsmedisin til kolesterolpiller, mer. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hodestups skrev:

Det er litt sånn... litt sant? 

Man kan få sterke reaksjoner leeenge etterpå. Dessverre.

OK, jeg trodde allergisjokk kom ganske raskt hvis de er dødelige. 

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

er det stor sansynlighet for dødelig allergi av de pillene da? 

Nei, det er det absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

OK, jeg trodde allergisjokk kom ganske raskt hvis de er dødelige. 

Nei, det er det absolutt ikke. 

Det gjør ofte det og, men ikke alltid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Hodestups skrev:

Det gjør ofte det og, men ikke alltid dessverre.

betyr dette at du håper jeg dør av allergi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...