Gå til innhold

kan man dø om man har allergi mot kolesterolpiller?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

betyr dette at du håper jeg dør av allergi? 

Nei...

Anonymkode: f7b27...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

kan man dø av pudtebesvær da, om legevakten er 15 minutter unna?

Nå uroer du deg unødvendig mye. De aller fleste tåler kolesterolsenkende medisiner rimelig bra, og det gjør nok du også. 

Pleier du alltid å bli ganske redd når du skal begynne med nye medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei...

Anonymkode: f7b27...b69

ok. jeg lurte bare på det siden du skrev "desverre" som del av svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, frosken skrev:

Nå uroer du deg unødvendig mye. De aller fleste tåler kolesterolsenkende medisiner rimelig bra, og det gjør nok du også. 

Pleier du alltid å bli ganske redd når du skal begynne med nye medisiner?

noen ganger er jeg redd for å begynne på helt nye medisiner jeg aldri har tatt før. spessielt når det står som vanlig bivirkning at man kan få allergisk reaksjon som bivirkning og at hodestups sier alt det om at man kan dø av allergi på masse måter og sånt.. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

betyr dette at du håper jeg dør av allergi? 

Er du sinnssyk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

noen ganger er jeg redd for å begynne på helt nye medisiner jeg aldri har tatt før. spessielt når det står som vanlig bivirkning at man kan få allergisk reaksjon som bivirkning og at hodestups sier alt det om at man kan dø av allergi på masse måter og sånt.. 

Den formen for allergis reaksjon som står oppført som vanlig bivirkning, er som regel ikke farlig. Det er svært sjelden at folk får en allergisk reaksjon som livsfarlig. Det er nok mye farligere for oss å gå langs veien (pga biler) enn å prøve å ta kolesterolsenkende medisin. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hodestups skrev:

Er du sinnssyk? 

Blomsterfluen har autisme, noe som står under signaturen i innleggene hennes, Kan du ikke prøve å være normalt hyggelig mot henne?

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Blomsterfluen har autisme, noe som står under signaturen i innleggene hennes, Kan du ikke prøve å være normalt hyggelig mot henne?

Skal du sitte og diktere hvordan jeg svarer folk som spør om jeg ønsker at noen skal dø? 
Spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg lurte bare på det siden du skrev "desverre" som del av svaret. 

"Dessverre" på den måten at hvis slike reaksjoner alltid kom etter kort tid, kunne man ta forholdsregler, f.eks slik jeg foreslo - at noen passer på første gangen. Det hjelper jo ikke i de ytterst få tilfellene når reaksjonen kommer senere.

Men jeg fastholder at risikoen er minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
6 minutter siden, laban skrev:

"Dessverre" på den måten at hvis slike reaksjoner alltid kom etter kort tid, kunne man ta forholdsregler, f.eks slik jeg foreslo - at noen passer på første gangen. Det hjelper jo ikke i de ytterst få tilfellene når reaksjonen kommer senere.

Men jeg fastholder at risikoen er minimal.

ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
18 timer siden, Hodestups skrev:

Skal du sitte og diktere hvordan jeg svarer folk som spør om jeg ønsker at noen skal dø? 
Spesielt!

Du skriver på en veldig uempatisk måte. Dessuten nører du opp under TS frykt. Du er ikke så empatisk er du vel? Kanskje neste gang kan du prøve å minimere en urealistisk frykt, heller enn å nøre opp under den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 16.42, Worrisome Plenty skrev:

Du skriver på en veldig uempatisk måte. Dessuten nører du opp under TS frykt. Du er ikke så empatisk er du vel? Kanskje neste gang kan du prøve å minimere en urealistisk frykt, heller enn å nøre opp under den?

Jeg har møtt sånne som deg i virkeligheten, og vet du hva som skjedde da? Jeg endte opp 1 måned på sykehus. Så nei takk, man skal ta ting på alvor dersom man har grunn til det. Jeg har ikke "nøret opp under noen frykt", men heller gitt råd og veiledning. 

Man KAN DØ om man er allergisk mot kolesterolpiller. Åpenbart. Folk dør årlig av allergi. Men dersom man ikke har allergier mot innholdsstoffene, er det lite sannsynlig. Det har jeg også skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
31 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg har møtt sånne som deg i virkeligheten, og vet du hva som skjedde da? Jeg endte opp 1 måned på sykehus. Så nei takk, man skal ta ting på alvor dersom man har grunn til det. Jeg har ikke "nøret opp under noen frykt", men heller gitt råd og veiledning. 

Man KAN DØ om man er allergisk mot kolesterolpiller. Åpenbart. Folk dør årlig av allergi. Men dersom man ikke har allergier mot innholdsstoffene, er det lite sannsynlig. Det har jeg også skrevet.

jeg startet på 20 mg kolesterolpille i dag. ingen bivirkning sålangt. da går det vel bra fremover også mest sansynlig vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...