Gå til innhold

Hvor dyrt bor du ? Leier du? Eller har du kjøpt bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror det er vanskelig å få lån til å kjøpe bolig når man har forbrukslån og null kapital. 

Jeg leier for 13 000 kr i måneden. Synes det er dyrt. 

Hva med dere? Hvor mye bruker dere på bolig i måneden? 

Anonymkode: bc990...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har nettopp kjøpt leilighet og kommer til å betale rundt 13.500 for lån, fellesutgifter og strøm pr måned. Men vi er to, så det går greit. Nå leier vi for 12.500 + strøm og internett, så alt i alt blir det billigere, dog litt mindre, men eget da!

Anonymkode: d016d...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Vi leier for 9.000 inkl TV og Internett. Liten 4-roms i sentrum. 1600 mnd i strøm («full kontroll»)

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8500 for lån og fellesutgifter som inkluderer TV, internet og innbruddsalarm. Strømregning har i vinter kommet på ca 990 per måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor gratis. 🙈 Ingen av oss har lån og jeg får ikke lov til å betale annet enn mine egne regninger (tlf, drivstoff og forsikringer) og noe mat. Vi skal kjøpe noe sammen etterhvert da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 000 for lån og fellesutgifter. Strøm i tillegg. I min bransje er jeg nødt til å bo i Oslo - føler meg privilegert som har ålreit lønn, for med to barn er det ikke så mye igjen etter kollektivkort, telefon og mat. Skal flytte lengre unna sentrum snart for å redusere lånet. 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

4000 i fellesutgifter (inkl. varmtvann, tv og internett). Har ikke lån.

Anonymkode: 8ed0c...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, dolmio skrev:

Vi leier for 9.000 inkl TV og Internett. Liten 4-roms i sentrum. 1600 mnd i strøm («full kontroll»)

Høres billig for å være en 4 roms . Jeg leter etter leilighet å leie. Og den prisklassen høres grei ut  :)

Anonymkode: bc990...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er enslig og synes det er dyrt å leie enslig, men passer ikke med andre mennesker så må bare finne meg i å betale dyrt for lite. Betaler mye 

Anonymkode: 6c8b5...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres billig for å være en 4 roms . Jeg leter etter leilighet å leie. Og den prisklassen høres grei ut  :)

Anonymkode: bc990...b02

Tips: 

Sjekk bla; 

rubrikk.no

hybel.no

finn.no 

kjøp/salg/leie bolig på Facebook 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg eier en andelsleilighet. Har 5400 i faste utgifter. 3200 i felleskostnader og 2200 i lån. Har bodd her i 20+ år. Så jeg var egentlig ferdig med lånet, men har litt i lån på leiligheten alikevel siden jeg har refinansiert. Men det er ikke så stort lån. Litt i underkant av 500k.

Etter som jeg er ufør er dette en gunstig bosituasjon. Jeg lånte kommunalt. Fikk lån selv om jeg hadde betalingsanmerkninger. Etter hvert ble jeg kvitt de, og da det kommunale lånet var nedbetalt så lånte jeg litt i banken. Jeg bor i Oslo. 

Anonymkode: ff001...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier tre roms leil. Betaler 2400 pr mnd i felles utgifter (inklusive varmt vann og oppvarming), strøm til 2-400 pr mnd kommer i tillegg.

Anonymkode: a44c8...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, dolmio skrev:

Tips: 

Sjekk bla; 

rubrikk.no

hybel.no

finn.no 

kjøp/salg/leie bolig på Facebook 

Takker så mye for råd  :)

Anonymkode: bc990...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg eier en leilighet på 60 kvm. som jeg leier ut for 13000 kr. i måneden.  Leier tilsvarende leilighet et annet sted for 10000 kr.  Leien går til å dekke utgifter av leiligheten så jeg hadde 11000 - 12000 i utgifter i måneden på leiligheten før jeg flyttet.

Anonymkode: af5c8...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier en 50 kvm leilighet for 7000 i måneden (inkludert TV + internett) og har hatt et snitt på 800 i strøm nå i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Leier enebolig for 8000kr inkl renovasjon. Strøm og internett er utenom på 1500-2000 i mnd. Er enslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg leier en 50 kvm leilighet for 7000 i måneden (inkludert TV + internett) og har hatt et snitt på 800 i strøm nå i vinter.

Grei pris  :)

Anonymkode: bc990...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i enebolig. Betaler ca 6600 i mnd. i lån. Strøm vet jeg ikke, siste regning var på 8-900 kr. Tror ikke den har vært over 1500 i vinter, men denne vinteren var jo nesten sommer. Internett har jeg ikke. Betaler 350 kr mnd. for et mobilabonnement med mer enn nok data inkludert. Men så er det kommunale avgifter, vann, septikk og renovasjon. Tror jeg er oppe i 14000 i året på det. Det varierer litt for de tømmer ikke septikken hvert år. Så det er vel ca 4000 annet hvert år. Ca 8000 i komm.avg inkl vann, og 3500-4000 kr i renovasjon, hvert år. Tror jeg. Er dårlig på å huske tall. Så er det boligforsikring. Husker ikke hva den er på heller. Betaler 14000 og et eller annet for bolig, innbo og bil. Også er det vedlikehold. Om den kalkulatoren på obs stemmer, blir det minst 10000 kr i maling i år. Men det er jo ingenting sammenlignet med å bytte tak f.eks. Eller om jeg må koble på offentlig kloakk. Jeg har en konto som bør holde til ihvertfall en av delene. Også syns jeg det sto noe om offentlige pålegg i forsikringspapirene, så lurer på om det går på boligforsikringa. Så er det jo alle andre ting man trenger når man bor i enebolig, som gressklipper og snøfreser f.eks. Og alle mulige rare redskaper. Men om 10 år er lånet nedbetalt, så da blir alt straks så mye bedre 😁 Jeg kunne betalt mindre på lånet, men så lenge jeg klarer meg nå, er det bedre å bli raskere ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi har enebolig og betaler 10.000 på lånet per måned. Har 2 inntekter. Vi forsørger 3 ungdommer/unge voksne i tillegg til oss selv.

Betalte 1400 i strøm for mars, og ca 1300 i mnd for bredbånd og 3 mobiltelefoner.

Det går en del tusen til kommunale avgifter i året. I tillegg kommer vedlikehold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...