Gå til innhold

Bruker du lang eller pekefinger når du skriver på mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler jeg er den eneste, men noen ganger legger jeg mobilen på bordet som et nettbrett. Bruker ofte å skrive med lang og pekefinger. Føler ALLE skriver med tommelen uansett? 

Anonymkode: 76613...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er den eneste, men noen ganger legger jeg mobilen på bordet som et nettbrett. Bruker ofte å skrive med lang og pekefinger. Føler ALLE skriver med tommelen uansett? 

Anonymkode: 76613...d72

Pekefinger. Tommelen er jo alt for stor for de små "tastene", men jeg ser mange bruker tommelen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler ALLE skriver med tommelen uansett? 

Jeg bruker ofte pekefingeren. Det er knotete nok om jeg ikke skal bruke en så bred finger som tommelen. Kommer litt an på hvor mye jeg skal skrive og om jeg kan legge fra meg mobilen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, Lillemus skrev:

Pekefinger. Tommelen er jo alt for stor for de små "tastene", men jeg ser mange bruker tommelen ja.

Det ser helt ufattelig teit ut å skrive med pekefingeren. Det er da over hode ikke noe problem å skrive med tomlene. 

Anonymkode: ad2bb...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser helt ufattelig teit ut å skrive med pekefingeren. Det er da over hode ikke noe problem å skrive med tomlene. 

Anonymkode: ad2bb...6c0

Jeg lever godt med å se teit ut. :) Og om en ting ikke er noe problem for deg så er det ikke sikkert det er like lett for andre vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg brukte tommelen før, men har de siste 2-3 årene hatt en del smerter i leddene i hendene, og det innerste leddet på tommelen er verst.

Så jeg bruker pekefingeren, selv om jeg er enig i at  det ser litt dumt ut 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langfingeren er det ingen som bruker enda ser jeg..... 🙄🙄 har jeg en diagnose?

Anonymkode: 76613...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langfingeren er det ingen som bruker enda ser jeg..... 🙄🙄 har jeg en diagnose?

Anonymkode: 76613...d72

Tror at jeg bruker langfingeren når jeg scroller, men ikke når jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tenkt over dette, så måtte rett og slett teste for å finne ut hva jeg bruker :D 

 

Jeg bruker enten begge tomlene eller bare pekefinger eller langfinger, og som @påskelilje bruker jeg gjerne langfinger når jeg skroller. Med andre ord veksler jeg på, uten at jeg noen gang har tenkt over det.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan
På 27.5.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er den eneste, men noen ganger legger jeg mobilen på bordet som et nettbrett. Bruker ofte å skrive med lang og pekefinger. Føler ALLE skriver med tommelen uansett? 

Anonymkode: 76613...d72

Bruker 2 tomler, og mobilen i stående posisjon, og har autokorrektur (eller hva det heter hvor han fyller inn ord for deg) avslått.

Men skriver sjeldent på mobilen, foretrekker store tastaturer til slik aktivitet :) 

Sånn er det med den saken.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker høyre pekefinger, vel.

Men skriver veldig lite på mobil da.

Anonymkode: 3fceb...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Altså jeg tar meg i å bruke langfinger veldig ofte! Liker bedt å bruke pekefinger, men aner ikke hvorfor jeg går over til å bruke langfinger ofte. Irriterer meg egentlig litt. Kanskje fordi den er lengre og strekker litt lengre :S 

Anonymkode: 76613...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Hehe, jeg ser skikkelig tullete ut når jeg skriver på mobilen. Holder den i ene hånda, og skriver med pekefingeren på den andre. Jeg må ha fysisk tastatur for å kunne skrive effektivt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...