Gå til innhold

Kjøkkenmaskin for å knuse maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal lære meg å lage mat fra bunnen av. Skal flytte for meg selv i august og trenger litt tips til en billig kjøkkenmaskin som kan knuse maten. 

Helst noe som er billig og som ikke koster flere tusen kroner. Den skal kunne knuse nøtter, mandler og grove ting.

Anonymkode: e5265...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal lære meg å lage mat fra bunnen av. Skal flytte for meg selv i august og trenger litt tips til en billig kjøkkenmaskin som kan knuse maten. 

Helst noe som er billig og som ikke koster flere tusen kroner. Den skal kunne knuse nøtter, mandler og grove ting.

Anonymkode: e5265...9e1

Det holder kanskje med en blender eller en liten foodprosessor? Du trenger vel ikke en diger maskin som du kan lage brøddeiger i? Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag, men jeg har selv hatt veldig god nytte av en stavmikser lignende denne:

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/stavmiksere/braun-stavmikser-multiquick-7-svartrustfritt-stal-med-tilbehor/?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmyzp872QCZLyB3JmitUPtFQLuuwPZuBr0BvoTL_EUbNt9reYENQLvAaAoDAEALw_wcB

Den har ikke den sterkeste vispen, men den visper da både krem og eggedosis + at man kan lage smoothies, hakke nøtter og mandler osv. Den og vannkokeren er nok de småapparatene jeg har brukt mest på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det holder kanskje med en blender eller en liten foodprosessor? Du trenger vel ikke en diger maskin som du kan lage brøddeiger i? Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag, men jeg har selv hatt veldig god nytte av en stavmikser lignende denne:

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/stavmiksere/braun-stavmikser-multiquick-7-svartrustfritt-stal-med-tilbehor/?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmyzp872QCZLyB3JmitUPtFQLuuwPZuBr0BvoTL_EUbNt9reYENQLvAaAoDAEALw_wcB

Den har ikke den sterkeste vispen, men den visper da både krem og eggedosis + at man kan lage smoothies, hakke nøtter og mandler osv. Den og vannkokeren er nok de småapparatene jeg har brukt mest på kjøkkenet.

Jeg har også en slik. Brukte den noen få ganger rett etter at jeg kjøpte den, etter det har den bare ligget i skuffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har også en slik. Brukte den noen få ganger rett etter at jeg kjøpte den, etter det har den bare ligget i skuffen. 

Jeg har brukt min kjempemye! Til smoothies, hakke mandler og nøtter, finknuse grovt salt, piske eggedosis og krem, lage grønnsaksmoser, jevne supper... Alt mulig! Den er så liten og lettvint å ta frem og alle delene borsett fra selve motordelen går jo i oppvaskmaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaringer at det må kraftige saker til for å knuse mandler og nøtter. Mange mindre/lettere maskiner gir opp, selv de som skal kunne det i følge bruksanvisningen/reklamen.

 

Når det er sagt forstår jeg ikke helt at dette er en forutsetning for å lære å lage mat fra bunnen. Lager mye mat selv, men sjelden/aldri jeg har behov for maskin som kan knuse mandler og nøtter.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Lillemus skrev:

Det holder kanskje med en blender eller en liten foodprosessor? Du trenger vel ikke en diger maskin som du kan lage brøddeiger i? Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag, men jeg har selv hatt veldig god nytte av en stavmikser lignende denne:

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/stavmiksere/braun-stavmikser-multiquick-7-svartrustfritt-stal-med-tilbehor/?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmyzp872QCZLyB3JmitUPtFQLuuwPZuBr0BvoTL_EUbNt9reYENQLvAaAoDAEALw_wcB

Den har ikke den sterkeste vispen, men den visper da både krem og eggedosis + at man kan lage smoothies, hakke nøtter og mandler osv. Den og vannkokeren er nok de småapparatene jeg har brukt mest på kjøkkenet.

Den har jeg også, jeg elsker den. Til TS du trenger ikke noe svære greier for et studentlignende liv. Kjøp deg en slik liten sak så har du et kjempenyttig redskap. Deiger og slikt kan du jo enkelt kna ut selv 🙂 

Anonymkode: 61055...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...