Gå til innhold

Når depresjon går i arv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mye opp og ned. Prøver å aktivisere meg med noe som får negstive tanker på avstand.

Det samme mønsteret ser jeg også på et av mine voksne barn.

Når jeg selv strever med å holde hodet over vann. Prøver å holde det negative på avstand,,samtidig må gi støtte til nitt barn som er langt nede, faller jeg også helt sammen.

 

Anonymkode: 3fb66...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da er det kanskje ingen god teknikk å fortsette med? Hva slags medisiner og hjelp får du.

Anonymkode: 8ade4...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ingen hemmelighet at psykiske lidelser går i arv? Hvis man strever veldig mye sånn at du ikke kan fungerende normalt så burde man ikke få barn.

Anonymkode: 514db...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ingen hemmelighet at psykiske lidelser går i arv? Hvis man strever veldig mye sånn at du ikke kan fungerende normalt så burde man ikke få barn.

Anonymkode: 514db...7b3

For de fleste kvinner er barn det største i livet.

Anonymkode: eaed5...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For de fleste kvinner er barn det største i livet.

Anonymkode: eaed5...f31

Når man er deprimert så ser man ikke vitsen med noe lenger, ei heller barn...

Sexlysten forsvinner...

Anonymkode: 514db...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker stemningsstabiliserende. Ellers var det mange merkelige svar her. 

Anonymkode: 3fb66...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

For de fleste kvinner er barn det største i livet.

Anonymkode: eaed5...f31

Mange mennesker har et sterkt ønske om å få barn. At man ønsker seg barn betyr ikke nødvendigvis at det er riktig å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen vet hvilke utfordringer de vil møte i livet. Psykiske og somatiske lidelser. Noen mister jobben, og det er mange andre utfordringer livet gir. Men flesteparten av oss prøver å gjøre så godt vi kan til tross for utfordringene. 

Jeg ser at dette stedet ikke var rett plass å søke råd, hjelp og støtte når det er vanskelig.

Anonymkode: 3fb66...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vet hvilke utfordringer de vil møte i livet. Psykiske og somatiske lidelser. Noen mister jobben, og det er mange andre utfordringer livet gir. Men flesteparten av oss prøver å gjøre så godt vi kan til tross for utfordringene. 

Jeg ser at dette stedet ikke var rett plass å søke råd, hjelp og støtte når det er vanskelig.

Anonymkode: 3fb66...7b4

Jeg tror du må være tydelig på hva slags råd du søker, jeg kan ikke se at du stiller noen spørsmål i tråden din. 
Du har mye å stå i, og jeg håper du kommer deg gjennom dette også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎06‎.‎2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Jeg er mye opp og ned. Prøver å aktivisere meg med noe som får negstive tanker på avstand.

Det samme mønsteret ser jeg også på et av mine voksne barn.

Når jeg selv strever med å holde hodet over vann. Prøver å holde det negative på avstand,,samtidig må gi støtte til nitt barn som er langt nede, faller jeg også helt sammen.

 

Anonymkode: 3fb66...7b4

Noen ganger kan det være verre å være vitne til at en man er glad i har det vanskelig, enn å håndtere egne vansker. Det kan også være en fare for at du ser likheter i litt for stor grad. Håper barnet ditt får god hjelp av kompetent behandler, kanskje kan nettopp kunnskapen om dine psykiske vansker, gjøre at ditt barn får mer effektiv hjelp enn du har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...