Gå til innhold

Har du noen gang sagt at du vil dø eller tatt selvmordsforsøk for å få hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller jo, i mitt "tidligere liv" da jeg var ungdom f.eks. sa jeg at jeg ville dø.

At det var ikke vits i å leve, man skal jo bare dø uansett. Da var jeg ung og dum, med lite vett og forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal ta livet sitt, hvorfor skal man avslutte det med nikotinabstinenser/sug? 

Anonymkode: 45850...e44

Men nå hadde jo de begge to like før forsøkt å begå selv ord da 😉

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men nå hadde jo de begge to like før forsøkt å begå selv ord da 😉

Anonymkode: dbcee...c4f

For en merkelig logikk du har. Hvorfor skulle jeg ligge der på sykehuset og føle meg enda verre enn utgangspunktet? Jeg får ingen glede av å pine meg selv mest mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at man er røyksugen.. men altså hvis du tenkte å ta selvmord hvorfor skal du ha røyk da? Eller jo det er jo forskjell på å ha suicidale tanker og det å faktisk ville ta selvmord her og nå. I og med at du ordnet deg røyk så regner jeg med at du hadde en plan med å leve videre, men at du bare hadde tankene ☺

 

Anonymkode: dbcee...c4f

Ville hatt røyken/snusen/tyggisen uansett. Uansett om en fortsatt skulle ville ta livet av seg, så er det jo ikke bare å knipse og så er man død. Ville hatt den nikotinen i mellomtiden evt. Suget er jo der og da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ba om hjelp for å ikke risikere det mens nå snakker jeg ikke om det lenger da det ikke er stort problem så de få gangene jeg har det holder jeg det for meg selv for nytter ikke si noe likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Glitter skrev:

For en merkelig logikk du har. Hvorfor skulle jeg ligge der på sykehuset og føle meg enda verre enn utgangspunktet? Jeg får ingen glede av å pine meg selv mest mulig. 

Nei ikke vet jeg, men antar at du ikke egentlig ville dø siden du endte opp på sykehus. De som virkelig vil dø gjør det jo et sted de ikke risikerer å bli oppdaget og uten å fortelle det til noen.

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke vet jeg, men antar at du ikke egentlig ville dø siden du endte opp på sykehus. De som virkelig vil dø gjør det jo et sted de ikke risikerer å bli oppdaget og uten å fortelle det til noen.

Anonymkode: dbcee...c4f

Jeg vet ikke om det er så enkelt. Mange ting å tenke på. Jeg har ikke hatt forsøk, men jeg har tenkt, og det er ikke bare bare å finne det perfekte sted. Jeg er ikke der nå, men jeg har tenkt før i dårlige perioder: det må være et sted hvor jeg blir funnet før familie begynner bekymre seg og lete, og samtidig for sent til å kunne reddes. I tillegg skulle helst noen andre enn familiemedlemmer finne meg død.

Hva er poenget med dette? Jeg føler meg ikke truffet. Har ikke hatt noen forsøk, men blir av en eller annen grunn provosert likevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Villanda skrev:

Jeg vet ikke om det er så enkelt. Mange ting å tenke på. Jeg har ikke hatt forsøk, men jeg har tenkt, og det er ikke bare bare å finne det perfekte sted. Jeg er ikke der nå, men jeg har tenkt før i dårlige perioder: det må være et sted hvor jeg blir funnet før familie begynner bekymre seg og lete, og samtidig for sent til å kunne reddes. I tillegg skulle helst noen andre enn familiemedlemmer finne meg død.

Hva er poenget med dette? Jeg føler meg ikke truffet. Har ikke hatt noen forsøk, men blir av en eller annen grunn provosert likevel.

 

Var ikke deg jeg siterte 😃

Men er ikke lett når man har familie, samtidig som at når man har familie så har man jo noen å leve for også da! Om en ikke vil leve for deg selv så får en i det minste leve for familien sin som man har skaffet seg og som er glad i en. Er klar over at det er langt ifra å tenke til å faktisk ta selvmord også da 😃

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke vet jeg, men antar at du ikke egentlig ville dø siden du endte opp på sykehus. De som virkelig vil dø gjør det jo et sted de ikke risikerer å bli oppdaget og uten å fortelle det til noen.

Anonymkode: dbcee...c4f

Nå vet jo ikke du hvorfor jeg endte på sykehuset da. Og det har jeg ikke tenkt til å gå inn på heller. Du får tro og mene hva du vil. Jeg og min behandler vet hva som skjedde. 

Skjønner heller ikke behovet ditt for å kverulere rundt dette. Jeg har sagt hva som var tilfellet og hva som ikke var det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke deg jeg siterte 😃

Men er ikke lett når man har familie, samtidig som at når man har familie så har man jo noen å leve for også da! Om en ikke vil leve for deg selv så får en i det minste leve for familien sin som man har skaffet seg og som er glad i en. Er klar over at det er langt ifra å tenke til å faktisk ta selvmord også da 😃

Anonymkode: dbcee...c4f

Vet det ikke var meg du siterte. Reagerer likevel. Provosert på andres vegne kanskje. Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Nå vet jo ikke du hvorfor jeg endte på sykehuset da. Og det har jeg ikke tenkt til å gå inn på heller. Du får tro og mene hva du vil. Jeg og min behandler vet hva som skjedde. 

Skjønner heller ikke behovet ditt for å kverulere rundt dette. Jeg har sagt hva som var tilfellet og hva som ikke var det. 

Du sa jo at du var på sykehuset pga det mislykkede selvmordsforsøket ditt. Jeg bare mener at de som virkelig vil ta selvmord de forteller det ikke til noen og passer på å ikke bli oppdaget. Nå er jo dette også et diskusjonsforum så hvis du ikke er interessert i å diskutere så er du velkommen til å slutte å skrive :)

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sa jo at du var på sykehuset pga det mislykkede selvmordsforsøket ditt. Jeg bare mener at de som virkelig vil ta selvmord de forteller det ikke til noen og passer på å ikke bli oppdaget. Nå er jo dette også et diskusjonsforum så hvis du ikke er interessert i å diskutere så er du velkommen til å slutte å skrive :)

Anonymkode: dbcee...c4f

Nå kan det hende at en som ønsker å ta selvmord ikke tenker helt rasjonelt og dermed gjør ting på en måte at en blir funnet .  

Første gangen jeg prøvde, så var jeg så ung at jeg ikke visste hva en psykiatrisk avdeling var engang.  Noen år senere prøvde jeg igjen og heller ikke da tenkte jeg på at det var hjelp å få. Det var jo jeg som var den håpløse og som ødela familien ved å være i live. Det hadde jeg jo så hørt så mange ganger at det hadde blitt en sannhet.

Så nei, jeg har ikke prøvd på selvmord for å få hjelp selv om jeg har overlevd noen forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sa jo at du var på sykehuset pga det mislykkede selvmordsforsøket ditt. Jeg bare mener at de som virkelig vil ta selvmord de forteller det ikke til noen og passer på å ikke bli oppdaget. Nå er jo dette også et diskusjonsforum så hvis du ikke er interessert i å diskutere så er du velkommen til å slutte å skrive :)

Anonymkode: 

Diskuskon med samme ytring om igjen og om igjen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke vet jeg, men antar at du ikke egentlig ville dø siden du endte opp på sykehus. De som virkelig vil dø gjør det jo et sted de ikke risikerer å bli oppdaget og uten å fortelle det til noen.

Anonymkode: dbcee...c4f

Venninen min tok selvmord, alene hjemme, hun har ikke kontakt med foreldre eller søsken, sporadisk kontakt med venner i dårlige perioder.

I denne perioden derimot hadde hun sagt hun skulle dra bort på jobb, noe som ikke er uvanlig. Altså ingen ville sjekket på henne på godt over ei uke og dermed god tid til å dø. Men tilfeldig var det en gammel kamerat som var i området på egen jobbreise som ville stikke innom, han viste ikke at hun sa hun hadde reist bort for han hadde ikke snakka med hu på ett år. Han dro bare innom for å se på huset han hadde hjulpet henne å bygge fra grunnen av, og da han normalt bruker terrassedøra som inngangsdør fra de bygde så gikk han for å banke på den, og fant hun. Hadde det ikke vært for han så hadde ikke hun levd nå. Så nei, ikke alle som blir oppdaget gjør det med vilje!

Anonymkode: fbff9...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninen min tok selvmord, alene hjemme, hun har ikke kontakt med foreldre eller søsken, sporadisk kontakt med venner i dårlige perioder.

I denne perioden derimot hadde hun sagt hun skulle dra bort på jobb, noe som ikke er uvanlig. Altså ingen ville sjekket på henne på godt over ei uke og dermed god tid til å dø. Men tilfeldig var det en gammel kamerat som var i området på egen jobbreise som ville stikke innom, han viste ikke at hun sa hun hadde reist bort for han hadde ikke snakka med hu på ett år. Han dro bare innom for å se på huset han hadde hjulpet henne å bygge fra grunnen av, og da han normalt bruker terrassedøra som inngangsdør fra de bygde så gikk han for å banke på den, og fant hun. Hadde det ikke vært for han så hadde ikke hun levd nå. Så nei, ikke alle som blir oppdaget gjør det med vilje!

Anonymkode: fbff9...e3b

Høres rart ut, folk flest låser jo døra si. Og hvordan vet du at hun faktisk hadde dødd om ikke kompisen kom? Mener å huske at det kun er 1 selvmord for hvert 30. Selvmordsforsøk. 

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut, folk flest låser jo døra si. Og hvordan vet du at hun faktisk hadde dødd om ikke kompisen kom? Mener å huske at det kun er 1 selvmord for hvert 30. Selvmordsforsøk. 

Anonymkode: dbcee...c4f

Er det du som er så kritisk i hele denne tråden? Vet du selv hvordan det er å prøve å ta selvmord eller være suicidal? Hvis ikke bør du ikke uttale deg så mye om ting du ikke vet nok om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det du som er så kritisk i hele denne tråden? Vet du selv hvordan det er å prøve å ta selvmord eller være suicidal? Hvis ikke bør du ikke uttale deg så mye om ting du ikke vet nok om. 

Enig. Det der blir jo bare for dumt. Skjønner ikke behovet for å skulle tvile på alt folk sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut, folk flest låser jo døra si. Og hvordan vet du at hun faktisk hadde dødd om ikke kompisen kom? Mener å huske at det kun er 1 selvmord for hvert 30. Selvmordsforsøk. 

Anonymkode: dbcee...c4f

Ja, folk flest gjør det. Men hjelper ikke med lukket dør om man kan knuse ei rute ;)

Hun fikk store skader innvendig pga forsøket, og måtte pumpes, samt hun ble lagt i kunstig koma pga påkjenningene på kroppen. Jeg velger å stole på hva sykehuspersonalet sa rundt saken!

Anonymkode: fbff9...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, folk flest gjør det. Men hjelper ikke med lukket dør om man kan knuse ei rute ;)

Hun fikk store skader innvendig pga forsøket, og måtte pumpes, samt hun ble lagt i kunstig koma pga påkjenningene på kroppen. Jeg velger å stole på hva sykehuspersonalet sa rundt saken!

Anonymkode: fbff9...e3b

En overdose er ikke alltid et selvmordsforsøk, det er mange som bruker overdoser mer som selvskading. Et selvmordsforsøk er det når du reelt ønsker å dø av forsøket, og ikke vil bli oppdaget og reddet "i siste liten".

Anonymkode: dbcee...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En overdose er ikke alltid et selvmordsforsøk, det er mange som bruker overdoser mer som selvskading. Et selvmordsforsøk er det når du reelt ønsker å dø av forsøket, og ikke vil bli oppdaget og reddet "i siste liten".

Anonymkode: dbcee...c4f

Jeg har brukt overdoser som både selvskading og selvmordsforsøk. Har to overdoser bak meg i suicidal hensikt. På fire år. Og har et kvelningsforsøk. Da var jeg i tvungen rusbehandling og hadde ikke mulighet til å komme helt for meg selv, men jeg prøvde å gjøre det på et tidspunkt jeg visste de ikke ville se til meg. De fant meg bevisstløs. Ut over det så oppsøker jeg hjelp når jeg kjenner jeg mister kontroll. Og da får jeg hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...