Gå til innhold

Å glede seg til jobb hver dag er nok en løgn folk forteller seg selv hver dag for å holde ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde en jobb jeg var glad i jeg. Blir feil å si at jeg GLEDET meg hver eneste dag, men jeg hadde det bra der fram til jeg ble syk. Skulle så ønske jeg kunne kommet tilbake dit i en redusert stilling når jeg skal ut i jobb, men det går ikke med det første siden jeg har ruset meg av og på en periode. 

Hvis man har en jobb man trives godt i så vil man jo selvsagt oppleve at det er mye mer enn å bare holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du enig?

Anonymkode: b30a6...48f

Jeg skjønner det virker overraskende på noen, men det går an å stortrives med jobben samtidig som man ikke gleder seg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Ekstra skrev:

Jeg skjønner det virker overraskende på noen, men det går an å stortrives med jobben samtidig som man ikke gleder seg hver dag.

Kan justere overskriften: Å stortrives på jobben er nok en løgn folk forteller seg selv for å holde ut.

Anonymkode: b30a6...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan justere overskriften: Å stortrives på jobben er nok en løgn folk forteller seg selv for å holde ut.

Anonymkode: b30a6...48f

Ok. Det stemmer ikke for min del. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så opptatt av at de som jobber ikke skal trives med det.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg tror jeg skjønner hva trådstarter mener, at for veldig mange er jobben et nødvendig onde for å få penger og ikke noe de ellers ville valgt å gjøre. Jeg hadde foretrukket å tjene penger på noe annet enn en vanlig jobb fordi det er morsommere og gir meg mer frihet, og jeg klarer det delvis, men ikke nok til at jeg kan slutte i jobben. Jeg jobber imidlertid ikke fulltid lenger.

Hvis man syns det er ok at andre definerer hva man skal gjøre og i stor grad bestemmer hva man skal fylle dagen med er det sikkert lettere å trives med en vanlig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

 

Hvis man syns det er ok at andre definerer hva man skal gjøre og i stor grad bestemmer hva man skal fylle dagen med er det sikkert lettere å trives med en vanlig jobb.

For meg er det omvendt. Jeg trives i jobben fordi jeg har stor grad av frihet (og ansvar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg trives i jobben min og vet at jeg gjør noe viktig for samfunnet,  og jeg synes det er en fin måte å tjene penger på. Det er tilfredsstillende når jeg har hatt en god arbeidsdag og fått gjort mye.

Når det er sagt, så er jeg veldig glad i fridager og feirer. Synes det er helt nydelig å kunne gjøre ting hjemme eller akkurat det jeg har lyst til. Hadde jeg hatt stor nok inntekt utenom jobb, hadde jeg nok jobbet mye mindre, men trolig i samme bransje.

Jeg gleder meg ikke på en slik måte at jeg er hoppende glad for hver arbeidsdag, men det gir meg en viss form for glede over å samarbeide med kollegaer, gjøre noe samfunnsnyttig og tjene til livets opphold selv.

Skulle altså likevel gjerne hatt 3 uker til med ferie per år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en sommerjobb for noen år siden som jeg gledet meg til hver dag. Syklet langs gata på sommeren og leverte aviser. Møtet mange blide «kunder», sinte hunder og ja hverdag var det noe nytt. Fikk også smake på noen boller av enkelte naboer i ny og ne. Vil ikke si at jeg grudde meg til jobben. 

Anonymkode: f8c9c...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan justere overskriften: Å stortrives på jobben er nok en løgn folk forteller seg selv for å holde ut.

Anonymkode: b30a6...48f

Tror nok det går litt opp og ned som flere her sier.

Den type jobb jeg har nå, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg stortrives i. På jobb driver jeg på med ting som genuint interesserer meg og som jeg derfor synes er kjempegøy å holde på med. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gleder meg hver gang til å gå på jobb. 

 Når det er sagt, er det ingen ordinær 8-16 jobb jeg har. Jeg er på jobb tre ganger i uka med tre timer hver gang. 

Om arbeidstiden og arbeidsmengden  hadde vært økt, er det ikke sikkert at jeg hadde trivdes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Naana47 skrev:

Tror nok det går litt opp og ned som flere her sier.

Den type jobb jeg har nå, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg stortrives i. På jobb driver jeg på med ting som genuint interesserer meg og som jeg derfor synes er kjempegøy å holde på med. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gleder meg hver gang til å gå på jobb. 

 Når det er sagt, er det ingen ordinær 8-16 jobb jeg har. Jeg er på jobb tre ganger i uka med tre timer hver gang. 

Om arbeidstiden og arbeidsmengden  hadde vært økt, er det ikke sikkert at jeg hadde trivdes. 

Høres jo ganske behagelig ut å jobbe 3x3 timer i uka med noe som interessere deg 😊.  Jeg skulle gjerne jobbet litt mindre enn jeg gjør, men da måtte jeg antakelig ha en mindre interessant jobb enn jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Høres jo ganske behagelig ut å jobbe 3x3 timer i uka med noe som interessere deg 😊.  Jeg skulle gjerne jobbet litt mindre enn jeg gjør, men da måtte jeg antakelig ha en mindre interessant jobb enn jeg har.

Skjønner godt det 😊

Jeg er til vanlig ufør, så 9 timer jobb i uka er ganske greit for meg. Jobber på en såkalt verna bedrift, og får 17 kr timen, lol. Men jeg jobber der jo ikke pga lønna hehe, men fordi det er trivelig og nødvendig å kunne komme seg litt ut. Og når jeg i tillegg får drive med noe jeg liker, er det jo bare helt toppers! 👌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives med både arbeidsoppgaver og kolleger, og vet at jeg deler dette med mange. 

Vi snakket faktisk om dette i går. Gjennom jobb møter jeg mange som har permittert sine ansatte elle selv vært permittert, og det fortelles om oppstartsmøter der folk gråter og er ydmyke over å få komme tilbake til jobb og kolleger. For mange er jobb en av de viktigste identitetsmarkører og den viktigste sosiale arena, og de av mine venner som jobber innenfor psykisk helse forteller om innleggelser av folk som ellers holder angsten i sjakk ved å være på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
1 time siden, Kayia skrev:

Gjennom jobb møter jeg mange som har permittert sine ansatte elle selv vært permittert, og det fortelles om oppstartsmøter der folk gråter og er ydmyke over å få komme tilbake til jobb og kolleger. For mange er jobb en av de viktigste identitetsmarkører og den viktigste sosiale arena, og de av mine venner som jobber innenfor psykisk helse forteller om innleggelser av folk som ellers holder angsten i sjakk ved å være på jobb. 

At folks identitet er så knytta til jobb som du beskriver syns jeg er trist, og slett ikke noe sunnhetstegn for den kulturen vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan justere overskriften: Å stortrives på jobben er nok en løgn folk forteller seg selv for å holde ut.

Anonymkode: b30a6...48f

Ikke enig. Sånn tenkte jeg i tidligere depressive perioder, før jeg lærte at den tanken tilhørte depresjonen. Ikke spesielt når det gjaldt jobb. Men generellt. Hvordan kunne folk gå rundt og være glade? Det kunne da ikke være ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har hatt jobber jeg har likt. Og jobber jeg har hatet. Den jobben jeg hatet mest var Rema 1000. Jeg gruet meg til jobb hver dag, timene gikk som snegler, den kjedeligste jobben jeg har hatt. Det å sette ut varer var det verste, og av det igjen så var det å sette ut frukt. Å sitte i kassen var litt bedre. Jeg var rask i kassen, køen min gikk veldig fort. Fortest av alle. Jeg hadde litt vanskeligere for å få "smultring" (perfekt kasse), men jeg skal love den kassen hadde flest kunder igjennom seg før påske og slike høytider når det er mye folk i butikken. Det hjalp ikke noe særlig på humøret att jeg måtte kjøre 70 min tur og retur jobb heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...