Gå til innhold

Søsken sjalusi.


k arina123

Anbefalte innlegg

Hvordan forholder man seg til en 8 åring som er stygg med sin lillebror på 15 mnd? Denne jenten tror vi har benyttet enhver sjans når hun er alene med lillebroren til å være stygg med han. Det tok litt tid før vi og foreldrene skjønte hva som foregikk, men vi begynte å få mistanke og begynte å følge med. Hun får selvfølgelig ikke lov å være alene med han lengre, men vi er usikker på hvordan vi skal forholde oss til det. Vi skjønner at dette er sjalusi, men samtidig blir vi sint og kan ikke forstå at en jente på snart 9år kan være hardhendt og slå en uskyldig liten gutt. Det riktige er vel å gi den eldste enda mer oppmerksomhet og kjærlighet selv om jeg mener hun får mye av det. Men samtidig er det vanskelig å kose og klemme på henne når hun er stygg med lillebroren. Dette er mine barnebarn som jeg har mye med å gjøre. Kan legge til at de har en eldre bror som er 10 år. Han har ikke vist tegn til sjalusi og er snill med lillebroren. Håper noen har erfaring med dette og kan gi noen råd. 

Endret av k arina123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, k arina123 skrev:

Hvordan forholder man seg til en 8 åring som er stygg med sin lillebror på 15 mnd? Denne jenten tror vi har benyttet enhver sjans når hun er alene med lillebroren til å være stygg med han. Det tok litt tid før vi og foreldrene skjønte hva som foregikk, men vi begynte å få mistanke og begynte å følge med. Hun får selvfølgelig ikke lov å være alene med han lengre, men vi er usikker på hvordan vi skal forholde oss til det. Vi skjønner at dette er sjalusi, men samtidig blir vi sint og kan ikke forstå at en jente på snart 9år kan være hardhendt og slå en uskyldig liten gutt. Det riktige er vel å gi den eldste enda mer oppmerksomhet og kjærlighet selv om jeg mener hun får mye av det. Men samtidig er det vanskelig å kose og klemme på henne når hun er stygg med lillebroren. Dette er mine barnebarn som jeg har mye med å gjøre. Kan legge til at de har en eldre bror som er 10 år. Han har ikke vist tegn til sjalusi og er snill med lillebroren. Håper noen har erfaring med dette og kan gi noen råd. 

Prøv å snakke med henne på en ordentlig og alderspassende måte om oppførselen hennes, også prøv å få henne til å sette ord på følelsene sine. Det er viktig at hun føler seg hørt. Men samtidig må hun også forstå at det hun gjør er galt. ( men siden hun gjør det når ingen andre ser virker det som om hun allerede vet det) mest sannsynligvis føler hun seg kanskje litt oversett og glemt, og føler hun ikke får nok oppmerksomhet ( jeg sier ikke det er sånn, men tenker det er det hun føler) så en god løsning er at man setter av litt spesiell tid med bare henne uten at brødrene er med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...