Gå til innhold

Forholds-status på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har den siste måneden vært plaget av at samboeren prater mye om en annen dame som han har som venn på Facebook. Han forteller at hun bor på hans opprinnelige hjemsted.

Det begynte med at hun ringte han. Jeg kom inn i stuen etter en dusj. Han pratet i telefonen og ble rød i ansiktet,  og gikk inn på soverommet å pratet videre. Jeg forsto ikke hva de pratet om fordi begge er utenlandske. Men spurte hvem det var. Han sa at det var en dame fra hjemstedet og hun ønsket å reise til Norge når Norge åpner igjen. Han fortalte at hun er kjempe snill men at hun har desverre et kjæresteforhold til en gift mann. Jeg sa at det er jo ikke noe fantastisk etter min mening. 

Etter dette prater han stadig om henne. Og erter meg. Og nå skal han reise hjemover snart. Og jeg liker ikke situasjonen men velger å stole på han. Hun trykker liker og hjerter på alt min samboer gjør. Og samboeren min kommenterer til meg at han tror hun er interessert i han.  

Jeg har bedt han vise at vi er et par på Facebook. Vi har ikke noe status på det osv.  

Hvordan ville du reagert i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ligger det mer bak dette her tro? for jeg synes du reagerer veldig på en enkel samtale?

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den siste måneden vært plaget av at samboeren prater mye om en annen dame som han har som venn på Facebook. Han forteller at hun bor på hans opprinnelige hjemsted.

Det begynte med at hun ringte han. Jeg kom inn i stuen etter en dusj. Han pratet i telefonen og ble rød i ansiktet,  og gikk inn på soverommet å pratet videre. Jeg forsto ikke hva de pratet om fordi begge er utenlandske. Men spurte hvem det var. Han sa at det var en dame fra hjemstedet og hun ønsket å reise til Norge når Norge åpner igjen. Han fortalte at hun er kjempe snill men at hun har desverre et kjæresteforhold til en gift mann. Jeg sa at det er jo ikke noe fantastisk etter min mening. 

Etter dette prater han stadig om henne. Og erter meg. Og nå skal han reise hjemover snart. Og jeg liker ikke situasjonen men velger å stole på han. Hun trykker liker og hjerter på alt min samboer gjør. Og samboeren min kommenterer til meg at han tror hun er interessert i han.  

Jeg har bedt han vise at vi er et par på Facebook. Vi har ikke noe status på det osv.  

Hvordan ville du reagert i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Det avgjørende her er ikke hvilken forhold-status han står oppført med på Facebook, men om du kan stole på ham. Det må du vel bare velge å gjøre om du skal være sammen med ham. En endring av status på Facebook endrer ikke på dét. Det virker som han liker å gjøre deg sjalu, hva som er grunnen til det er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om han liker å erte deg og gjøre deg sjalu på et vis. Om dette bare er uskyldig eller noe mer alvorlig er vel litt vanskelig å si.

Det er vel ikke en uvanlig ting mellom to mennesker i en parrelasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Stormwind skrev:

Det virker som om han liker å erte deg og gjøre deg sjalu på et vis. Om dette bare er uskyldig eller noe mer alvorlig er vel litt vanskelig å si.

Det er vel ikke en uvanlig ting mellom to mennesker i en parrelasjon.

Det er nok ikke uvanlig nei. 

 

49 minutter siden, Ekstra skrev:

Det avgjørende her er ikke hvilken forhold-status han står oppført med på Facebook, men om du kan stole på ham. Det må du vel bare velge å gjøre om du skal være sammen med ham. En endring av status på Facebook endrer ikke på dét. Det virker som han liker å gjøre deg sjalu, hva som er grunnen til det er ikke godt å si.

Enig i det. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den siste måneden vært plaget av at samboeren prater mye om en annen dame som han har som venn på Facebook. Han forteller at hun bor på hans opprinnelige hjemsted.

Det begynte med at hun ringte han. Jeg kom inn i stuen etter en dusj. Han pratet i telefonen og ble rød i ansiktet,  og gikk inn på soverommet å pratet videre. Jeg forsto ikke hva de pratet om fordi begge er utenlandske. Men spurte hvem det var. Han sa at det var en dame fra hjemstedet og hun ønsket å reise til Norge når Norge åpner igjen. Han fortalte at hun er kjempe snill men at hun har desverre et kjæresteforhold til en gift mann. Jeg sa at det er jo ikke noe fantastisk etter min mening. 

Etter dette prater han stadig om henne. Og erter meg. Og nå skal han reise hjemover snart. Og jeg liker ikke situasjonen men velger å stole på han. Hun trykker liker og hjerter på alt min samboer gjør. Og samboeren min kommenterer til meg at han tror hun er interessert i han.  

Jeg har bedt han vise at vi er et par på Facebook. Vi har ikke noe status på det osv.  

Hvordan ville du reagert i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Bedt han om å skjerpe seg, ellers hadde jeg gått.

Anonymkode: 78c57...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bedt han om å skjerpe seg, ellers hadde jeg gått.

Anonymkode: 78c57...fdc

Enig. Jeg skal si det til han neste gang han begynner å prate om henne. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg hadde ikke stolt på han,hvorfor gikk han på soverommet for å snakke videre?! han kunne vel bare sittet i stua da....har ikke noe sansen for folk som driver sånn,som han gjør når man er i et forhold. 

Anonymkode: 91eed...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke stolt på han,hvorfor gikk han på soverommet for å snakke videre?! han kunne vel bare sittet i stua da....har ikke noe sansen for folk som driver sånn,som han gjør når man er i et forhold. 

Anonymkode: 91eed...498

Det er vel normalt og god skikk å gå i et annet rom om man skal snakke i telefonen, uansett hvem man snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Jeg har den siste måneden vært plaget av at samboeren prater mye om en annen dame som han har som venn på Facebook. Han forteller at hun bor på hans opprinnelige hjemsted.

Det begynte med at hun ringte han. Jeg kom inn i stuen etter en dusj. Han pratet i telefonen og ble rød i ansiktet,  og gikk inn på soverommet å pratet videre. Jeg forsto ikke hva de pratet om fordi begge er utenlandske. Men spurte hvem det var. Han sa at det var en dame fra hjemstedet og hun ønsket å reise til Norge når Norge åpner igjen. Han fortalte at hun er kjempe snill men at hun har desverre et kjæresteforhold til en gift mann. Jeg sa at det er jo ikke noe fantastisk etter min mening. 

Etter dette prater han stadig om henne. Og erter meg. Og nå skal han reise hjemover snart. Og jeg liker ikke situasjonen men velger å stole på han. Hun trykker liker og hjerter på alt min samboer gjør. Og samboeren min kommenterer til meg at han tror hun er interessert i han.  

Jeg har bedt han vise at vi er et par på Facebook. Vi har ikke noe status på det osv.  

Hvordan ville du reagert i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Jeg ville ikke reagert så mye på det du har skrevet hittil. Jeg ville oversett det et stykke på vei. 

Hvis han fortsetter med å gjøre deg sjalu foreslår jeg at du spør om han vil ha henne eller ikke. Hvis han heller vil ha henne får han jo gå. Det er jo hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker
På 9.7.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bedt han kutte kontakten eller miste forholdet. 

Anonymkode: 26f89...fdc

Nå er han på ferie på hjemstedet. Var nysgjerrig angående den dama som han prater så mye om. Søkte henne opp på instragram. Og der dukker det opp bilde av min samboer på bilde tatt fra gårsdagen tur i et friluftsområde. Han hadde lovet å ikke være i lag med henne. Men det kan være uskyldig men jeg spurte han om det på melding. Han har fått beskjed før om å velge henne eller meg. Han har ertet meg så mye med henne så dette var sjokkerende. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han på ferie på hjemstedet. Var nysgjerrig angående den dama som han prater så mye om. Søkte henne opp på instragram. Og der dukker det opp bilde av min samboer på bilde tatt fra gårsdagen tur i et friluftsområde. Han hadde lovet å ikke være i lag med henne. Men det kan være uskyldig men jeg spurte han om det på melding. Han har fått beskjed før om å velge henne eller meg. Han har ertet meg så mye med henne så dette var sjokkerende. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Jeg tror ikke det er sunt, verken for deg eller forholdet, at du bruker så mye tid og energi på å følge med på alt han gjør. Og hvis de er en vennegjeng på tur, kan han jo ikke trekke seg eller be henne gå hjem bare fordi du ikke liker at de omgås.

Som før nevnt, tror jeg han liker å gjøre deg sjalu og usikker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han på ferie på hjemstedet. Var nysgjerrig angående den dama som han prater så mye om. Søkte henne opp på instragram. Og der dukker det opp bilde av min samboer på bilde tatt fra gårsdagen tur i et friluftsområde. Han hadde lovet å ikke være i lag med henne. Men det kan være uskyldig men jeg spurte han om det på melding. Han har fått beskjed før om å velge henne eller meg. Han har ertet meg så mye med henne så dette var sjokkerende. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Du høres helt ekstrem ut, beklager å måtte si det men du nærmer deg kategorien "psyko"-kjæreste

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du høres helt ekstrem ut, beklager å måtte si det men du nærmer deg kategorien "psyko"-kjæreste

Anonymkode: a8c38...0ad

Det var slemt. Jeg synes ikke det er rart at trådstarter reagerte på dette. Om kjæresten visste det var viktig med denne damen, burde han sagt fra at han (av uvisse grunner) endte på tur med henne likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Ekstra skrev:

Det var slemt. Jeg synes ikke det er rart at trådstarter reagerte på dette. Om kjæresten visste det var viktig med denne damen, burde han sagt fra at han (av uvisse grunner) endte på tur med henne likevel.

enig, men det virker voldsomt. Hadde jeg hatt en kjæreste som reagerte slik som dette på noe som kan være helt uskyldig , så hadde jeg løpt. Klar over at det høres brutalt ut men det virker helt ekstremt sjalu. 

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig, men det virker voldsomt. Hadde jeg hatt en kjæreste som reagerte slik som dette på noe som kan være helt uskyldig , så hadde jeg løpt. Klar over at det høres brutalt ut men det virker helt ekstremt sjalu. 

Anonymkode: a8c38...0ad

Årsaken til at jeg reagerte var at han har pratet mye om den dama. Han har sagt at hun sier at hun synes han er en fin mann og at hun er interessert i han og bedt han på pils flere ganger. Han kjenner faren hennes godt og han har sagt til han at han håper på at han kaster meg og satser på å date hans datter istedet for datteren har en tendens til å rote livet sitt til med feile gifte menn. Det var derfor jeg reagerte. Synes det ble litt mye for meg men jeg velger å stole på at dette kun er en venninne. Men jeg synes bare dette var rart. Har selv en venn fra fortiden som jeg ikke fikk være venner videre med av den grunn at den vennen har mer interesser for meg. Og det har jeg full forståelse for, og derfor ble dette litt rart og. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at jeg reagerte var at han har pratet mye om den dama. Han har sagt at hun sier at hun synes han er en fin mann og at hun er interessert i han og bedt han på pils flere ganger. Han kjenner faren hennes godt og han har sagt til han at han håper på at han kaster meg og satser på å date hans datter istedet for datteren har en tendens til å rote livet sitt til med feile gifte menn. Det var derfor jeg reagerte. Synes det ble litt mye for meg men jeg velger å stole på at dette kun er en venninne. Men jeg synes bare dette var rart. Har selv en venn fra fortiden som jeg ikke fikk være venner videre med av den grunn at den vennen har mer interesser for meg. Og det har jeg full forståelse for, og derfor ble dette litt rart og. 

Anonymkode: 8e9b4...422

har han vært utro mot deg? For jeg kan forstå reaksjonene dine OM det har skjedd. Om det ikke har skjedd tror jeg du blir nødt til å ta et oppgjør med deg selv for om du jevnlig uttrykker slike tanker til ham eller spør ham om dette så tror jeg det kan gå troll i ord. Jeg mener virkelig ikke å være fæl med deg , men måten du reagerer på synes jeg er ekstrem og det gjør at jeg lurer på om det har hendt mer enn du skriver i denne tråden (for i såfall så kunne jeg skjønt reaksjonene dine bedre ).

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at jeg reagerte var at han har pratet mye om den dama. Han har sagt at hun sier at hun synes han er en fin mann og at hun er interessert i han og bedt han på pils flere ganger. Han kjenner faren hennes godt og han har sagt til han at han håper på at han kaster meg og satser på å date hans datter istedet for datteren har en tendens til å rote livet sitt til med feile gifte menn.

Underlig om kjæresten din forteller deg alt dette og likevel treffer dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerte også av at han har truet med å kaste meg , og heller satse på henne dersom han ikke er fornøyd med småting. Dette er bare litt av flere ting som gjør at jeg reagerte på forbindelsen deres. Men jeg forsøker å velge å stole på han og bare lar det ligge selv om jeg synes det er rart. Jeg overreagerer kanskje. Og lar det nå bare ligge. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...