Gå til innhold

Forholds-status på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Underlig om kjæresten din forteller deg alt dette og likevel treffer dama.

jeg synes ikke det , det kan jo bare være sagt på spøk

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Ekstra skrev:

Underlig om kjæresten din forteller deg alt dette og likevel treffer dama.

Jeg var i selskap med venner av han. Og der begynte han å fortelle om den hotte venninnen som ønsker å møte han. En av kameratene sa til meg at han tror typen min er forelsket i denne dama. Men du godtar det sikkert sa han. Mulig det var humor. Jeg forsøkte å tolke det slik. Men jeg synes det var rart. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes ikke det , det kan jo bare være sagt på spøk

Anonymkode: a8c38...0ad

Mulig så forsto jeg ikke helt denne formen for humor.  Håper inderlig ikke at jeg er psyko fordi jeg ikke forsto det. Men jeg forsøker å forstå. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte også av at han har truet med å kaste meg , og heller satse på henne dersom han ikke er fornøyd med småting.

Sånt gjør man etter min mening ikke, uten at det er klar og tydelig humor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dette forholdet. Hva legger dere i å være kjærester, og hva tenker dere om trygghet, tillit og gjensidig respekt til en partner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, laban skrev:

Sånt gjør man etter min mening ikke, uten at det er klar og tydelig humor. 

 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig så forsto jeg ikke helt denne formen for humor.  Håper inderlig ikke at jeg er psyko fordi jeg ikke forsto det. Men jeg forsøker å forstå. 

Anonymkode: 8e9b4...422

 

det er det laban jeg skriver som jeg også mener, for OM det er i fulle alvor så er noe riv ruskende feil med fyren. 

Anonymkode: a8c38...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, laban skrev:

Sånt gjør man etter min mening ikke, uten at det er klar og tydelig humor. 

Jeg har sagt at dersom han vil ha henne kan han bare ta å si det og gå i reaksjon på truslene med å velge henne. Da forklarte han at det var bare humor. 

Har pratet med han om dette med møtet med venninnen hans på telefon nå. Han sier at han må nødt å være venn med henne pga faren hennes hjelper han med mye i livet.

Men jeg er ikke så glad i faren hennes fordi han har jo bedt min samboer stikke fra meg i løpet av 3 måneder og så date datteren istedet. Det er sykt dårlig gjort. Jeg har visstnok snakket med faren i et selskap tidligere. Vil vel si at han vil jeg nekte å prate med igjen. Mulig jeg er vanskelig. Men jeg lar min samboer være venner med de. Men jeg vil selv ikke ha med den typen venner å gjøre. Men jeg sa til samboer at han kan velge. Ham velger meg sier han. Så jeg bør vel bare stole på han selv om jeg ikke likte den form for humor. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev:

gikk inn på soverommet å pratet videre. Jeg forsto ikke hva de pratet om fordi begge er utenlandske

Hva var grunnen til at han gikk på soverommet tror du? Rart valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig, men det virker voldsomt. Hadde jeg hatt en kjæreste som reagerte slik som dette på noe som kan være helt uskyldig , så hadde jeg løpt. Klar over at det høres brutalt ut men det virker helt ekstremt sjalu. 

Anonymkode: a8c38...0ad

Med bakgrunnshistorien som kommer frem i startinnlegget synes ikke jeg det er rart at TS søker henne opp på Instagram. 

Han forteller at hun er interessert i ham, han beklager at hun er involvert med andre, de har lange telefonsamtaler etc.

Jeg har aldri sjekket ut bekjentskapene til kona på Instagram, men i en sånn situasjon ville jeg nok gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått beskjed før om å velge henne eller meg.

Hva svarte han på denne sms’es da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av kameratene sa til meg at han tror typen min er forelsket i denne dama.

Er du sikker på at samboeren din tenker at dere er kjærester, og ikke bare to som bor i et kollektiv sammen og ligger med hverandre innimellom uten at det stikker dypere enn det? Jeg syns ikke det virker som at han tenker på seg selv som din kjæreste egentlig. Kjærester holder ikke på sånn. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Grendel skrev:

Med bakgrunnshistorien som kommer frem i startinnlegget synes ikke jeg det er rart at TS søker henne opp på Instagram. 

Han forteller at hun er interessert i ham, han beklager at hun er involvert med andre, de har lange telefonsamtaler etc.

Jeg har aldri sjekket ut bekjentskapene til kona på Instagram, men i en sånn situasjon ville jeg nok gjort det. 

Ja nysgjerrigheten ble for stor fordi han selv har pratet så mye om denne dama.  Var ikke meningen å stalke eller noe sånnt . Hun har åpen instragram / åpen for offentligheten og jeg ble kun nysgjerrig om å se pga historien bak. Hun holdt på med en gift mann som ikke vil gå fra kona. De har holdt på i 5-6 år. Men forstår det slik at hun har nylig innsett at han aldri gjør som han lovet. Altså å forlate kona til fordel for henne. Derfor var hun åpen om å ta en pils med min samboer... men jeg forsøker å ikke tenke det verste. Men tenke på det som uskyldig. Men jeg liker ikke den historien. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Kayia skrev:

Er du sikker på at samboeren din tenker at dere er kjærester, og ikke bare to som bor i et kollektiv sammen og ligger med hverandre innimellom uten at det stikker dypere enn det? Jeg syns ikke det virker som at han tenker på seg selv som din kjæreste egentlig. Kjærester holder ikke på sånn. 

Jeg spurte han. Han sier at jeg er den som han vil  gifte seg med og leve resten av livet med. Men jeg tenkte som deg. Kanskje han egentlig så på meg som en venninne? Men jeg vet ikke. Jeg mener ikke å bli oppfattet som en sjalu  kontrollerende dramaqueen så jeg sa til han at han får bare treffe henne som en venninne siden han er så god venn med faren og derfor må de ha kontakt. Er bare meg som ikke trodde det var vanlig å treffe folk av motsatte kjønn som er interessert i noe mer når man er i et forhold. Han sa at han aldri ville akseptere at jeg gjorde det selv. Men jeg vil ikke være dramatisk og lar han bare være venner med henne. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, Kayia skrev:

Hva svarte han på denne sms’es da?

Han ringte meg og pratet om det. Ham må altså nødt å treffe henne pga faren hennes ( han er god venn av han og hjelper han med diverse ofte). God hjelper ? Nope.  Ikke når han ber han om å kaste meg i løpet av 3 måneder og gå for datteren hans. Men samboeren min lover at han elsker meg og at det er meg han vil ha. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte han. Han sier at jeg er den som han vil  gifte seg med og leve resten av livet med. Men jeg tenkte som deg. Kanskje han egentlig så på meg som en venninne? Men jeg vet ikke. Jeg mener ikke å bli oppfattet som en sjalu  kontrollerende dramaqueen så jeg sa til han at han får bare treffe henne som en venninne siden han er så god venn med faren og derfor må de ha kontakt. Er bare meg som ikke trodde det var vanlig å treffe folk av motsatte kjønn som er interessert i noe mer når man er i et forhold. Han sa at han aldri ville akseptere at jeg gjorde det selv. Men jeg vil ikke være dramatisk og lar han bare være venner med henne. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Det er bra at han er tydelig overfor deg på at dere er kjærester. Men gjør han det samme utad? Både det som faren til denne dama sier, det som en kamerat sa til deg om at han tror kjæresten din er forelsket i henne og at han ikke vil sette forhold-status med deg på facebook, og ikke minst at han reiser alene til hjemlandet på ferie: Alt dette kan tyde på at han gir blandede eller uklare signaler til omverdenen om hvor seriøs relasjon dere to har. Samtidig kan dette forklare at flere ikke ser ut til å respektere at han har samboer.

Du lurer sikkert også på hva han har sagt til denne venninnen.

Du skriver: Han sa at han aldri ville akseptere at jeg gjorde det selv.

Betyr dette at det er ulike regler for deg og for ham?  Synes du det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest alle svarene dine, men ble svært overrasket over ett par av dem i starten. Dette er jo direkte slemt gjort av kjæresten din. Det er i aller høyeste grad illojalitet og emosjonelt utroskap han driver med her. Og det er like gale som fysisk utroskap spør du meg. Syns forøvrig dette grenser til fysisk utroskap også, mtp at han møter henne og flørter så åpentlyst. Han oppfører seg som han er svært forelsket i denne venninnen. Det kan skje den beste å forelske seg i andre imens man er i ett forhold. Men da tar man ansvar og ikke dyrker denne forelskelsen videre. Slik kjæresten din gjør.
 

Slik jeg tolker det ut i fra det du beskriver, så kan det virke som det allerede er for sent og at det er gjensidig forelskelse mellom ham og venninnen. Og blir det slutt mellom dere nå på denne måten kan jeg leve meg inn i hvor vondt brudd det må være. Føler virkelig med deg. Ønsker deg varmt lykke til og ønsker deg alt godt for framtiden❤️

Anonymkode: 59dbd...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Babette skrev:

Det er bra at han er tydelig overfor deg på at dere er kjærester. Men gjør han det samme utad? Både det som faren til denne dama sier, det som en kamerat sa til deg om at han tror kjæresten din er forelsket i henne og at han ikke vil sette forhold-status med deg på facebook, og ikke minst at han reiser alene til hjemlandet på ferie: Alt dette kan tyde på at han gir blandede eller uklare signaler til omverdenen om hvor seriøs relasjon dere to har. Samtidig kan dette forklare at flere ikke ser ut til å respektere at han har samboer.

Du lurer sikkert også på hva han har sagt til denne venninnen.

Du skriver: Han sa at han aldri ville akseptere at jeg gjorde det selv.

Betyr dette at det er ulike regler for deg og for ham?  Synes du det er greit?

Jeg har blitt anbefalt av en jeg har betrodd meg til om det og ikke snakke med han om dette mer. Men jeg tenker at dette bør jeg ta opp videre med han? For å vise han at dette føles ikke greit for min del? 

Jeg tenkte på det at han reiser så lenge bort uten meg. Det kan da virke som om han er så godt som singel i andres øyne. Itilegg er unnskyldningen om at han må nødt til å være venn med far til venninnen, og derfor også er nødt å være venn pluss treffe  denne venninnen vamskelig å akseptere for meg. Faren til venninnen sitt forslag er at han gjør det slutt i løpet av 3 måneder. Vi har binding på leiligheten i 3 måneder. Og så får seg ny jobb på hjemstedet hans. Og så er det bare å kaste meg og flytte, og date datteren hans istedet. Samboer sier at faren hennes mener dette på alvor og har pratet en del om det med han. Dermed så ser jo ikke jeg kun på det med humor. Men han må ha kontakt med faren hennes og henne videre , og det er jo et stort problem for meg pga dette. Hadde det kun vært en vanlig venne- relasjon så hadde det vært annet. 

Ville dere latet som ingenting videre for å unngå "drama" ? Eller ville dere sagt mer ifra om det er vanskelig situasjon å leve i? For dette blir jo vanskelig. Vil ikke ha noe drama om det men har lyst at han skal vite at dette ikke føles okey å leve med for min del. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alle svarene dine, men ble svært overrasket over ett par av dem i starten. Dette er jo direkte slemt gjort av kjæresten din. Det er i aller høyeste grad illojalitet og emosjonelt utroskap han driver med her. Og det er like gale som fysisk utroskap spør du meg. Syns forøvrig dette grenser til fysisk utroskap også, mtp at han møter henne og flørter så åpentlyst. Han oppfører seg som han er svært forelsket i denne venninnen. Det kan skje den beste å forelske seg i andre imens man er i ett forhold. Men da tar man ansvar og ikke dyrker denne forelskelsen videre. Slik kjæresten din gjør.
 

Slik jeg tolker det ut i fra det du beskriver, så kan det virke som det allerede er for sent og at det er gjensidig forelskelse mellom ham og venninnen. Og blir det slutt mellom dere nå på denne måten kan jeg leve meg inn i hvor vondt brudd det må være. Føler virkelig med deg. Ønsker deg varmt lykke til og ønsker deg alt godt for framtiden❤️

Anonymkode: 59dbd...fbd

Takk for forståelse. Dette føles ikke greit for min del. Jeg vil slite med kontakten som han har med den dama, og at han kan finne på å reise bort i flere uker uten meg er noe som gjør at jeg ikke helt vet hvor jeg har han lenger. Er ikke lysten på å late som om det er okey.  

 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er unnskyldningen om at han må nødt til å være venn med far til venninnen, og derfor også er nødt å være venn pluss treffe denne venninnen vanskelig å akseptere for meg. Faren til venninnen sitt forslag er at han gjør det slutt i løpet av 3 måneder. Vi har binding på leiligheten i 3 måneder. Og så får seg ny jobb på hjemstedet hans. Og så er det bare å kaste meg og flytte, og date datteren hans istedet. Samboer sier at faren hennes mener dette på alvor og har pratet en del om det med han.

Så du er på en måte å betrakte som en del av leiligheten? Et tilleggsgode som parkeringsplass eller noe sånt?

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av kameratene sa til meg at han tror typen min er forelsket i denne dama. Men du godtar det sikkert sa han.

Hvordan har kameraten fått den oppfatningen fra, tror du? Framstår du som en som ikke bryr seg nevneverdig, eller er det samboeren din som gir kameratene sine inntrykk av at du "sikkert godtar det"?

Her er det muligens noen kulturforskjeller som gjør at situasjonen minner om noe som det er flere hundre år siden vi sluttet med her i landet. I tillegg har jeg, som nevnt tidligere, ikke spesielt høye tanker om kommunikasjonsevnene til samboeren din - i hvert fall ikke dere to imellom, men det er også en tilleggsfaktor i at dere snakker sammen på et språk som er fremmed (i betydningen ikke morsmål) for dere begge.

Men altså: Overfor familievenner eller perifere slektninger eller folk man skylder tjenester, kan man være hjelpsom med praktiske ting, man kan jatte med dem i stedet for å krangle når man f.eks. diskuterer politikk, og man kan være generelt hyggelig og høflig. Alt dette for å bevare en relasjon som er nyttig for begge parter. Men man later ikke som man har en annen sivilstatus enn man har i virkeligheten, og man framstår ikke som en mulig partner for døtrene deres. Det er personlig, ikke noe man tilpasser etter omgivelsene, og det bør være klart og tydelig kommunisert. Ellers er man, som Jonatan sier i "Brødrene Løvehjerte", bare en liten lort. 

Jeg tror ikke det er lurt å lage for mye drama nå mens dere er hundrevis av mil fra hverandre. Men dere bør ta en runde på dette når han er tilbake og gå opp noen klare grenser. Og så håper jeg samboeren din er smart nok til ikke å vikle seg inn i noen løfter eller avhengighet (f.eks. ta imot økonomisk hjelp eller andre "overdrevne" gaver) fra denne venninnens far. Da får han heller flytte tilbake til dit kvinner lar seg flytte mellom partnere etter hva mannfolka synes passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, laban skrev:

Så du er på en måte å betrakte som en del av leiligheten? Et tilleggsgode som parkeringsplass eller noe sånt?

Hvordan har kameraten fått den oppfatningen fra, tror du? Framstår du som en som ikke bryr seg nevneverdig, eller er det samboeren din som gir kameratene sine inntrykk av at du "sikkert godtar det"?

Her er det muligens noen kulturforskjeller som gjør at situasjonen minner om noe som det er flere hundre år siden vi sluttet med her i landet. I tillegg har jeg, som nevnt tidligere, ikke spesielt høye tanker om kommunikasjonsevnene til samboeren din - i hvert fall ikke dere to imellom, men det er også en tilleggsfaktor i at dere snakker sammen på et språk som er fremmed (i betydningen ikke morsmål) for dere begge.

Men altså: Overfor familievenner eller perifere slektninger eller folk man skylder tjenester, kan man være hjelpsom med praktiske ting, man kan jatte med dem i stedet for å krangle når man f.eks. diskuterer politikk, og man kan være generelt hyggelig og høflig. Alt dette for å bevare en relasjon som er nyttig for begge parter. Men man later ikke som man har en annen sivilstatus enn man har i virkeligheten, og man framstår ikke som en mulig partner for døtrene deres. Det er personlig, ikke noe man tilpasser etter omgivelsene, og det bør være klart og tydelig kommunisert. Ellers er man, som Jonatan sier i "Brødrene Løvehjerte", bare en liten lort. 

Jeg tror ikke det er lurt å lage for mye drama nå mens dere er hundrevis av mil fra hverandre. Men dere bør ta en runde på dette når han er tilbake og gå opp noen klare grenser. Og så håper jeg samboeren din er smart nok til ikke å vikle seg inn i noen løfter eller avhengighet (f.eks. ta imot økonomisk hjelp eller andre "overdrevne" gaver) fra denne venninnens far. Da får han heller flytte tilbake til dit kvinner lar seg flytte mellom partnere etter hva mannfolka synes passer best.

Det er det som er skjedd. Venninnen sin far har lovet å hjelpe søsteren hans med en øyeoperasjon, som søsteren ikke har råd til å ta dersom hun ikke får den billigere pga bekjentskap. Det er derfor denne faren til venninnen er så viktig. Han kan derfor ikke kutte kontakten med far og datter. De skal komme å besøke han i Norge også.  Men da skal de bo hos en felles venn av min samboer. 

Jeg skal ikke si for mye om det ennå. Men det er veldig skuffende og vanskelig. Og jeg kommer til å sette krav når han kommer hjem. Jeg vil ikke vise meg som et nikkedukke som aksepterer alt . 

Han ringer meg hver dag på messanger. Har kamera på og familien hans kommer å vinker til meg. Så han skjuler meg ikke for familien. 

Jeg hadde profilbilde på Facebook med oss begge på. Det er nå fjerna. Jeg kunne ventet med å fjerne det. Men han har ingen profilbilde med meg på heller. Jeg kommer uansett til å vente med å ta videre opp saken til han er hjemme. Mem tar tid før jeg får tatt det opp for han har noen venner med seg hjem som skal bo hos oss i 2 uker.

Er enig med deg i det. Får bare smile og late som om alt er okey i mellomtiden. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...