Gå til innhold

Forholds-status på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt han om han kun ser på meg som en venn. Men han sier at han ser på meg som kjæreste/ en dame som han ønsker å gifte seg med.

Anonymkode: 8e9b4...422

Han sier det, men ut fra det du forteller om samlivet deres så virker det jo som han ikke aner hvordan et forhold fungerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, Lillemus skrev:

Han sier det, men ut fra det du forteller om samlivet deres så virker det jo som han ikke aner hvordan et forhold fungerer? 

Finnes det noe fasit på hvordan et forhold fungerer?  Er ikke det i høyeste grad individuelt?

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren din "erter" deg og liker å gjøre deg sjalu. 

Kameraten hans sier at han er forelsket i henne og gjør narr av deg ved å si at du godtar vel det. 

Så reiser kjæresten din til hjemstedet sitt og henger med dama som han har truet om å forlate deg for. 

Jeg hadde gått etter første punkt. Jeg er ikke særlig sjalu, men hvis min samboer stadig måtte prøve på å gjøre meg sjalu og usikker så hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: bac0e...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Han sier det, men ut fra det du forteller om samlivet deres så virker det jo som han ikke aner hvordan et forhold fungerer? 

Forstår hva du mener. Du mener at mer sex hører hjemme i et vanlig forhold.  

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe fasit på hvordan et forhold fungerer?  Er ikke det i høyeste grad individuelt?

Anonymkode: 3be87...95a

Det fins nok ikke en direkte fasit på det. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren din "erter" deg og liker å gjøre deg sjalu. 

Kameraten hans sier at han er forelsket i henne og gjør narr av deg ved å si at du godtar vel det. 

Så reiser kjæresten din til hjemstedet sitt og henger med dama som han har truet om å forlate deg for. 

Jeg hadde gått etter første punkt. Jeg er ikke særlig sjalu, men hvis min samboer stadig måtte prøve på å gjøre meg sjalu og usikker så hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: bac0e...5fe

Ja jeg vet. Jeg glemmer det ikke selv om jeg sa at vi la det bak oss.  Tenker på det fortsatt for jeg synes det er merkelig at han hang med den dama som han truet med å forlate meg for osv. Han sier at han ikke skal ha kontakt med henne lenger. Men jeg tviler litt på om han snakker sant. Lurer på hvordan i det hele tatt han kom på å treffe den dama og faren hennes. 

Jeg kan ikke vite om følelsene for meg er tull eller spill heller med tanke på det som skjedde. Men ellers har han mye som er veldig positivt og som jeg liker. Men det er disse tingene som er litt mer problematiske.  

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe fasit på hvordan et forhold fungerer?  Er ikke det i høyeste grad individuelt?

Anonymkode: 3be87...95a

Og det er mye som er veldig bra ellers i forholdet. Det er derfor jeg er her fortsatt.  

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mye som er veldig bra ellers i forholdet. Det er derfor jeg er her fortsatt.  

Anonymkode: 8e9b4...422

Skjønner du ikke vil legge ut om alt, men utenfra er det vanskelig å forstå. Dere er på ulike planeter hva gjelder økonomi og husarbeid og forventninger om hva man skal gjøre sammen som par. Til tross for ulike inntekter deler dere alle  kostnader likt. Dere ferierer hver for dere og har generelt ganske lav tillit til hverandre. Han opprettholder kontakt med en dame på denne ferien som muligens har forventninger om noe mer, og som han vet du ikke liker at han har kontakt med. Dere har minimalt med sex i forholdet, uvisst av hvilken grunn.

En kan lure på hvor viktig det er for deg bare å ha en kjæreste. Beklager om jeg er litt krass, men jeg tror ikke dette er bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe fasit på hvordan et forhold fungerer?  Er ikke det i høyeste grad individuelt?

Anonymkode: 3be87...95a

Joda, men det er såpass mange ting i dette forholdet som skurrer. Jeg hadde aldri godtatt at mannen min forlangte at jeg skulle rydde og vaske mens han var ute med kompisene sine. Heller ikke at det kun er er han som skal bestemme når vi skal ha sex. Eller at det er ett sett regler for ham (han kan gjøre hva han vil) og et sett mye strengere regler for meg. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du mener. Du mener at mer sex hører hjemme i et vanlig forhold.  

Anonymkode: 8e9b4...422

Bl.a. Se hva jeg svarer den andre i dette svaret. For meg virker dette som manglende respekt for partneren sin. Jeg hadde ikke kunnet ha en partner som ville bestemme over meg på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Ekstra skrev:

Skjønner du ikke vil legge ut om alt, men utenfra er det vanskelig å forstå. Dere er på ulike planeter hva gjelder økonomi og husarbeid og forventninger om hva man skal gjøre sammen som par. Til tross for ulike inntekter deler dere alle  kostnader likt. Dere ferierer hver for dere og har generelt ganske lav tillit til hverandre. Han opprettholder kontakt med en dame på denne ferien som muligens har forventninger om noe mer, og som han vet du ikke liker at han har kontakt med. Dere har minimalt med sex i forholdet, uvisst av hvilken grunn.

En kan lure på hvor viktig det er for deg bare å ha en kjæreste. Beklager om jeg er litt krass, men jeg tror ikke dette er bra for deg.

Jeg stiller stort spørsmål rundt denne dama som han møtte. Han har forklart at faren hennes var tilstede under en tur de gikk på . Så de skal ikke vært helt alene. Men har jeg da grunn til å tro at det ikke var noe mer enn vennskap mellom de? Jeg forsøker å tro at det ikke var det, selv om det var en utrolig merkelig historie rundt det hele der han har pratet om henne som om det var noe mer på gang . Men nå sa han at det var uskyldig. Men det verste var at han hadde lovet å ikke treffe henne, mens jeg gikk med feelingen at det var i planene hans også skjedde dette. Men men han lover nå at det er kun meg han vil ha, og hvis jeg kastet han for dette så ville han bli helt knust... merkelig. 

Jeg forstår hva du mener. Jeg må ta et oppgjør med han når han kommer hjem. Fordi jeg orker ikke å få mye kjeft for husarbeid lenger. Jeg har det ryddigere i huset nå når han er bortreist. Han roter mye. Men jeg pleier sjelden å klage over han. 

Det uteblitte seksuelle gjør meg også usikker. Såklart. 

Men ellers er det mye som fungerer også. Blant annet så har vi en del felles interesser. Vi har like holdninger og verdier om mye i livet.  Det er mye bra også. Dette med at han reiser alene hjem kan ha med økonomi å gjøre. Han vet at jeg ikke har råd til å reise. Men han har lovet å ta meg med neste gang. 

 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, Lillemus skrev:

Joda, men det er såpass mange ting i dette forholdet som skurrer. Jeg hadde aldri godtatt at mannen min forlangte at jeg skulle rydde og vaske mens han var ute med kompisene sine. Heller ikke at det kun er er han som skal bestemme når vi skal ha sex. Eller at det er ett sett regler for ham (han kan gjøre hva han vil) og et sett mye strengere regler for meg. 

Bl.a. Se hva jeg svarer den andre i dette svaret. For meg virker dette som manglende respekt for partneren sin. Jeg hadde ikke kunnet ha en partner som ville bestemme over meg på den måten. 

Jeg kommer til å sette han på plass dersom han skal være sånn når han kommer hjem. Jeg aksepterer ikke lenger hans måte å bestemme husarbeidet på foreks. Jeg har lært av dette at jeg er nødt til å si ifra. Men jeg er glad i han. Men fortsetter han å klage så kommer jeg til å si bestemt ifra. For nå er det nok av det. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...