Gå til innhold

Purre på henvisning


Glitter

Anbefalte innlegg

Psykologen som henviste meg til behandling har gått på ferie nå. Hun sendte henvisning til behandling for 4 uker siden til et annet sykehus i landet. Jeg har ikke fått noe brev i posten enda. Siden hun har tatt ferie kan ikke hun ringe og etterspørre svar. Er det innafor at jeg selv ringer? 

Hvor vanlig er det egentlig at det tar å få svar på slikt? Hvor lenge bør jeg vente før det ikke regnes som masete at jeg ringer? 

Det er kanskje ikke noe vits å ringe, men jeg har behov for å få svar uansett om det blir avslag. 

Har nå uansett fått plass i slutten av september på døgnavdeling på DPS. 8 ukers opphold, men det baserer seg på kognitiv terapi og jeg tror jeg vil ha mer nytte av den andre behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47

Jeg synes at det er innafor å ringe sykehuset for å høre om de har mottatt henvisningen og om de kan estimere ca-tid for hvor lang tid det vil ta med saksbehandlingen. Ingenting frekt eller masete i det, synes jeg. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid det tar avhenger av hvor alvorlig de anser det for å være. Da jeg søkte på et annet sykehus fikk jeg svar etter 2 uker, men det kan jo være pga corona også.

Anonymkode: ee9be...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Psykologen som henviste meg til behandling har gått på ferie nå. Hun sendte henvisning til behandling for 4 uker siden til et annet sykehus i landet. Jeg har ikke fått noe brev i posten enda. Siden hun har tatt ferie kan ikke hun ringe og etterspørre svar. Er det innafor at jeg selv ringer? 

Hvor vanlig er det egentlig at det tar å få svar på slikt? Hvor lenge bør jeg vente før det ikke regnes som masete at jeg ringer? 

Det er kanskje ikke noe vits å ringe, men jeg har behov for å få svar uansett om det blir avslag. 

Har nå uansett fått plass i slutten av september på døgnavdeling på DPS. 8 ukers opphold, men det baserer seg på kognitiv terapi og jeg tror jeg vil ha mer nytte av den andre behandlingen. 

Helt ok å ringe dem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Da skal jeg se om jeg tørr å ringe på mandag. Jeg har telefonskrekk. Har bodd i huset i 6 mnd og har enda ikke klart å ringe for å få aktivert innbruddsalarmen. Enda jeg pga traumer er redd for innbrudd. 😛

Men nå har jeg skrevet det her så kanskje vi kan avtale at dere spør meg mandags kveld. Da føler jeg meg forpliktet. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ringt?

Anonymkode: 9923a...0b4

Ja jeg fikk ringt, etter at @RamonaK minnet meg på det. :)

Det var litt nedtur da. De hadde ikke mottatt henvisningen enda, og fra den er mottatt til man evt blir innkalt til vurderingssamtale så kan det ta opptil 6 uker, også er det 8-12 mnd ventetid på å komme inn dersom man får plass. Jeg hadde håpt å komme inn til høsten, så det var litt skuffende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...